Škoda 120 LS v Kanadě: čím se lišila od verzí prodávaných u nás?

125 komentářů

Filip
7. března • 9:35

Obávám se, že článek je nepřesný.CMVSS 108, naproti CMVSS 108, nevyžaduje DOT VO/VOR/VOL low-beam Headlights, a stejně tak v Kanadě nikdy neplatil Sealed-beam Act. Samozřejmě, většina aut v Kanadě je, byla a vždy bude us-specs, to je poněkud logické, stejně jako například ve Spojených státech Mexických, ovšem CMVSS 108 připouští i světlomety emitující jednotné evropské asymetrické světlo. Je dostupných spousta, velmi detailních, fotografií Škody řady 742 v Kanadě, stačí dát do Google a / nebo Bingu "Skoda Canada", a na některých je jednoznačně identifikovatelné, že auta mají normální tvarový světlomet z AZNP (PAL), jako domácí produkce. Zde jsou například detailní fotografie vozu Škoda Eltra (kastle Favorit) a rovněž je vidět, že má standardní tvarové světlomety PAL, jako vozy domácí produkce: http://www.evalbum.com/391. Je ovšem možné, že parabolami Sealed Beam, emitujícími DOT VO low-beam light, byly osazovány "užovky" v Kanadě, bohužel, nepodařilo se mi dosud dohledat, ba ani kanadští fandové nemají fotografie, kanadských "užovek". Možné je to zejména proto, že PAL 178 mm kruhový světlomet je unifikovaný 7" rozměr, unifikované jsou i úchyty a standardní 7" sealed beam tam jde normálně nasadit. U tvarových světlometů je to nemožné, někdo by musel udělat jiné "hrnce" tak, aby přesně pasovaly na standardisovanou tvarovou sealed beam vložku, no a, samozřejmě, i jiné plastové mřížky kryjící světlomety. A ani jedno v katalogu náhradních dílů nemám.Úprava, což jsem v článku nenašel, obnášela ještě montáž CHMSL, my tomu říkáme třetí brzdové světlo, které je v Kanadě povinné od roku 1986, tedy předchozí modelové roky jím vybavovány nebyly, a pokud je mi známo, CHMSL montovat až dealer.

Jirka_1
12. února • 14:06

Pokud vím, tak se ještě muselo zajistit podsvícení ovládacích prvků na přístrojové desce. Podtlakový omezovač pohybu škrtící klapky měl za úkol zpomalit dovření škrtící klapky, snižovaly se tak emise NOx. Je jasné, že auta dostávala hliníková kola, rádio a možná ještě něco, ale nešlo to od nás, byla to věc místního dovozce. Škodule mohly konkurovat levným japonským a korejským vozům, případně VW Rabbit (Golf) se slabšími motory. Podle mě bylo nesmyslem se tlačit na takové trhy s tak motoricky slabým vozidlem, se vůbec divím, že se tam ta auta prodávala.

blééé
15. října • 0:04

"Podívejme se ale nyní o třicet let zpět, kdy započalo její poslední výrazné vzepětí."líbí se mi že konečně někdo pochopil a správně napsal, že po převzetí folksvágnem už to není škoda

jehoVista
14. října • 12:34

Nevim jestli to je recyklat, nebo dalsi informace ke staremu clanku, ale kazdopadne by bylo dobre kdybyste udelali i novou diskuzi. Jak mam vedet, ze u clanku co vysel dnes reaguju na pul roku stary prispevek?

Jozef Kostelansky
14. října • 10:36

Skleróza je super vec. Hoci som článok prvýkrát čítal už pred polrokom, stále sú to pre mňa nové a zaujímavé informácie.
:-D

Krocan
22. dubna • 7:52

Sockomouši vždycky lhali. A vyrobit toho moc neuměli. Leda tak rezatý plechovky už ve výrobě. Nic z dob komoušů, mi nepřirostlo k srdci. Ne že by teď to byla kdovíjaká hitparáda, ale ty doby komoušů byly doby temna.

Marty
23. dubna • 9:29

Ty plechovky rezli i západu až do konce 90. let. Vč. USA.Jestli to nebylo mizernou antikorozní ochranou, chlapče

Zelí
22. dubna • 9:17

Nejhorší mentální produkt dneška a nutno říct prorostlý všemi vrstvami společnosti, je primitivní antikomunista. Je to zcela stejný mentální zmetek jako za starého režimu primitivní komunista.

