Škoda a VW stavajú nový závod v Rusku

Škoda Auto a materský Volkswagen stavajú spoločný závod v Rusku, pri meste Kaluga vzdialenom 160 km juhozápadne od Moskvy. Zmluvu o vybudovaní závodu podpísali predstavitelia už 29. mája tohto roku.

Budúci rok by sa mala rozbehnúť montáž vozidiel z privezených, už hotových dielov. Do roku 2009 sa dostavajú ostatné časti fabriky, ako napríklad zvarovňa a lakovňa a niektoré diely si už bude závod pred montážou vyrábať sám. Zamestná sa tu približne 3000 ľudí a produkcia sa odhaduje na 115 tisíc vozidiel ročne. Škoda vlastní v spoločnom podniku podiel 37,5 %.

Popri tomto kroku sa rozhodli automobilky budovať v Rusku aj nové predajné a servisné centrá. Okrem Ruska má Škoda Auto montážne základne aj na Ukrajine, v Kazachstane, Bosne, Indii a od budúceho roku aj v Číne. Pre automobilky je najväčším lákadlom putovania na východ najmä lacnejšia pracovná sila v porovnaní so západnými krajinami. Rusko sľúbilo závodu zníženie cla na dovážané diely na hranicu 3% (pôvodne až 25%).

V závode by mali vznikať Fabia, Superb a od Volkswagenu taktiež Polo, Passat a Touareg. Neskôr by tu mala Škoda zahájiť aj výrobu nového vozidla určeného pre ruský trh.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků