Škoda, Audi a Volkswagen vymění motor 2,0 FSI za 1,8 TFSI

Z vedení koncernu Volkswagen přišly velmi zajímavé zprávy. Jednotlivé automobilky mají totiž v plánu nahradit stávající benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) novým motorem. Tím bude nedávno představená novinka v podobě čtyřválce 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k).

Audi již s výměnou motoru začala u modelu A3 a postupně bude pokračovat u dalších. Volkswagen k tomuto kroku přistoupí během první poloviny příštího roku a Škoda vydrží se stávajícím 2,0 FSI ještě celý příští modelový rok.

U Volkswagenu nejde o nic převratného, již v minulosti nahradil atmosférický motor 1,8 za stejný ovšem dopovaný turbodmychadlem. Tehdy šlo však o nutnost, protože atmosférická verze nepatřila k nejlepším. Ovšem nyní je tento krok trochu zvláštní, protože 2,0 FSI patří naopak k výborným motorům.

Agregát 1,8 TFSI byl představen teprve před pár týdny a ihned se dočkal uznání. Vodou chlazený čtyřválec nabízí výkon 118 kW (160 k) mezi 5000 a 6200 ot./min a točivý moment 250 Nm mezi 1500 až 4 200 ot./min s tím, že již při 1 000 ot./min je k dispozici točivý moment 165 Nm. Z tohoto charakteru je jasné, že nová pohonná jednotka bude hlavně velmi komfortní a vhodná do vozů pro běžné denní ježdění.

Motor s dvěma vyvažovacími hřídeli má tu výhodu, že díky svým malým rozměrům je ho možno do vozu uložit jak podél, tak napříč, což umožní nasazení i trvalého náhonu na všechna kola, případně nasazení pouze zadního náhonu. Motor je navíc dopován turbodmychaldem K03 společnosti Borg Werner s vodním chlazením a také šestiotvorovými vstřikovači s plnícím tlakem až 150 barů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků