AZNP nebyl státní podnik, ale národní podnik, jak již sám název napovídá. Tipl bych si, že pan "novinář" nechápe rozdíl. A rozdíl mezi benzínem a naftou chápete?
Plechy poslepovaný nudlema z nosu.
Vídam ju na pretekoch do vrchu...
Todle ještě byli auta co stála tak něják za něco ne ty dnešní přemoderněný a předražený škodovky
svatá prostoto...
Pěkný článek,jen to téma "soukromník kontra farika"nesedí. Vláďa Hubáček byl jedním z nejlepších automobilových jezdců- rallyových,okruhových/cestovních i formulových-v historii Československa.Nebyl však žádný soukromník,ale jezdec Dukly Praha,kde měl zázemí přinejmenším srovnatelné s továrnou.Jezdil s podporou Renault Europe East teamu,který tehdy vedl Patrick Landon a s podobnou podporou jezdil např.Nicola Ferjancz nebo i Josef Sivík/Renaul 17 Gordini.AZNP.To však vůbec nesnižuje Vláďovu genialitu. O tento souboj až tak primárně nešlo,nebotˇi ve Škodovce věděli,že souboj továrního vozu Alpine 110/tehdy nejlepšího soutěžního vozu na světě/v kombinaci s V.Hubáčkem nemělí šanci vyhrávat. Osobně jsem to mohl z blízka sledovat.Na rally Košice jsem v doprovodném voze jezdil s Leošem Hnatevičem,který byl členem vývojováho týmu.Konkrétně to bylo to kupátko s motorem OHC ze předními sedadly.Leoš mi o tom všem podrobně povyprávěl-když viděl můj údiv nad obrovskou krabicí za předními sedadly.Tento motor měl i jezdec AZNP Bořivoj Kořínek v karoserii Škoda 1000 MB na okruzích.Bohužel s ním těžce havaroval při tréninku na okruhu v Havířově a velmi vážně se zranil.Vývoj motorů OHC zarazili Sověti,neboť již měli v plánu výrobu Žigulíků.
V. Hubáček se spolujezdcem Ing.Riglem byla naprosto sehraná parta. Měli super auto a Vláďa jezdil hlavou ne nohou...
A kolik to stálo pracující když si to chtěli koupit ? Třeba ta Alpina byla v zahraničí na západ od Aše běžně ke koupi podobně jako i jiné značky .
Zaráží mne, že s OHC rozvodem skončili na 6000 otáčkách, když Š 130 OHV točily k osmi tisícům. 80 kobyl na litr je docela málo.
Hezký článek .Jen bych poopravil ,škoda 100/110 neměla lomenou hřídel volantu.Tu hřídel měla až 742 (105,120 a dále)Škodovka měla více prototypů a speciálů .
Běžte už do řiti s těma socialistickéma verglama
Vergl jsi Ty. Skodovka motory umela, bohuzel do seriove vyroby sly ty vergly, i kdyz treba 110LS nebo 13X az tak spatne motory nebyly. Ale motory do soutezaku nebo funkcni prototypy, ktere se bohuzel nedostaly do vyroby, snesly srovnani se zapadem.
To nám bylo za socíku velký hovno platný. B-]
Ono je to hovno platny i ted. Poradnej motor v beznym aute pro rodinu aby clovek taky pohledal.
Moc hezký článek a krásné fotky . Mám na atmosféru kolem mnoha soutěží pěkné vzpomínky. Díky Pamětník
parada, mat tuto potvoru doma...:-P:-P:-P
Ty motory byly skvělé ,léta jsme je používaly v autokrosu.Škoda,že jejich vývoj nepokračoval...
v autokrosu ale jezdila jina varianta s objemem cca 1600 ccm nebo se pletu?
Perfektni clanek z historie bozske znacky! Nemohlo by jich dnes byt vice? Prosim
Drž držku.
Hezká připomínka, palec nahoru :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.