Škoda, Audi a Volkswagen vymění motor 2,0 FSI za 1,8 TFSI

Z vedení koncernu Volkswagen přišly velmi zajímavé zprávy. Jednotlivé automobilky mají totiž v plánu nahradit stávající benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) novým motorem. Tím bude nedávno představená novinka v podobě čtyřválce 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k).

Audi již s výměnou motoru začala u modelu A3 a postupně bude pokračovat u dalších. Volkswagen k tomuto kroku přistoupí během první poloviny příštího roku a Škoda vydrží se stávajícím 2,0 FSI ještě celý příští modelový rok.

U Volkswagenu nejde o nic převratného, již v minulosti nahradil atmosférický motor 1,8 za stejný ovšem dopovaný turbodmychadlem. Tehdy šlo však o nutnost, protože atmosférická verze nepatřila k nejlepším. Ovšem nyní je tento krok trochu zvláštní, protože 2,0 FSI patří naopak k výborným motorům.

Agregát 1,8 TFSI byl představen teprve před pár týdny a ihned se dočkal uznání. Vodou chlazený čtyřválec nabízí výkon 118 kW (160 k) mezi 5000 a 6200 ot./min a točivý moment 250 Nm mezi 1500 až 4 200 ot./min s tím, že již při 1 000 ot./min je k dispozici točivý moment 165 Nm. Z tohoto charakteru je jasné, že nová pohonná jednotka bude hlavně velmi komfortní a vhodná do vozů pro běžné denní ježdění.

Motor s dvěma vyvažovacími hřídeli má tu výhodu, že díky svým malým rozměrům je ho možno do vozu uložit jak podél, tak napříč, což umožní nasazení i trvalého náhonu na všechna kola, případně nasazení pouze zadního náhonu. Motor je navíc dopován turbodmychaldem K03 společnosti Borg Werner s vodním chlazením a také šestiotvorovými vstřikovači s plnícím tlakem až 150 barů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků