Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

vana  |  08. 10. 2018 09:07

Hezká připomínka, palec nahoru

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  08. 10. 2018 09:07

Perfektni clanek z historie bozske znacky! Nemohlo by jich dnes byt vice? Prosim

Odpovědět  |   | 
pirate  |  08. 10. 2018 10:10

Drž držku.

Odpovědět  |   | 
george 54  |  08. 10. 2018 12:02

Ty motory byly skvělé ,léta jsme je používaly v autokrosu.Škoda,že jejich vývoj nepokračoval...

Odpovědět  |   | 
Jyrki  |  10. 10. 2018 23:25

v autokrosu ale jezdila jina varianta s objemem cca 1600 ccm nebo se pletu?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 10. 2018 13:14

parada, mat tuto potvoru doma...

Odpovědět  |   | 
Lada 250  |  08. 10. 2018 14:48

Moc hezký článek a krásné fotky . Mám na atmosféru kolem mnoha soutěží pěkné vzpomínky. Díky Pamětník

Odpovědět  |   | 
Peter  |  08. 10. 2018 18:46

Běžte už do řiti s těma socialistickéma verglama

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  08. 10. 2018 19:06

Vergl jsi Ty. Skodovka motory umela, bohuzel do seriove vyroby sly ty vergly, i kdyz treba 110LS nebo 13X az tak spatne motory nebyly. Ale motory do soutezaku nebo funkcni prototypy, ktere se bohuzel nedostaly do vyroby, snesly srovnani se zapadem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 10. 2018 22:14

To nám bylo za socíku velký hovno platný.

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  09. 10. 2018 09:51

Ono je to hovno platny i ted. Poradnej motor v beznym aute pro rodinu aby clovek taky pohledal.

Odpovědět  |   | 
Mikitaky  |  08. 10. 2018 20:56

Hezký článek .Jen bych poopravil ,škoda 100/110 neměla lomenou hřídel volantu.Tu hřídel měla až 742 (105,120 a dále)Škodovka měla více prototypů a speciálů .

Odpovědět  |   | 
Jirka_1  |  08. 10. 2018 22:01

Zaráží mne, že s OHC rozvodem skončili na 6000 otáčkách, když Š 130 OHV točily k osmi tisícům. 80 kobyl na litr je docela málo.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  09. 10. 2018 08:22

A kolik to stálo pracující když si to chtěli koupit ? Třeba ta Alpina byla v zahraničí na západ od Aše běžně ke koupi podobně jako i jiné značky .

Odpovědět  |   | 
petr  |  09. 10. 2018 10:45

Pěkný článek,jen to téma "soukromník kontra farika"nesedí. Vláďa Hubáček byl jedním z nejlepších automobilových jezdců- rallyových,okruhových/cestovních i formulových-v historii Československa.Nebyl však žádný soukromník,ale jezdec Dukly Praha,kde měl zázemí přinejmenším srovnatelné s továrnou.Jezdil s podporou Renault Europe East teamu,který tehdy vedl Patrick Landon a s podobnou podporou jezdil např.Nicola Ferjancz nebo i Josef Sivík/Renaul 17 Gordini.AZNP.To však vůbec nesnižuje Vláďovu genialitu. O tento souboj až tak primárně nešlo,nebotˇi ve Škodovce věděli,že souboj továrního vozu Alpine 110/tehdy nejlepšího soutěžního vozu na světě/v kombinaci s V.Hubáčkem nemělí šanci vyhrávat. Osobně jsem to mohl z blízka sledovat.Na rally Košice jsem v doprovodném voze jezdil s Leošem Hnatevičem,který byl členem vývojováho týmu.Konkrétně to bylo to kupátko s motorem OHC ze předními sedadly.Leoš mi o tom všem podrobně povyprávěl-když viděl můj údiv nad obrovskou krabicí za předními sedadly.Tento motor měl i jezdec AZNP Bořivoj Kořínek v karoserii Škoda 1000 MB na okruzích.Bohužel s ním těžce havaroval při tréninku na okruhu v Havířově a velmi vážně se zranil.Vývoj motorů OHC zarazili Sověti,neboť již měli v plánu výrobu Žigulíků.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  24. 02. 2019 17:08

V. Hubáček se spolujezdcem Ing.Riglem byla naprosto sehraná parta. Měli super auto a Vláďa jezdil hlavou ne nohou...

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  09. 10. 2018 17:12

Todle ještě byli auta co stála tak něják za něco ne ty dnešní přemoderněný a předražený škodovky

Odpovědět  |   | 
Kotelník  |  09. 10. 2018 23:52

svatá prostoto...

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  10. 10. 2018 14:01

Vídam ju na pretekoch do vrchu...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 01. 2019 02:55

Plechy poslepovaný nudlema z nosu.

Odpovědět  |   | 
Cronos  |  18. 07. 2019 11:49

AZNP nebyl státní podnik, ale národní podnik, jak již sám název napovídá. Tipl bych si, že pan "novinář" nechápe rozdíl. A rozdíl mezi benzínem a naftou chápete?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 51 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A