Petr
23. dubna • 13:50

to by se vám komušům moc líbilo, antikomuismus je to samé jako antifašismus, žádný slušný člověk nemůže nebýt antikomunista, podle mne je nejhorším produktem dneška tolerance ke komunistům a jejich pohrobků, největším privatizantům a zlodějům, nedokázali jsme se vám postavit a proto tu stále tu převládá kultura kradení z dob socialismu

Fantomas
23. dubna • 16:40

Jak tak sleduju tvoje nenávistné výlevy, tak všichni jsou komouši, primitivové a hovada, jen ty jediný jsi správný, slušný, prostě nejlepší. To musí být hrozný život, sám a nepochopený mezi samými komouši :-))

Petr
23. dubna • 18:54

ano jsou tu komouši, primitivové a hovada a je potřeba se nebát takovou lůzu nazvat pravým jménem, je mi jasné, že to vadí těm, kteří jsou jedni z nich

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
24. dubna • 8:18

A jak říkáš sobě? :-)

Marty
24. dubna • 9:37

Magor, ale v léčebně má asi jinou přezdívku:-D

Zelí
21. dubna • 20:53

Málokdo si uvědomuje, že se jedná o produkt ze sedumdesátých let. Není možné se na něj dívat pohledem dnešního stavu techniky. Například bavorské vdolečky v sedumdesátých letech byly totální šunty mizerné technické úrovně. A to se nedívám například na bavorské vdolečky z padesátých let...........
Jinak se tady projevuje pravé české umění a to..... vždy si umět správně nasrat na hlavu a ještě to prezentovat jako vlastní přednost.

Arese
21. dubna • 16:06

Pánové, nerad ruším vaši politickou diskusi, ale dovoluji si upozornit, že toto je web o autech. Apropos, v článku chybí ještě jedna důležitá inovace kanadské verze Škody 120 - byla vybavena plastovou nádrží, tuším od firmy Kautex, nebo jak se jmenovala. Potom se tyto zkušenosti Škodovce velmi hodily při vývoji Favorita...

Fantomas
20. dubna • 14:21

"roční odbyt se vždy pohyboval maximálně v řádu několika set kusů"
Několik není žádný řád ;-)

Rodin
20. dubna • 18:43

Pravda :-)

Jiří  Duchoň
21. dubna • 18:52 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte pravdu. Děkuji, slovo "několika" vypuštěno.

JirkaK
20. dubna • 14:15

Zapoměli jste napsat, že dovoz do Kanady nakonec skončil průserem, protože úpravy na motoru a karburátoru které měly zajistit plnění kanadských emisních norem byly nedostatečné a plnily je jen pečlivě seřízené kusy na samých hranicích limitů po krátkou dobu. V reálném provozu po pár desítkách tisíc km už byly nedosažitelné.

Ra100
20. dubna • 14:29

Prúser to bol. AZNP musela odkúpiť všetky embečky naspäť.

furgon
22. dubna • 9:08

To sice hrozilo, ale nakonec AZNP nic neodkoupilo, starej Hrdlička dojednal dodatečnou montáž katalyzátorů od nějaké finské společnosti, protože s ČSSR mělo s finskem nějakou volnou zónu obchodu a pak tu pro ně ty katy snad dělal nějaký výrobce příborů, detailně je to napsáno v Hrdličkově knize

Karel
20. dubna • 11:31

Nový Brunšvik .... ? Kterej debil to psal ?

Václav Holec
20. dubna • 13:40
Jozef Kostelansky
20. dubna • 11:01

Super článok. Len poopravím maličkú nepresnosť z jeho začiatku. Auto z Juhoslávie nebola tá Yuga, ale to Yugo.

Skol
21. dubna • 23:18

Ty si lingam slovensky

harry
20. dubna • 11:25

A kdyz jich bylo vic, tak to byla ta (tie) Yuga, ne? Nebo fak vyvezli jen jedno Yugo? Tak to muselo byt to, co s nim jezdil Bruce Willis a Samuel L. Jackson ve Smrtonosne pasti, zejo? :-)

Jozef Kostelansky
20. dubna • 11:45

Moja, moja vina, moja preveľká vina. :-D Už si idem sypať popol na hlavu.Trochu mi nedošlo, že to množné číslo je u lád uvedené ako "osobní vozy". Inak s českou gramatikou problém nemám...

Lojza
20. dubna • 11:29

To je tak, když o češtině káže čobol

legnaw
22. dubna • 10:09

exportovaly i sovětské vozy Lada 1500 nebo jugoslávská Yuga.
.
..sovětské a jugoslávské

Fantomas
22. dubna • 10:39

Ta věta je správně, vaše moc ne.

Skurvínek
20. dubna • 12:02

Lojzo, az mi slza ukápla :DTo víš, čoboli jsou vždycky nejchytřejší :-))

legnaw
22. dubna • 10:04

co te nema... nejchytrejsi je dycky Pepa z depa...B-]

Lukas-e30
20. dubna • 5:55

Sou naky info k ty posledni verzi s "i"na konci? To uz dostaly strikacku?

Pavel
20. dubna • 11:56

135 GLi melo mono vstrik BOSCH a katalizator.

darklord
20. dubna • 13:45

GLi nemali ziaden bosch, avsak renoltacky Renix. Bosch prisiel az s nastupom VW koncernu do faceliftovych faboritov

CHG
14. října • 19:07

Omyl, byl v nich katalyzátorem vybavený systém Bendix (nic od žabožroutů by se tehdy v US + CND neprodalo, protože to nevyhovovalo tamním předpisům). Ostatně tato variantta byla rozkreslena včetně výrobních čísel v posledním škodováckém katalogu ND pro tyto vozy, ale koupit se to tady samozřejmě nedalo. Učni oboru autonechanik z toho tenkrát měli náramnou prču, když jim to mistři ukazovali v hodinách praktické výuky.

michal
20. dubna • 23:09

bendix

Pavel
20. dubna • 14:48

Ajo sorry

><
20. dubna • 2:13

Chápu to tak, že u nás se prodávaly vykastrované plechovky a na západ šly vymazlené šáde? :-O

Ritter
4. ledna • 9:53

Vybavy byly identicke :-P

petr
20. dubna • 14:11

V tehdejší ČSSR bylo výhodnější kupovat jen takové zboží, které jsi byl schopný spravit doma na koleně. Takže pro mě raději kastráta. :-D Mimochodem, převodovky po pár kilometrech chcaly všechny, bez ohledu na to, kam to auto šlo.

Honza z Boudova
15. září • 10:31

Určitě, mělo to jistou výhodu, možná jsi i ušetřil. Dnes všechno hned vyhodíš a koupíš nové. Můj příklad: výborná lednice po 10 letexch vyhodit, nikdo ji nechtěl opravit. Opraváři jsou zároveň dealeři

Marty
14. října • 12:27

Stačilo je přetěwnit anglickým Hylomarem, stejně jako vany motorů a ani nekáplo. Taky otec byl na STK jediný, kdo neměl zrezlou olejovou vanu.Jojo, Hylomar, Rolls royce patent je věc :o)))

Jozef Kostelansky
20. dubna • 11:00

To bolo samozrejmé! A nielen pri autách. Čo sa týka áut, tak aj škodovky predávané v Tuzexe boli väčšinou "exportnej" kvality.

CM
20. dubna • 3:08

Co je na tom k údivu? Čechoslovák nedisponoval "tvrdou měnou" a vybíral si z velmi omezené nabídky, zato Kanaďan ji měl a zároveň měl k výběru o dost vyspělejší auta. Jednoduše zde kapitalistické jednání režimu nesmrdělo.

Fantomas
20. dubna • 8:26

Přizpůsobit něco místním předpisům je kapitalistické jednání?

Peter
23. dubna • 12:33

Je to kapitalistické konanie. Uvedomme si, že toto nie je (iba) o dovybavení auta na trh s prísnejšími kritériami. Je to (aj) o tom, že na trh, ktorý niektoré prvky nevyžaduje, výrobca auto tými prvkami nevybaví.
To nie je len o Škode v Kanade, to isté bolo u nás s ESP (predtým s ABS a pod.)- pokiaľ sa u nás ESP nestalo povinnou výbavou, tak ho výrobcovia dávali do svojich áut predávaných na našom trhu len ako nadštandardnú výbavu.

Fantomas
23. dubna • 17:26

Aha. No, nesouhlasím. Co je tedy to kapitalistické jednání? Že se do aut dávalo jen to nejnutnější? To ne. Nebo aby to mohli prodat i v jiných zemích, tak to upravili podle místních předpisů? To taky ne. Tak co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehoVista
14. října • 10:56

Kapitalisticke je to, ze auto upravili podle potreby zakaznika(Skocar) tak, aby se prodavalo/mohlo prodavat. Oproti tomu v planovanem hospodarstvi zakazes import a zakaznikum nacpes cokoliv chces, protoze nemaji na vyber.

CM
20. dubna • 20:17

Přizpůsobit se předpisům je samozřejmě nutné, mně se jedná o to druhé - o lepší výbavu celkově.

Fantomas
21. dubna • 21:03

V článku o lepší výbavě nevidím nic. Co konkrétně máte na mysli?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
22. dubna • 10:41

Tak jaká byla ta lepší výbava?
V článku je zmíněno pouze přizpůsobení místním legislativním požadavkům, co lepšího tam bylo?

vladik
21. září • 8:34

všechny Šadé co šli na západ (Německo, Holandsko, UK) a i mimo evropské verze.
Když jsem byl malí měl i jsme Stovečku dovezenou z Holandks měla 74kW a plnou výbavu vč. autoradia hlavových opěrek atd.
Na tehdejší poměry to bylo "Dělo" jezdila snad 190km/h!!!!!

Ritter
4. ledna • 9:51

Nesmysl , v 84 jsem se ucil na automechanika v Norimberku u Skodovky . Vsechny auta mela stejny vykon jako treba v CSSR . Jedina vyjimka byla Garde od syna meho Sefa do ktereho jsme davali Motor z RS 130 . Radia nebyli v zakladni vybave a ani antena :-))

Doporučujeme

Články odjinud