Škoda a tři frankfurtské novinky (živé foto)

Škoda přivezla do Frankfurtu hned tři novinky: Fabii Combi, šetrnou verzi Greenline a Fabii Combi Scout. Jaké jsou?

Fabia Combi

Nová Fabia Combi je oproti stávajícímu modelu podle očekávání větší. Novinka je o 7 mm delší a o 46 mm vyšší. Délka 4239 mm, stejně jako šířka 1642 mm a výška 1498 mm tvoří dobrý základ pro prostorný interiér. O 54 litrů větší je také zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. Při sklopených zadních sedačkách činí jeho objem 1460 litrů. To odpovídá nárůstu o 235 litrů oproti předchozímu modelu.

Nabídka motorů bude zahrnovat tři zážehové pohonné jednotky, 1,2 12V HTP/51 kW, 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW, a tři vznětové agregáty 1,4 TDI PD/51 kW, 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny pracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory  – 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW – je k dispozici také filtr pevných částic.

Oživeno: Současně s oficiálním představením vozu byla zveřejněna i cena základního modelu. Fabia Combi s tříválcem 1,2 HTP 51 kW pod kapotou bude k dostání od 285 900 Kč. To je o pět tisíc Kč více, než kolik stojí nejlevnější Fabia Combi první generace. Novnika ale nabídne více výbavy a pravděpodobně bude ve výsledku levnější. To ale budeme moci s jistotou říci až po uvolnění detailních cenových specifikací vozů, které v tuto chvílli nejsou k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fabia Combi

Fabia Scout

Mladoboleslavská automobilka rozšiřuje paletu modelů Fabia o verzi Scout. Podobně jako u Roomsteru se pohonu všech kol nedočkáme, ten zůstává výhradně pro Octavii Scout. Vůz má ovšem mírně zvýšenou světlou výšku (o kolik přesně, se dozvíme zanedlouho) a již tradičně je vybaven ochrannými plasty kolem karoserie. Jako motorizace zde budou s jistotou sloužit zážehová jedna-šestka s výkonem 77 kW/105 a turbodiesel 1,9 TDI o stejném výkonu. O dalších případných motorech se dozvíme v další tiskové zprávě, ale zdá se, že nebude chybět ani třívalcový nafťák 1,4 TDI o výkonu 59 kW/80 k a benzínová jedna-čtyřka s výkonem 63 kW/85 k.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Fabia Scout

Fabia Greenline

Ve světové premiéře se na IAA 2007 představuje nová modelová řada GreenLine, speciálně vyvinutá s cílem na maximálně úsporný a ekologický provoz se zaměřením na minimalizaci emisí pevných částic a CO2. Prvními představiteli jsou Fabia GreenLine a Fabia Combi GreenLine s motorem 1,4 TDI PD DPF/59 kW s nízkou hodnotou emisí CO2 nepřesahující 110 g/km a to bez výrazného omezení výběru mimořádných výbav. Dalším modelem řady GreenLine je vůz Octavia Combi FlexFuel, jenž bude ke konci tohoto roku uveden na švédský trh. Tato novinka je vybavena motorem 1,6 MPI/75 kW upraveným pro spalování paliva E85, tvořeného směsí 85 % bioethanolu a 15 % benzinu.

U Fabie bylo zapracováno na snížení spotřeby a emisí za pomocí nově přeprogramované řídící jednotky. Podobně jako například Peugeot u modelu 308, i Škoda bude obouvat Fabii z výroby pneumatikami s velmi nízkým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fabia Greenline

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků