Škoda 1203, Tatra 87 i Defender. 10 proslulých aut, která slaví letos kulatiny

Kankunen  |  02. 01. 2018 08:40

1203, vrak od prvního kilometru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2018 09:10

To je sice pravda, ale tie vraky zachranili zivot tisickam ludi :)

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 01. 2018 10:27

To je pravda, ale přechod z 1203 do Tranzitu byl jako by se zhmotnil sen.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2018 12:11

Jojo, moj instruktor z autoskoly mal hlavny job sofer sanitky. Ked dostali nejakeho Renaulta, pocas celych 2 hodin v aute (Favorit :) ) neprestal kecat o tom, aka je to super kara - maximalka, podvozok s nastavitelnou vyskou a tak ;)

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2018 13:02

Tak povídej. Osobní zkušenosti, kolik jsi s ní najezdil atd.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 01. 2018 13:58

Od Plzně až do Košic a nepamatuji si delší cestu, kdyby se něco nepokazilo. A dokonce si pamatuji tu s otočenou kulisou řazení, ta měla i pětku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2018 15:57

Tak já jsem s ní najel cca 60 tis a bez problémů.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 01. 2018 14:00

"Vrak" poplatný své době. Mnohé zahraniční obdobné vozy taky nebyly žádné terno.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  02. 01. 2018 10:45

Se Škodovou 1203 mám dvě veselé příhody.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 01. 2018 13:17

Vnimaji to tak i ty slecny?

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  02. 01. 2018 14:06

To bylo něco jiného. 1.Musela se opravit spojka na největší křižovatce v Brně v 35 stupních v létě. 2.Protijedoucí náklaďák na Slovensku rozbil čelní sklo a se zastávka se dojelo ze Slovenska do ČR.Slováci nás pustili,ale naši nechtěli,ale nakonec se odjelo.Když pršelo,tak se zastavilo a čekalo se až přestane a jelo se dál.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 01. 2018 18:36

Chapem ze 1203 bude vecne tercom posmechu, ale vezmime si nejake 80te roky /gramatikari, nebite ma/ - ak by to auto bolo tak strasne zle, co by Vam kazdy den do obecneho magazinu doviezlo chleba, vajicka a leco? Ano, do toho magazinu mensich obci, ktore dnes vymieraju jedna za druhou. Nebol to nijaky zazrak, lenze doba bola ina. Nik sa nikam neponahlal, auto opravil kazdy zrucnejsi udrzbar alebo kotolnik a cely *job* spocival v rannom dovoze toho co bolo treba a poobednasjom odvoze bordelu. Tretia jazda vynimocne ak sa sudruhovia po schodzi strany zrubali pod obraz Bozi a tak bolo treba rozbehnut akciu *rozvoz svin*. Dve jazdy za den a medzitym spomenute leco so spekackom /naozajstmym, rozumej maso/ a chlebom /naozajstnym, rozumej nie 3x rozmrazenym a z pilin a odpadu - to sa davalo prasatam a nie ludom ako dnes/, na to dana 1203 stacila. A teraz zasa vyskoci faso modrohneda extreme sebranka a vynada mi do cervenych, ku ktorym sa /dopredu upozornujem, nestrkajte mi Vase kktiny do ust, dobu som zazil/, nehlasim. Naozaj nie. Len konstatujem udalosti. Blbe, co.... Zvysok vyberu, aspon u mna, jednoznacne M1, ta masina ma g.le!

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 10:22

Čo to zas meleš za demagogické keci? Obhajovať neschopnosť centrálneho riadenia čohokolvek, aby vyrobili konkurencieschopné, kvalitné veci tým, že šak aj tie sračky dokázali slúžiť? Pozri sa, čo v tej dobe bolo vyvinuté na západe, však tu nič na svetovej úrovni nebolo. Akurát tak brnenské mikroskopy a ťažké terénne vozy... Ekológia väčšiny prevádzok bola totálne zúfalá, efektivita výroby takisto. Už sa preber z toho červeného sna. Šak bez úplatku ani len posraný farebný televízor nebolo dostať. A tiež si z tej doby niečo pamätám, napr. prvé slovo v škole nás učili VOSR, fakt úžasná doba - údernícka, furt sa bojovalo proti triednemu nepriateľovi. Šak tebe to dodnes ostalo, ty Anti...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 18:06

Na svetovej urovni samozrejme bolo mnoho veci, napriklad cerpadla, lode, lokomotivy, turbiny, lietadla. No a ak sa pozriem na tie male krtince, v ktorych sa dnes tlacia mlade rodiny na par metroch stvorcovych, tak nas klasicky velkometrazny trojizbak /umakart a tapety samozrejme prec/, je proti tomu totalny luxus, obyvacka ako koncertna sala a lodgia cez pol sveta. Dalo by sa pokracovat, farebny televizor sme mali najskor nejaky rusky /rubin ci ako/, ktory bol uplnym nestastim. Potom ale Teslu 110ST, na chate ho mam doteraz a viete co? On funguje a dokonca celkom obstojne. Zbytocne sa rozculujete. Ja len konstatujem hotovu vec, nestranne a objektivne. Nevychvalujem nic a ani demagogicky nic nezatracujem. Nieco bolo lepsie vtedy a nieco je lepsie dnes, hoci mam taky pocit ze sa pomaly ale iste vraciame do doby feudalizmu a to dobre nie je - vymenit socialnu istotu a hodnoty za pochybny *vykladovy* tzv.blahobyt a obcianstvo tretej kategorie v niecom, co sa az prilis napadne podoba na Heydrichov program /myslim tym EU/, toto asi v plane nebolo. Mame jedinecnu prilezitost, danu skusenostami. Ale tu budete ale taki ako Vy, ludia bez nazoru, potom to asi daleko nedotiahneme, ze. No a tak to aj vyzera.

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 19:33

Turbiny parne a vodne dajme tomu, lokomotivy boli prinajlepsom priemerne (ehm, co sme tu mali v case nastupu TGV?). A to s tymi bytmi som nepochopil, akoze dnes sa nestavaju byty a domy normalnej velkosti? Malometrazne 64m2 krtince s troma izbami sa vo velkom budovali aj za hlbokeho mieru. A coze su to tie socialne istoty? Ze clovek nad 50 rokov nemal dostupne niektore druhy zdravotnej starostlivosti ( napr. dialyza....)? Myslim, ze o tych istotach svoje vedela Milada Horakova v 50., ci Kubisova v 70. rokoch, Nohavica v 80...A takych mozem menovat xy. Kolegovmu dedovi ukradli komunisti mlyn, aby som spomenul beznych ludi. A spotrebna elektronika tu bola uplne zufala, tie tesla televizory to nadherne ilustrovali.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 20:06

Turbiny parne /jadrova elektraren/, turbiny Kaplanove /Gabcikovo vodne dielo/....doteraz funguju. Lokomotivy tahaju tie vlaky dodnes, navyse su dvojsystemove /ES/, co tak zajst na najblizsiu stanicu?. V Taliansku napriklad jazdia tiez a stale, pulzna regulacia bola v tych casoch najnovsia aka bola k dispozicii. Vsetko funguje. ES499 taha vlaky dodnes rychlostou 160kmh a vykonom 4000kW. A je to 40+ rokov stara zalezitost. Socialne istoty: poznate jedineho cloveka, ktory nemal domov? Ja nie. Byt - ak o tomto nemate ani ponatia a porovnate mladomanzelsku pozicku versus dnesnu hypoteku, preco sa miesate do niecoho, o com nemate predstavu...? Naozaj te to tak zle? Skoncili ste na ulici? Kde a kedy? Pokracujeme, zdravotnictvo: Ak mate jediny pripad, ked zdravotna starostlivost Vam nebola umoznena...preboha, neblbnite a uvedte, kto Vam kedy vtedy odmietol poskytnut pomoc a dialyzu. Seriozne. Z ktorej nemocnice Vas vyhodili? ...asi z psychiatrickej, ze. Ten zvysok, ktory sa prezentoval niecim raz za 10 rokov v pocte uvedenom, tak na toto reagovat naozaj nemusim.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 20:48

...minuskar to dal. fakty?

Odpovědět  |   | 
je  |  03. 01. 2018 20:52

Schvalne ti nedavam minusy, aby si sa na tom neodbavoval. Ja myslim, ze faktov som napisal dost. Ehm, pri velkych a konstrukcne narocnych strojoch sa ich kvalita nehodnoti len odpracovanymi rokmi, ale predovsetkym UCINNOSTOU. A na tej teda je pri socstrojoch co vylepsovat. Schvalne som preto pri turbinach spomenul len vodne a parne, lebo spalovacie stali a stoja vo vychodnom bloku dodnes zahovno. Rusi dodnes nemaju zvladnutu technologiu vyroby monokrystalovych lopatiek pre vystupny stupen turnin a preto ich chladia bohatou zmesou. Aj najmodernejsie vychodne dvojprudove motory maju mernu spotrebu o tretinu vyssiu ako britske a usacke.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 22:21

*je*, ak mi ukazes u nas jedinu kaplanovku spalovaciu /co je technicky este vacsi zazrak ako narodenie dvojhlaveho telata/, slubujem ze Ti poslem basu gumpoldskirchenu. Vazne. Preco sa miesas do niecoho, comu nerozumies preboha....preco? No a na margo Rusov....ti dnes riesia uplne ine problemy ako nase 620MW Gancikovo. Okrem ineho maju zvladnutu elektraren na tzv.rychle neutrony, ako /seriova produkcia/, jedina krajina na svete. Napoveda: BN600 a novsie. Inak prvu atomovu elektraren postavili v Obninsku. V tomto smere su na spici vo vyvoji. Co je zasa len historicky fakt. Ucinnost, to je to, co beru smrtelne vazne. A niet sa co divit. A nakoniec, prave ta UCINNOST je pri vodnych dielach tym kriteriom, preco sa navrhuju kaplanove riesenie. Naozajm preco sa taki ako Vy mixujete do tejto temy, to mi ostava zahadou.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:11

"Je" som ja, len na tablete mi to vypadlo, zle sa na tom píše. Čo moceš kaplanovu turbínu so spaľovaním, ako si zas dokázal toto spojiť dokopy? Už chýba len to, aby si na autowebe začal zase písať nezmysly o fašonaci, ty potomok partizánov. Akože čo si chcel povedať tou atomovou elektrárňou? To ako súvisí s tým, čo som písal doteraz ja? Na špici vývoja sú, nakoniec okrem nich už nikto poriadne výskum nerobí, lebo aj na západe sa nájde kopa kokotov, pred Rusmi totiž takýto reaktor mali mať frantíci, ale tam im na to spravili ekoteroristi sabotáž, tak to zrušili.

Daj príklad hocičoho spotrebného pre ľudí, čo vymysleli Rusi, alebo socialistický blok a bolo to na svetovej úrovni. Nenájdeš nič. A dúfam, že sem nedáš Wichterleho, lebo ten to dokázal nie vďaka komunistom, ale napriek tomu.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:16

Mimochodom, kaplanova turbína sa nepoužíva pre jej super účinnosť v porovnaní s inými, ale pre iné vlastnosti. Ale chápem, že po tých rokoch si človek zo základnej školy ostatné typy nepamätá. Jak by si asi viedla kaplanka napr. v prečerpávačke s vysokým spádom vody, hm?

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  03. 01. 2018 20:59

Faktem například je, že jsi kokot.

Dokladů je o tom dost, ale to máš jako s tím, že země je kulatá. O tom je taky důkazů dost, ale někteří dodnes nevěří. A někteří zas nevěří, že minulý režim byl svinstvo, které zkurvilo a ohnulo celé generace lidí, bez ohledu na to, jestli některá z televizí Tesla fungovala slušně nebo jestli některá 1203 uměla zařadit všechny stupně na první dobrou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 21:42

Hm, tych faktov ste uviedli...

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 20:48

to je vseobecne zname, ze niektore druhy liecby sa pre starsie osoby neposkytovali, a o tej dialyze hovoril popredny ceskoslvensky odbornik na nefrologiu v Palenici Borisa Filana... Ale aj ten doktor si to vymyslel a na stb bol kvoli tomu len v predstave, ze? Ja som predpokladal, ze 4 priklady stacia, ale mozem kludne pokracovat, rodina Somorcikovych v Cabaji - odmietli dat role do druzstva, tak deti sa nedostali na stredne skoly, aj to je predpokladam vymysel, vsak? Moj dedo takisto musel poodpisat...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 22:04

Tie Vase 4 pripady, ktore NEMAJU PENIAZE na adekvatnu lekarsku starostlivost, napocitam dnes a denne pocas cesty od Hlavnej Stanice do Petrzalky, len co vystupim z osobaku. Vynasobim poctom dni v roku. Dalsie otazky, viem ich Vam dodat aspon 1000 za rok. A co sa tyka nejakeho Brisa Filana...mate to v hlave v poriadku? Naozaj, nic v zlom.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:18

No, zjavne viac ako ty. Aspoň chápem písaný text, narozdiel od antiľudí, ktorí dokážu z textu spojiť kaplanku so spaľovaním a nechápu, že som písal nefrolog u Filana

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká? Posuďte tuto lehkou nehodu

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká?…

Na internetu se objevilo video nehody z Kanady. Bouraly do sebe dva vozy BMW, jeden z nich se téměř převrátil.

25.  6.  2018 | | 125 N/A
5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: …

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

7.  7.  2018 | | 36 N/A
Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být r…

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

12.  7.  2018 | | 95 N/A
Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je n…

Kompletní ceník nové generace BMW X5 by měl být k dispozici zhruba v polovině července. Díky českým dealerům už ale máme k dispozici základní ceny v Evropě nabízených agregátů.

2.  7.  2018 | | 35 N/A
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy,…

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých Budějovic až na Jadran. Nic z ní nebylo, takže do Chorvatska stále míříme většinou autem. Je za čím.

23.  6.  2018 | | 39 N/A