Škoda, Audi a Volkswagen vymění motor 2,0 FSI za 1,8 TFSI

Z vedení koncernu Volkswagen přišly velmi zajímavé zprávy. Jednotlivé automobilky mají totiž v plánu nahradit stávající benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) novým motorem. Tím bude nedávno představená novinka v podobě čtyřválce 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k).

Audi již s výměnou motoru začala u modelu A3 a postupně bude pokračovat u dalších. Volkswagen k tomuto kroku přistoupí během první poloviny příštího roku a Škoda vydrží se stávajícím 2,0 FSI ještě celý příští modelový rok.

U Volkswagenu nejde o nic převratného, již v minulosti nahradil atmosférický motor 1,8 za stejný ovšem dopovaný turbodmychadlem. Tehdy šlo však o nutnost, protože atmosférická verze nepatřila k nejlepším. Ovšem nyní je tento krok trochu zvláštní, protože 2,0 FSI patří naopak k výborným motorům.

Agregát 1,8 TFSI byl představen teprve před pár týdny a ihned se dočkal uznání. Vodou chlazený čtyřválec nabízí výkon 118 kW (160 k) mezi 5000 a 6200 ot./min a točivý moment 250 Nm mezi 1500 až 4 200 ot./min s tím, že již při 1 000 ot./min je k dispozici točivý moment 165 Nm. Z tohoto charakteru je jasné, že nová pohonná jednotka bude hlavně velmi komfortní a vhodná do vozů pro běžné denní ježdění.

Motor s dvěma vyvažovacími hřídeli má tu výhodu, že díky svým malým rozměrům je ho možno do vozu uložit jak podél, tak napříč, což umožní nasazení i trvalého náhonu na všechna kola, případně nasazení pouze zadního náhonu. Motor je navíc dopován turbodmychaldem K03 společnosti Borg Werner s vodním chlazením a také šestiotvorovými vstřikovači s plnícím tlakem až 150 barů.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků