Škoda 1203, Tatra 87 i Defender. 10 proslulých aut, která slaví letos kulatiny

Kankunen  |  02. 01. 2018 08:40

1203, vrak od prvního kilometru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2018 09:10

To je sice pravda, ale tie vraky zachranili zivot tisickam ludi :)

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 01. 2018 10:27

To je pravda, ale přechod z 1203 do Tranzitu byl jako by se zhmotnil sen.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  02. 01. 2018 12:11

Jojo, moj instruktor z autoskoly mal hlavny job sofer sanitky. Ked dostali nejakeho Renaulta, pocas celych 2 hodin v aute (Favorit :) ) neprestal kecat o tom, aka je to super kara - maximalka, podvozok s nastavitelnou vyskou a tak ;)

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2018 13:02

Tak povídej. Osobní zkušenosti, kolik jsi s ní najezdil atd.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  02. 01. 2018 13:58

Od Plzně až do Košic a nepamatuji si delší cestu, kdyby se něco nepokazilo. A dokonce si pamatuji tu s otočenou kulisou řazení, ta měla i pětku.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  02. 01. 2018 15:57

Tak já jsem s ní najel cca 60 tis a bez problémů.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 01. 2018 14:00

"Vrak" poplatný své době. Mnohé zahraniční obdobné vozy taky nebyly žádné terno.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  02. 01. 2018 10:45

Se Škodovou 1203 mám dvě veselé příhody.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  02. 01. 2018 13:17

Vnimaji to tak i ty slecny?

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  02. 01. 2018 14:06

To bylo něco jiného. 1.Musela se opravit spojka na největší křižovatce v Brně v 35 stupních v létě. 2.Protijedoucí náklaďák na Slovensku rozbil čelní sklo a se zastávka se dojelo ze Slovenska do ČR.Slováci nás pustili,ale naši nechtěli,ale nakonec se odjelo.Když pršelo,tak se zastavilo a čekalo se až přestane a jelo se dál.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 01. 2018 18:36

Chapem ze 1203 bude vecne tercom posmechu, ale vezmime si nejake 80te roky /gramatikari, nebite ma/ - ak by to auto bolo tak strasne zle, co by Vam kazdy den do obecneho magazinu doviezlo chleba, vajicka a leco? Ano, do toho magazinu mensich obci, ktore dnes vymieraju jedna za druhou. Nebol to nijaky zazrak, lenze doba bola ina. Nik sa nikam neponahlal, auto opravil kazdy zrucnejsi udrzbar alebo kotolnik a cely *job* spocival v rannom dovoze toho co bolo treba a poobednasjom odvoze bordelu. Tretia jazda vynimocne ak sa sudruhovia po schodzi strany zrubali pod obraz Bozi a tak bolo treba rozbehnut akciu *rozvoz svin*. Dve jazdy za den a medzitym spomenute leco so spekackom /naozajstmym, rozumej maso/ a chlebom /naozajstnym, rozumej nie 3x rozmrazenym a z pilin a odpadu - to sa davalo prasatam a nie ludom ako dnes/, na to dana 1203 stacila. A teraz zasa vyskoci faso modrohneda extreme sebranka a vynada mi do cervenych, ku ktorym sa /dopredu upozornujem, nestrkajte mi Vase kktiny do ust, dobu som zazil/, nehlasim. Naozaj nie. Len konstatujem udalosti. Blbe, co.... Zvysok vyberu, aspon u mna, jednoznacne M1, ta masina ma g.le!

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 10:22

Čo to zas meleš za demagogické keci? Obhajovať neschopnosť centrálneho riadenia čohokolvek, aby vyrobili konkurencieschopné, kvalitné veci tým, že šak aj tie sračky dokázali slúžiť? Pozri sa, čo v tej dobe bolo vyvinuté na západe, však tu nič na svetovej úrovni nebolo. Akurát tak brnenské mikroskopy a ťažké terénne vozy... Ekológia väčšiny prevádzok bola totálne zúfalá, efektivita výroby takisto. Už sa preber z toho červeného sna. Šak bez úplatku ani len posraný farebný televízor nebolo dostať. A tiež si z tej doby niečo pamätám, napr. prvé slovo v škole nás učili VOSR, fakt úžasná doba - údernícka, furt sa bojovalo proti triednemu nepriateľovi. Šak tebe to dodnes ostalo, ty Anti...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 18:06

Na svetovej urovni samozrejme bolo mnoho veci, napriklad cerpadla, lode, lokomotivy, turbiny, lietadla. No a ak sa pozriem na tie male krtince, v ktorych sa dnes tlacia mlade rodiny na par metroch stvorcovych, tak nas klasicky velkometrazny trojizbak /umakart a tapety samozrejme prec/, je proti tomu totalny luxus, obyvacka ako koncertna sala a lodgia cez pol sveta. Dalo by sa pokracovat, farebny televizor sme mali najskor nejaky rusky /rubin ci ako/, ktory bol uplnym nestastim. Potom ale Teslu 110ST, na chate ho mam doteraz a viete co? On funguje a dokonca celkom obstojne. Zbytocne sa rozculujete. Ja len konstatujem hotovu vec, nestranne a objektivne. Nevychvalujem nic a ani demagogicky nic nezatracujem. Nieco bolo lepsie vtedy a nieco je lepsie dnes, hoci mam taky pocit ze sa pomaly ale iste vraciame do doby feudalizmu a to dobre nie je - vymenit socialnu istotu a hodnoty za pochybny *vykladovy* tzv.blahobyt a obcianstvo tretej kategorie v niecom, co sa az prilis napadne podoba na Heydrichov program /myslim tym EU/, toto asi v plane nebolo. Mame jedinecnu prilezitost, danu skusenostami. Ale tu budete ale taki ako Vy, ludia bez nazoru, potom to asi daleko nedotiahneme, ze. No a tak to aj vyzera.

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 19:33

Turbiny parne a vodne dajme tomu, lokomotivy boli prinajlepsom priemerne (ehm, co sme tu mali v case nastupu TGV?). A to s tymi bytmi som nepochopil, akoze dnes sa nestavaju byty a domy normalnej velkosti? Malometrazne 64m2 krtince s troma izbami sa vo velkom budovali aj za hlbokeho mieru. A coze su to tie socialne istoty? Ze clovek nad 50 rokov nemal dostupne niektore druhy zdravotnej starostlivosti ( napr. dialyza....)? Myslim, ze o tych istotach svoje vedela Milada Horakova v 50., ci Kubisova v 70. rokoch, Nohavica v 80...A takych mozem menovat xy. Kolegovmu dedovi ukradli komunisti mlyn, aby som spomenul beznych ludi. A spotrebna elektronika tu bola uplne zufala, tie tesla televizory to nadherne ilustrovali.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 20:06

Turbiny parne /jadrova elektraren/, turbiny Kaplanove /Gabcikovo vodne dielo/....doteraz funguju. Lokomotivy tahaju tie vlaky dodnes, navyse su dvojsystemove /ES/, co tak zajst na najblizsiu stanicu?. V Taliansku napriklad jazdia tiez a stale, pulzna regulacia bola v tych casoch najnovsia aka bola k dispozicii. Vsetko funguje. ES499 taha vlaky dodnes rychlostou 160kmh a vykonom 4000kW. A je to 40+ rokov stara zalezitost. Socialne istoty: poznate jedineho cloveka, ktory nemal domov? Ja nie. Byt - ak o tomto nemate ani ponatia a porovnate mladomanzelsku pozicku versus dnesnu hypoteku, preco sa miesate do niecoho, o com nemate predstavu...? Naozaj te to tak zle? Skoncili ste na ulici? Kde a kedy? Pokracujeme, zdravotnictvo: Ak mate jediny pripad, ked zdravotna starostlivost Vam nebola umoznena...preboha, neblbnite a uvedte, kto Vam kedy vtedy odmietol poskytnut pomoc a dialyzu. Seriozne. Z ktorej nemocnice Vas vyhodili? ...asi z psychiatrickej, ze. Ten zvysok, ktory sa prezentoval niecim raz za 10 rokov v pocte uvedenom, tak na toto reagovat naozaj nemusim.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 20:48

...minuskar to dal. fakty?

Odpovědět  |   | 
je  |  03. 01. 2018 20:52

Schvalne ti nedavam minusy, aby si sa na tom neodbavoval. Ja myslim, ze faktov som napisal dost. Ehm, pri velkych a konstrukcne narocnych strojoch sa ich kvalita nehodnoti len odpracovanymi rokmi, ale predovsetkym UCINNOSTOU. A na tej teda je pri socstrojoch co vylepsovat. Schvalne som preto pri turbinach spomenul len vodne a parne, lebo spalovacie stali a stoja vo vychodnom bloku dodnes zahovno. Rusi dodnes nemaju zvladnutu technologiu vyroby monokrystalovych lopatiek pre vystupny stupen turnin a preto ich chladia bohatou zmesou. Aj najmodernejsie vychodne dvojprudove motory maju mernu spotrebu o tretinu vyssiu ako britske a usacke.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 22:21

*je*, ak mi ukazes u nas jedinu kaplanovku spalovaciu /co je technicky este vacsi zazrak ako narodenie dvojhlaveho telata/, slubujem ze Ti poslem basu gumpoldskirchenu. Vazne. Preco sa miesas do niecoho, comu nerozumies preboha....preco? No a na margo Rusov....ti dnes riesia uplne ine problemy ako nase 620MW Gancikovo. Okrem ineho maju zvladnutu elektraren na tzv.rychle neutrony, ako /seriova produkcia/, jedina krajina na svete. Napoveda: BN600 a novsie. Inak prvu atomovu elektraren postavili v Obninsku. V tomto smere su na spici vo vyvoji. Co je zasa len historicky fakt. Ucinnost, to je to, co beru smrtelne vazne. A niet sa co divit. A nakoniec, prave ta UCINNOST je pri vodnych dielach tym kriteriom, preco sa navrhuju kaplanove riesenie. Naozajm preco sa taki ako Vy mixujete do tejto temy, to mi ostava zahadou.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:11

"Je" som ja, len na tablete mi to vypadlo, zle sa na tom píše. Čo moceš kaplanovu turbínu so spaľovaním, ako si zas dokázal toto spojiť dokopy? Už chýba len to, aby si na autowebe začal zase písať nezmysly o fašonaci, ty potomok partizánov. Akože čo si chcel povedať tou atomovou elektrárňou? To ako súvisí s tým, čo som písal doteraz ja? Na špici vývoja sú, nakoniec okrem nich už nikto poriadne výskum nerobí, lebo aj na západe sa nájde kopa kokotov, pred Rusmi totiž takýto reaktor mali mať frantíci, ale tam im na to spravili ekoteroristi sabotáž, tak to zrušili.

Daj príklad hocičoho spotrebného pre ľudí, čo vymysleli Rusi, alebo socialistický blok a bolo to na svetovej úrovni. Nenájdeš nič. A dúfam, že sem nedáš Wichterleho, lebo ten to dokázal nie vďaka komunistom, ale napriek tomu.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:16

Mimochodom, kaplanova turbína sa nepoužíva pre jej super účinnosť v porovnaní s inými, ale pre iné vlastnosti. Ale chápem, že po tých rokoch si človek zo základnej školy ostatné typy nepamätá. Jak by si asi viedla kaplanka napr. v prečerpávačke s vysokým spádom vody, hm?

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  03. 01. 2018 20:59

Faktem například je, že jsi kokot.

Dokladů je o tom dost, ale to máš jako s tím, že země je kulatá. O tom je taky důkazů dost, ale někteří dodnes nevěří. A někteří zas nevěří, že minulý režim byl svinstvo, které zkurvilo a ohnulo celé generace lidí, bez ohledu na to, jestli některá z televizí Tesla fungovala slušně nebo jestli některá 1203 uměla zařadit všechny stupně na první dobrou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 21:42

Hm, tych faktov ste uviedli...

Odpovědět  |   | 
jean  |  03. 01. 2018 20:48

to je vseobecne zname, ze niektore druhy liecby sa pre starsie osoby neposkytovali, a o tej dialyze hovoril popredny ceskoslvensky odbornik na nefrologiu v Palenici Borisa Filana... Ale aj ten doktor si to vymyslel a na stb bol kvoli tomu len v predstave, ze? Ja som predpokladal, ze 4 priklady stacia, ale mozem kludne pokracovat, rodina Somorcikovych v Cabaji - odmietli dat role do druzstva, tak deti sa nedostali na stredne skoly, aj to je predpokladam vymysel, vsak? Moj dedo takisto musel poodpisat...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  03. 01. 2018 22:04

Tie Vase 4 pripady, ktore NEMAJU PENIAZE na adekvatnu lekarsku starostlivost, napocitam dnes a denne pocas cesty od Hlavnej Stanice do Petrzalky, len co vystupim z osobaku. Vynasobim poctom dni v roku. Dalsie otazky, viem ich Vam dodat aspon 1000 za rok. A co sa tyka nejakeho Brisa Filana...mate to v hlave v poriadku? Naozaj, nic v zlom.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 01. 2018 07:18

No, zjavne viac ako ty. Aspoň chápem písaný text, narozdiel od antiľudí, ktorí dokážu z textu spojiť kaplanku so spaľovaním a nechápu, že som písal nefrolog u Filana

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků

Nejčtenější články

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 75 N/A
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superb…

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na istanbulském letišti se proti sobě postavila nejen zajímavá sportovní auta, ale také vůz Formule 1, závodní Tesla, superbike od Kawasaki a mimo jiné i stíhačka F-16.

21.  9.  2018 | | 23 N/A
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 21 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A