Škoda, Audi a Volkswagen vymění motor 2,0 FSI za 1,8 TFSI

Z vedení koncernu Volkswagen přišly velmi zajímavé zprávy. Jednotlivé automobilky mají totiž v plánu nahradit stávající benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) novým motorem. Tím bude nedávno představená novinka v podobě čtyřválce 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k).

Audi již s výměnou motoru začala u modelu A3 a postupně bude pokračovat u dalších. Volkswagen k tomuto kroku přistoupí během první poloviny příštího roku a Škoda vydrží se stávajícím 2,0 FSI ještě celý příští modelový rok.

U Volkswagenu nejde o nic převratného, již v minulosti nahradil atmosférický motor 1,8 za stejný ovšem dopovaný turbodmychadlem. Tehdy šlo však o nutnost, protože atmosférická verze nepatřila k nejlepším. Ovšem nyní je tento krok trochu zvláštní, protože 2,0 FSI patří naopak k výborným motorům.

Agregát 1,8 TFSI byl představen teprve před pár týdny a ihned se dočkal uznání. Vodou chlazený čtyřválec nabízí výkon 118 kW (160 k) mezi 5000 a 6200 ot./min a točivý moment 250 Nm mezi 1500 až 4 200 ot./min s tím, že již při 1 000 ot./min je k dispozici točivý moment 165 Nm. Z tohoto charakteru je jasné, že nová pohonná jednotka bude hlavně velmi komfortní a vhodná do vozů pro běžné denní ježdění.

Motor s dvěma vyvažovacími hřídeli má tu výhodu, že díky svým malým rozměrům je ho možno do vozu uložit jak podél, tak napříč, což umožní nasazení i trvalého náhonu na všechna kola, případně nasazení pouze zadního náhonu. Motor je navíc dopován turbodmychaldem K03 společnosti Borg Werner s vodním chlazením a také šestiotvorovými vstřikovači s plnícím tlakem až 150 barů.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků