Škoda 120 GLS: prodám za 395 dolarů. Zn.: Tulsa, Oklahoma

Legendárních škodovek s motorem vzadu je u nás na prodej stále dost, ale nyní se jedna objevila až v USA.

Kolegové ze serveru Jalopnik zachytili v éteru zajímavý inzerát, v němž prodejce v oklahomské Tulse nabízí vůz Škoda 120 GLS. Jeho cena byla stanovena na 395 dolarů a při pohledu na snímky je třeba poznamenat, že se vůz nachází v podobném stavu, v jakém brázdí automobily této řady silnice u nás, zejména pak na venkově.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tato Škoda 120 GLS je na prodej v Tulse (Oklahoma)

Zatímco u nás není problém tyto vozy i nadále udržovat v provozu za pakatelní provozní náklady, vždyť nových i použitých dílů je stále k dispozici spousta, nový majitel klenotu na snímcích to nebude mít zřejmě vůbec jednoduché. Automobily řady Škoda 120 byste totiž v USA spočítali na prstech jedné ruky.

Do USA se totiž nikdy oficiálně nevyvážely a stroje, které se tam nakonec objevily, byly dodány přes kanadské zastoupení Skocar Inc. Připomeňme, že o bílém voze Škoda 120 L jsme psali před čtyřmi lety v souvislosti se sbírkou „čechofila“ Dona Schumanna z coloradského Boulderu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvyšší výbava GLS s hlavovými opěrkami, volantem s větším středem a otáčkoměrem

Ale zpět k vozu v inzerátu. Jde o model Škoda 120 z roku 1986 opatřený pětistupňovou převodovkou a nejvyšší výbavou GLS. Všimneme si zpětných zrcátek na obou stranách, originálních otěrových lišt na bocích, otáčkoměru, původních velkoplošných krytů kol, madel nad všemi bočními dveřmi nebo hlavových opěrek na všech čtyřech sedadlech.

Víkendové čtení: Škody a Jawy v Coloradu

Víkendové čtení: Škody a Jawy v Coloradu

Pásy jsou (alespoň podle jednoho ze snímků) i vzadu, ve spodní části zadního okna se nachází nezbytné třetí brzdové světlo, jinak vůz vypadá prakticky stejně, jako v Evropě, dokonce i nárazníky zůstaly beze změn. Seznam modifikací pro Kanadu byl totiž poměrně krátký a zahrnoval prakticky jen poziční světla na blatnících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé pohledy na tento vůz jsou mnohým z nás poměrně povědomé

Stav kilometrů prodejce neuvádí a není patrný ani z dostupných obrázků. Tato Škoda 120 GLS byla údajně v provozu až do poloviny devadesátých let, kdy povolilo těsnění pod hlavou, nicméně prodávající se dušuje, že nové těsnění má a k autu je přidá. Vůz nebyl podle všeho vážněji bourán ani lakován.

Původní lak byl na většině povrchových částí karoserie vytěsněn povrchovou korozí, jinak třeba okraje dveří a blatníků vypadají poměrně slušně a renovovatelně. Hůře na tom zřejmě budou přední blatníky ve svých vnitřních úchytech ke skeletu a také podvozek. Ten prorezivělé prahy a části podvozku, nicméně třeba podlaha se zdá být celkem zdravá.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky