Škoda 120 GLS: prodám za 395 dolarů. Zn.: Tulsa, Oklahoma

11 komentářů

Fantomas
7. srpna • 21:50

Rozhodně raritka.
Ale zaujala mě jiná věc - ten obrovský rozdíl mezi korozí u nás a u nich.
U nás negarážované auto shnije. Udělají se nejdřív puchýře, pak díry a pak se to celé rozpadne. Lak zůstává na většine povrchu.
V Americe je velice často k vidění takové zajímavé celopovrchové oreznutí (lak je pryč, ale plech drží), které u nás není. Myslím, že to bude jednak jejich klimatem a jednak solí na našich silnicích, která sežere spolehlivě cokoliv. Ví někdo, jestli se v USA (v oblastech kde sněží) používá na silnicích sůl?

LOL
13. srpna • 12:44

Podle mě je to tím, že v Oklahomě je hodně písčitá a suchá půda, která, nesena větrem, funguje jako abrazivo, jednoduše se lak za ty roky opískuje. A protože u nás jde koroze spíše odspoda (štěrk, sůl) a máme vlhčí podnebí, tak ten rozdíl je patrný na první pohled - amerika je rovnoměrně opískovaná, naopak auto z Česka má shnilý spodek, blatníky a podběhy.

petan
8. srpna • 17:12

amící sice budou tvrdit,že sůl zásadně nepoužívají, ale v zimě na silnicích je posypová sůl použita, akorát není tak agresivní jako u nás v ČR

goro
8. srpna • 8:43

v usa používají cukr...

Zelí
7. srpna • 14:31

Za 395 dolarů tady koupí š120ls v plné palbě v podstatě skoro ještě funglovku. To na fotkách je totální šrot.

Jintaj
7. srpna • 14:00

Tahle auta měla ještě jeden prvek ve výbavě, na rozdíl od těch v ČSSR - neřízený katalyzátor. Kvůli emisím si tenkrát Škoda uřízla v Kanadě obrovskou ostudu. V AZNP tenkrát odflákli výstupní kontrolu u vzorku na export, a protože v kanadě i USA fungují testovací instituce trochu jinak než v Evropě, přišly jejich orgány na tenhle fatální nedostatek až po zahájení prodeje. Dealer musel zastavit prodej a udělat svolávačku všech majitelů škodovek, od nichž pak musel buď auta zpětně odkoupit nebo na vlastní náklady opravit. Protože Škodovky neplnily základná emisní normy platné za oceánem, hrozilo, že si je s ostudou povezou Češi zase domů. Nakonec se řešení ujal Ing. Hrdlička, který vyjednal u státních orgánů příslib montáže neřízeného katalyzátoru na výfukové potrubí. Ostuda byla zažehnána za 5 min 12.

Jim
7. srpna • 11:46

Ty zrcátka jsem kupoval v Tuzexu. Měly sklo do modra a pasovaly na obě strany. Stačilo povolit jeden šroub a otočit.

jarda
7. srpna • 10:50

Ty vnější zrcárka jsou zn.Engelman,pásy jsou také z Anglie a jinak se tyto vozy vyráběly s dodatkovou výbavou i pro ČR s vyjímlou bočních světel...

Pamětník
7. srpna • 8:44

Kdysi (asi tak kolem r. 1990) jeden bývalý kolega jezdil často služebně do USA. Prý tam tehdy v nějakém zapadákově narazil na chlapíka, který měl Škodu 120. Údajně ji sháněl dost dlouho, ale prý ji nutně potřeboval, protože to bylo jednoduché auto, takže si ho dokázal sám opravit (nikde široko daleko v té pustině, kde žil, nebyl žádný servis). Že by to byl stejný kus, jaký je nyní nabízen k prodeji?

Rattus rattus
7. srpna • 7:52

Ani na venkově takové vraky nejezdí. :-D:-D Ta cena je libová. Já myslel ,že je to za odvoz.

Brouk
7. srpna • 9:40

K te cene by byla tresnicka na dortu, kdyby to nekdo nechal prevezt sem, ze "tady jsou na to levne nahradni dily"...:-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud