Škoda 120 GLS: prodám za 395 dolarů. Zn.: Tulsa, Oklahoma

Legendárních škodovek s motorem vzadu je u nás na prodej stále dost, ale nyní se jedna objevila až v USA.

Kolegové ze serveru Jalopnik zachytili v éteru zajímavý inzerát, v němž prodejce v oklahomské Tulse nabízí vůz Škoda 120 GLS. Jeho cena byla stanovena na 395 dolarů a při pohledu na snímky je třeba poznamenat, že se vůz nachází v podobném stavu, v jakém brázdí automobily této řady silnice u nás, zejména pak na venkově.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tato Škoda 120 GLS je na prodej v Tulse (Oklahoma)

Zatímco u nás není problém tyto vozy i nadále udržovat v provozu za pakatelní provozní náklady, vždyť nových i použitých dílů je stále k dispozici spousta, nový majitel klenotu na snímcích to nebude mít zřejmě vůbec jednoduché. Automobily řady Škoda 120 byste totiž v USA spočítali na prstech jedné ruky.

Do USA se totiž nikdy oficiálně nevyvážely a stroje, které se tam nakonec objevily, byly dodány přes kanadské zastoupení Skocar Inc. Připomeňme, že o bílém voze Škoda 120 L jsme psali před čtyřmi lety v souvislosti se sbírkou „čechofila“ Dona Schumanna z coloradského Boulderu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvyšší výbava GLS s hlavovými opěrkami, volantem s větším středem a otáčkoměrem

Ale zpět k vozu v inzerátu. Jde o model Škoda 120 z roku 1986 opatřený pětistupňovou převodovkou a nejvyšší výbavou GLS. Všimneme si zpětných zrcátek na obou stranách, originálních otěrových lišt na bocích, otáčkoměru, původních velkoplošných krytů kol, madel nad všemi bočními dveřmi nebo hlavových opěrek na všech čtyřech sedadlech.

Víkendové čtení: Škody a Jawy v Coloradu

Víkendové čtení: Škody a Jawy v Coloradu

Pásy jsou (alespoň podle jednoho ze snímků) i vzadu, ve spodní části zadního okna se nachází nezbytné třetí brzdové světlo, jinak vůz vypadá prakticky stejně, jako v Evropě, dokonce i nárazníky zůstaly beze změn. Seznam modifikací pro Kanadu byl totiž poměrně krátký a zahrnoval prakticky jen poziční světla na blatnících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé pohledy na tento vůz jsou mnohým z nás poměrně povědomé

Stav kilometrů prodejce neuvádí a není patrný ani z dostupných obrázků. Tato Škoda 120 GLS byla údajně v provozu až do poloviny devadesátých let, kdy povolilo těsnění pod hlavou, nicméně prodávající se dušuje, že nové těsnění má a k autu je přidá. Vůz nebyl podle všeho vážněji bourán ani lakován.

Původní lak byl na většině povrchových částí karoserie vytěsněn povrchovou korozí, jinak třeba okraje dveří a blatníků vypadají poměrně slušně a renovovatelně. Hůře na tom zřejmě budou přední blatníky ve svých vnitřních úchytech ke skeletu a také podvozek. Ten prorezivělé prahy a části podvozku, nicméně třeba podlaha se zdá být celkem zdravá.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků