Škoda, Audi a Volkswagen vymění motor 2,0 FSI za 1,8 TFSI

Z vedení koncernu Volkswagen přišly velmi zajímavé zprávy. Jednotlivé automobilky mají totiž v plánu nahradit stávající benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) novým motorem. Tím bude nedávno představená novinka v podobě čtyřválce 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k).

Audi již s výměnou motoru začala u modelu A3 a postupně bude pokračovat u dalších. Volkswagen k tomuto kroku přistoupí během první poloviny příštího roku a Škoda vydrží se stávajícím 2,0 FSI ještě celý příští modelový rok.

U Volkswagenu nejde o nic převratného, již v minulosti nahradil atmosférický motor 1,8 za stejný ovšem dopovaný turbodmychadlem. Tehdy šlo však o nutnost, protože atmosférická verze nepatřila k nejlepším. Ovšem nyní je tento krok trochu zvláštní, protože 2,0 FSI patří naopak k výborným motorům.

Agregát 1,8 TFSI byl představen teprve před pár týdny a ihned se dočkal uznání. Vodou chlazený čtyřválec nabízí výkon 118 kW (160 k) mezi 5000 a 6200 ot./min a točivý moment 250 Nm mezi 1500 až 4 200 ot./min s tím, že již při 1 000 ot./min je k dispozici točivý moment 165 Nm. Z tohoto charakteru je jasné, že nová pohonná jednotka bude hlavně velmi komfortní a vhodná do vozů pro běžné denní ježdění.

Motor s dvěma vyvažovacími hřídeli má tu výhodu, že díky svým malým rozměrům je ho možno do vozu uložit jak podél, tak napříč, což umožní nasazení i trvalého náhonu na všechna kola, případně nasazení pouze zadního náhonu. Motor je navíc dopován turbodmychaldem K03 společnosti Borg Werner s vodním chlazením a také šestiotvorovými vstřikovači s plnícím tlakem až 150 barů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků