Škoda Auto přivítala již 200 000 návštěvníků

1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou...
Škoda Auto  přivítala již 200 000 návštěvníků
1. června 2000, současně se světovou výstavou EXPO 2000 v Hannoveru, bylo na území Volkswagen AG ve Wolfsburgu otevřeno nové centrum zážitků a kompetencí „Autostadt“. Firma zde zve hosty, aby zábavnou formou a pomocí svých smyslů odhalili svět automobilismu. Značky a hodnoty koncernu jsou do scény zasazeny tak, aby poskytly plno zážitků.

Počty návštěvníků v prvních měsících ukazují, že náročná koncepce vyšla - od uvedení do provozu navštívilo Autostadt již 800 000 lidí. Také pro značku Škoda znamená tento projekt posílení její identity a samostatnosti. Již 200 000 hostů v pavilonu ŠkodaAuto se mohlo přesvědčit o ideích a vizích značky Škoda a také o novém image a nárocích na výrobek, jimiž se vozy této značky vyznačují.

Otevřením Autostadtu ve Wolfsburgu se koncern Volkswagen a s ním i firma ŠkodaAuto, pod vedením Clause Hohmanna, který jako pověřenec firmy ŠkodaAuto projekt řídil, vydaly na dosud neznámou půdu. V pavilonech, které byly postaveny k tomuto účelu, nejen že jednotlivé koncernové značky vystavují automobily, ale jde především o prezentaci značky, o představení její identity a individuality. Další atrakce pro návštěvníky AUTOSTADTU poskytují koncernové fórum, Dům času, zákaznické centrum, ve kterém mohou zákazníci Volkswagenu osobně převzít své nové vozy, četné restaurace a luxusní hotel The Ritz-Carlton, Wolfsburg.

Stejně jako ostatní značky koncernu Vokswagen - Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Volkswagen a VW užitkové vozy - si prezentace značky ŠkodaAuto zachovává vlastní individualitu. Sama architektura pavilonu, která byla navržena celosvětově uznávaným architektem a designérem Bořkem Šípkem, se svým specificky středoevropským základem, dominujícím barokním stylem a architekturou českého kubismu, stává integrální součástí inscenace. Koncepce pavilonu, která vzešla ze spolupráce s pražským a berlínským galeristou dr. Jiřím Švestkou, se vyznačuje tvůrčí schopností, fantazií, uměním a vysokou řemeslnou dovedností. Jedinečné exponáty, které vytvořili čeští umělci Michael Bielický, David Černý, Bořek Šípek a Kateřina Vincourová, dávají inscenaci charakteristický ráz. Neopakovatelným zážitkem je multimediální, interaktivní 360° projekce v reálném čase, která probíhá v centrální kopuli pavilonu, nazvané „Místnost s výhledem“. Program obsahově ztvárnili Michael Bielický, profesor nových médií na pražské Akademii výtvarných umění a Bernd Lintermann, který je zároveň autorem náročných počítačových programů. Torsten Belschner vytvořil zvukové prostředí této sekvence. Realizace programu vznikla ve spolupráci s Centrem pro umění a mediální technologii v Karlsruhe pod vedením Jeffrey Shawa.

Celková koncepce pavilonu klade technický produkt a podnik ŠkodaAuto do centra českého kulturního a historického kontextu. Mobilita je v tomto prostředí vykládána jako výraz snahy po svobodě. Návštěvník objevuje značku s dlouhou tradicí, která své vynikající vozy spojuje nejen s technickým, ale i kulturním vývojem a identitou.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků