Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

21 komentářů

Cronos
18. července • 11:49

AZNP nebyl státní podnik, ale národní podnik, jak již sám název napovídá. Tipl bych si, že pan "novinář" nechápe rozdíl. A rozdíl mezi benzínem a naftou chápete?

Kuk Vykuk
8. ledna • 2:55

Plechy poslepovaný nudlema z nosu.

JA-NE
10. října • 14:01

Vídam ju na pretekoch do vrchu...

Jirka
9. října • 17:12

Todle ještě byli auta co stála tak něják za něco ne ty dnešní přemoderněný a předražený škodovky

Kotelník
9. října • 23:52

svatá prostoto...

petr
9. října • 10:45

Pěkný článek,jen to téma "soukromník kontra farika"nesedí. Vláďa Hubáček byl jedním z nejlepších automobilových jezdců- rallyových,okruhových/cestovních i formulových-v historii Československa.Nebyl však žádný soukromník,ale jezdec Dukly Praha,kde měl zázemí přinejmenším srovnatelné s továrnou.Jezdil s podporou Renault Europe East teamu,který tehdy vedl Patrick Landon a s podobnou podporou jezdil např.Nicola Ferjancz nebo i Josef Sivík/Renaul 17 Gordini.AZNP.To však vůbec nesnižuje Vláďovu genialitu. O tento souboj až tak primárně nešlo,nebotˇi ve Škodovce věděli,že souboj továrního vozu Alpine 110/tehdy nejlepšího soutěžního vozu na světě/v kombinaci s V.Hubáčkem nemělí šanci vyhrávat. Osobně jsem to mohl z blízka sledovat.Na rally Košice jsem v doprovodném voze jezdil s Leošem Hnatevičem,který byl členem vývojováho týmu.Konkrétně to bylo to kupátko s motorem OHC ze předními sedadly.Leoš mi o tom všem podrobně povyprávěl-když viděl můj údiv nad obrovskou krabicí za předními sedadly.Tento motor měl i jezdec AZNP Bořivoj Kořínek v karoserii Škoda 1000 MB na okruzích.Bohužel s ním těžce havaroval při tréninku na okruhu v Havířově a velmi vážně se zranil.Vývoj motorů OHC zarazili Sověti,neboť již měli v plánu výrobu Žigulíků.

Honza
24. února • 17:08

V. Hubáček se spolujezdcem Ing.Riglem byla naprosto sehraná parta. Měli super auto a Vláďa jezdil hlavou ne nohou...

Karel
9. října • 8:22

A kolik to stálo pracující když si to chtěli koupit ? Třeba ta Alpina byla v zahraničí na západ od Aše běžně ke koupi podobně jako i jiné značky .

Jirka_1
8. října • 22:01

Zaráží mne, že s OHC rozvodem skončili na 6000 otáčkách, když Š 130 OHV točily k osmi tisícům. 80 kobyl na litr je docela málo.

Mikitaky
8. října • 20:56

Hezký článek .Jen bych poopravil ,škoda 100/110 neměla lomenou hřídel volantu.Tu hřídel měla až 742 (105,120 a dále)Škodovka měla více prototypů a speciálů .

Peter
8. října • 18:46

Běžte už do řiti s těma socialistickéma verglama

Vasek
8. října • 19:06

Vergl jsi Ty. Skodovka motory umela, bohuzel do seriove vyroby sly ty vergly, i kdyz treba 110LS nebo 13X az tak spatne motory nebyly. Ale motory do soutezaku nebo funkcni prototypy, ktere se bohuzel nedostaly do vyroby, snesly srovnani se zapadem.

Kuk Vykuk
8. října • 22:14

To nám bylo za socíku velký hovno platný. B-]

Vasek
9. října • 9:51

Ono je to hovno platny i ted. Poradnej motor v beznym aute pro rodinu aby clovek taky pohledal.

Lada 250
8. října • 14:48

Moc hezký článek a krásné fotky . Mám na atmosféru kolem mnoha soutěží pěkné vzpomínky. Díky Pamětník

Anti-automat
8. října • 13:14

parada, mat tuto potvoru doma...:-P:-P:-P

george 54
8. října • 12:02

Ty motory byly skvělé ,léta jsme je používaly v autokrosu.Škoda,že jejich vývoj nepokračoval...

Jyrki
10. října • 23:25

v autokrosu ale jezdila jina varianta s objemem cca 1600 ccm nebo se pletu?

pan Michaelidis
8. října • 9:07

Perfektni clanek z historie bozske znacky! Nemohlo by jich dnes byt vice? Prosim

pirate
8. října • 10:10

Drž držku.

vana
8. října • 9:07

Hezká připomínka, palec nahoru :-)

Doporučujeme

Články odjinud