Škoda Auto přivítala již 200 000 návštěvníků

1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou...
Škoda Auto  přivítala již 200 000 návštěvníků
1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou a pomocí svých smyslů odhalili svět automobilismu. Značky a hodnoty koncernu jsou do scény zasazeny tak, aby poskytly plno zážitků.

Počty návštěvníků v prvních měsících ukazují, že náročná koncepce vyšla - od uvedení do provozu navštívilo Autostadt již 800 000 lidí. Také pro značku Škoda znamená tento projekt posílení její identity a samostatnosti. Již 200 000 hostů v pavilonu ŠkodaAuto se mohlo přesvědčit o ideích a vizích značky Škoda a také o novém image a nárocích na výrobek, jimiž se vozy této značky vyznačují.

Otevřením Autostadtu ve Wolfsburgu se koncern Volkswagen a s ním i firma ŠkodaAuto, pod vedením Clause Hohmanna, který jako pověřenec firmy ŠkodaAuto projekt řídil, vydaly na dosud neznámou půdu. V pavilonech, které byly postaveny k tomuto účelu, nejen že jednotlivé koncernové značky vystavují automobily, ale jde především o prezentaci značky, o představení její identity a individuality. Další atrakce pro návštěvníky AUTOSTADTU poskytují koncernové fórum, Dům času, zákaznické centrum, ve kterém mohou zákazníci Volkswagenu osobně převzít své nové vozy, četné restaurace a luxusní hotel The Ritz-Carlton, Wolfsburg.

Stejně jako ostatní značky koncernu Vokswagen - Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Volkswagen a VW užitkové vozy - si prezentace značky ŠkodaAuto zachovává vlastní individualitu. Sama architektura pavilonu, která byla navržena celosvětově uznávaným architektem a designérem Bořkem Šípkem, se svým specificky středoevropským základem, dominujícím barokním stylem a architekturou českého kubismu, stává integrální součástí inscenace. Koncepce pavilonu, která vzešla ze spolupráce s pražským a berlínským galeristou dr. Jiřím Švestkou, se vyznačuje tvůrčí schopností, fantazií, uměním a vysokou řemeslnou dovedností. Jedinečné exponáty, které vytvořili čeští umělci Michael Bielický, David Černý, Bořek Šípek a Kateřina Vincourová, dávají inscenaci charakteristický ráz. Neopakovatelným zážitkem je multimediální, interaktivní 360° projekce v reálném čase, která probíhá v centrální kopuli pavilonu, nazvané „Místnost s výhledem“. Program obsahově ztvárnili Michael Bielický, profesor nových médií na pražské Akademii výtvarných umění a Bernd Lintermann, který je zároveň autorem náročných počítačových programů. Torsten Belschner vytvořil zvukové prostředí této sekvence. Realizace programu vznikla ve spolupráci s Centrem pro umění a mediální technologii v Karlsruhe pod vedením Jeffrey Shawa.

Celková koncepce pavilonu klade technický produkt a podnik ŠkodaAuto do centra českého kulturního a historického kontextu. Mobilita je v tomto prostředí vykládána jako výraz snahy po svobodě. Návštěvník objevuje značku s dlouhou tradicí, která své vynikající vozy spojuje nejen s technickým, ale i kulturním vývojem a identitou.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků