Škoda a VW stavajú nový závod v Rusku

Škoda Auto a materský Volkswagen stavajú spoločný závod v Rusku, pri meste Kaluga vzdialenom 160 km juhozápadne od Moskvy. Zmluvu o vybudovaní závodu podpísali predstavitelia už 29. mája tohto roku.

Budúci rok by sa mala rozbehnúť montáž vozidiel z privezených, už hotových dielov. Do roku 2009 sa dostavajú ostatné časti fabriky, ako napríklad zvarovňa a lakovňa a niektoré diely si už bude závod pred montážou vyrábať sám. Zamestná sa tu približne 3000 ľudí a produkcia sa odhaduje na 115 tisíc vozidiel ročne. Škoda vlastní v spoločnom podniku podiel 37,5 %.

Popri tomto kroku sa rozhodli automobilky budovať v Rusku aj nové predajné a servisné centrá. Okrem Ruska má Škoda Auto montážne základne aj na Ukrajine, v Kazachstane, Bosne, Indii a od budúceho roku aj v Číne. Pre automobilky je najväčším lákadlom putovania na východ najmä lacnejšia pracovná sila v porovnaní so západnými krajinami. Rusko sľúbilo závodu zníženie cla na dovážané diely na hranicu 3% (pôvodne až 25%).

V závode by mali vznikať Fabia, Superb a od Volkswagenu taktiež Polo, Passat a Touareg. Neskôr by tu mala Škoda zahájiť aj výrobu nového vozidla určeného pre ruský trh.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků