Škoda Auto přivítala již 200 000 návštěvníků

1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou...
Škoda Auto  přivítala již 200 000 návštěvníků
1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou a pomocí svých smyslů odhalili svět automobilismu. Značky a hodnoty koncernu jsou do scény zasazeny tak, aby poskytly plno zážitků.

Počty návštěvníků v prvních měsících ukazují, že náročná koncepce vyšla - od uvedení do provozu navštívilo Autostadt již 800 000 lidí. Také pro značku Škoda znamená tento projekt posílení její identity a samostatnosti. Již 200 000 hostů v pavilonu ŠkodaAuto se mohlo přesvědčit o ideích a vizích značky Škoda a také o novém image a nárocích na výrobek, jimiž se vozy této značky vyznačují.

Otevřením Autostadtu ve Wolfsburgu se koncern Volkswagen a s ním i firma ŠkodaAuto, pod vedením Clause Hohmanna, který jako pověřenec firmy ŠkodaAuto projekt řídil, vydaly na dosud neznámou půdu. V pavilonech, které byly postaveny k tomuto účelu, nejen že jednotlivé koncernové značky vystavují automobily, ale jde především o prezentaci značky, o představení její identity a individuality. Další atrakce pro návštěvníky AUTOSTADTU poskytují koncernové fórum, Dům času, zákaznické centrum, ve kterém mohou zákazníci Volkswagenu osobně převzít své nové vozy, četné restaurace a luxusní hotel The Ritz-Carlton, Wolfsburg.

Stejně jako ostatní značky koncernu Vokswagen - Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Volkswagen a VW užitkové vozy - si prezentace značky ŠkodaAuto zachovává vlastní individualitu. Sama architektura pavilonu, která byla navržena celosvětově uznávaným architektem a designérem Bořkem Šípkem, se svým specificky středoevropským základem, dominujícím barokním stylem a architekturou českého kubismu, stává integrální součástí inscenace. Koncepce pavilonu, která vzešla ze spolupráce s pražským a berlínským galeristou dr. Jiřím Švestkou, se vyznačuje tvůrčí schopností, fantazií, uměním a vysokou řemeslnou dovedností. Jedinečné exponáty, které vytvořili čeští umělci Michael Bielický, David Černý, Bořek Šípek a Kateřina Vincourová, dávají inscenaci charakteristický ráz. Neopakovatelným zážitkem je multimediální, interaktivní 360° projekce v reálném čase, která probíhá v centrální kopuli pavilonu, nazvané „Místnost s výhledem“. Program obsahově ztvárnili Michael Bielický, profesor nových médií na pražské Akademii výtvarných umění a Bernd Lintermann, který je zároveň autorem náročných počítačových programů. Torsten Belschner vytvořil zvukové prostředí této sekvence. Realizace programu vznikla ve spolupráci s Centrem pro umění a mediální technologii v Karlsruhe pod vedením Jeffrey Shawa.

Celková koncepce pavilonu klade technický produkt a podnik ŠkodaAuto do centra českého kulturního a historického kontextu. Mobilita je v tomto prostředí vykládána jako výraz snahy po svobodě. Návštěvník objevuje značku s dlouhou tradicí, která své vynikající vozy spojuje nejen s technickým, ale i kulturním vývojem a identitou.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků