Škoda a její čínské plány

Škoda představila svou čínskou verzi Octavie a otevřela si tak dveře k zahájení prodejů na dalším perpektivním trhu. Jaké jsou její tamní plány a cíle?
Škoda a její čínské plány

V Pekingu jako doma

Automobilka Škoda již před delší dobou přišla s informacemi o svých plánech, které směřují na nejperspektivnější trh na světě. Do Číny míří téměř všichni výrobci, aby získali nové odbyty a Škoda nechce být pozadu.

V těchto dnech představila Škoda na autosalonu v Pekingu model Octavia, který se jako první bude pokoušet získat zákazníky. Výroba tohoto modelu se spustí již za pár týdnu a první zákazníci si odvezou svou „čínskou” Škodu na jaře příštího roku. Octavii později doplní i modely Fabia a Superb.

Škoda bude své vozy vyrábět v závodě Shanghai Volkswagen. S touto společností uzavřela automobilka smlouvu o výrobě již v dubnu roku 2005 a od té doby se vše připravovalo k ostrému spuštění.

O servisní a prodejní zázemí se bude starat samostatná oficiální síť Škoda, která se v této době buduje. V počátku budou vozy prodávány jen ve vybraných velkých městech, ale počítá se s rozšířením sítě na všechna území, kde je dostatečná kupní síla.

Tip: V souvislosti se vstupem na čínský trh představila Škoda nový motor pro Octavii, stošedesátikoňový 1,8 TFSI.

V plánu jsou šestimístné prodeje

Od licenční výroby v Číně si Škoda slibuje mnoho, vidí v čínském trhu velkou budoucnost. Tamní automobilový trh roste obrovským tempem, zákazníků je neskutečné množství a jejich možnosti se stále zvětšují. I když Škoda přichází do Čínypozději, než řada jiných výrobců, je trh stále natolik mladý, že se tento rozdíl dá během několika měsíců hravě smazat.

Škoda chce prodávat na čínském trhu až 100 000 vozů ročně. To by jí mělo zajistit dostatečnou prestiž, šestimístné prodeje jsou nutné k tomu, aby zákazníci brali Škodu vážně. Druhou možností je nasazení luxusních modelů, ale takové Škoda nemá, proto půjde cestou kvantity.

Celkově chce Škoda v blízké budoucnosti dosáhnout dvouprocentního tržního podílu a poté si tuto pozici udržet. Postupně chce i na tamní trh přivádět nové modely, které budou vycházet z těch evropských. Určitě se nepočítá se speciálními modely, které budou k dostání pouze na čínském trhu, jak to dělá např. mateřský Volkswagen.

Cílová skupina zákazníků jsou hlavně mladé rodiny a nižší střední třída obyvatelstva. Ostatně to dokazuje i základní cena Octavie, která byla stanovena na 150 000 juanů (zhruba 420 000 kč).

Začátky rozhodnou

Čínský trh má však velké specifika. V této chvíli tvoří více než 80 procent všech prodejů nových automobilů ty, které uskutečňují zcela noví automobiloví zákazníci. Jednoduše řečeno ti, kteří doposud žádný vůz nevlastnili. Proto je počáteční úspěch a kvalita velmi důležitá. Zákazníci v této chvíli nemají vyhraněné názory na jednotlivé značky a tak lze předpokládat, že pokud se u nich Škoda dobře zapíše, budou se k ní rádi vracet.

Dle analytických společností toto počáteční období skončí do tří let, poté se začne tvořit klasický trh s věrnými zákazníky, kteří nemají potřebuzměnit svou oblíbenou značku. Do té doby tam automobilky proinvestují desítky miliard dolarů do svých závodů a prodejních síti.

Jejich investice však přinesou většinou jen zisky. Trh roste ročně okolo dvaceti procent a tento trend má pokračovat minimálně další tři roky, kdy sice růst poleví, ale stále se bude držet nad deseti procenty.

Škoda se tak pomalu stává světovým výrobcem, který má výrobní a montážní závody v mnoha zemích celého světa. Tím také roste počet vyrobených vozů, který má okolo roku 2015 dosáhnout jednoho milionu osobních a užitkových vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia pro čínský trh
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků