Škoda a VW stavajú nový závod v Rusku

Škoda Auto a materský Volkswagen stavajú spoločný závod v Rusku, pri meste Kaluga vzdialenom 160 km juhozápadne od Moskvy. Zmluvu o vybudovaní závodu podpísali predstavitelia už 29. mája tohto roku.

Budúci rok by sa mala rozbehnúť montáž vozidiel z privezených, už hotových dielov. Do roku 2009 sa dostavajú ostatné časti fabriky, ako napríklad zvarovňa a lakovňa a niektoré diely si už bude závod pred montážou vyrábať sám. Zamestná sa tu približne 3000 ľudí a produkcia sa odhaduje na 115 tisíc vozidiel ročne. Škoda vlastní v spoločnom podniku podiel 37,5 %.

Popri tomto kroku sa rozhodli automobilky budovať v Rusku aj nové predajné a servisné centrá. Okrem Ruska má Škoda Auto montážne základne aj na Ukrajine, v Kazachstane, Bosne, Indii a od budúceho roku aj v Číne. Pre automobilky je najväčším lákadlom putovania na východ najmä lacnejšia pracovná sila v porovnaní so západnými krajinami. Rusko sľúbilo závodu zníženie cla na dovážané diely na hranicu 3% (pôvodne až 25%).

V závode by mali vznikať Fabia, Superb a od Volkswagenu taktiež Polo, Passat a Touareg. Neskôr by tu mala Škoda zahájiť aj výrobu nového vozidla určeného pre ruský trh.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků