Nesmírně aktuální článek na žhavé téma!...ale chápu, denně aspoň jeden článek na téma prostřelená slepice...
Je smutné, číst v příspěvcích názory lidí, kteří kritizují a přitom neznají reálie ani nedávné minulosti (a zároveň si uvědomit, že to jsou bohužel i voliči).V době vzniku SS 1100 jezdil v ČSSR necelý milión aut a rychlost aut do 3,5 tuny nebyla plošně omezena. A to až do roku 1979, do ropné krize.Takže jízda autem byla v té době i relaxací a auta podobného zaměření měla v porfoliu snad každá automobilka. Jen namátkou Fiat 850 Coupé a Spider, Simca 1100 GT, Renault Caravella, VW Karman Ghia.....Přitom nešlo o žádné trhače asfaltu, ale o auta pro radost z jízdy.(Trhače byly jiný šálek kávy. Tak nějak od Matry 530, Renaultu Alpine, přes Alfy Romeo a Lancie Fulvie, Porsche 911, Lotusy až třeba po Aston Martin a Ferrari.) Chápu, že pro mladou generaci je představa radosti z jízdy s malorážkou asi nepochopitelná. Zvlášť při dnešní snadné dostupnosti výkonu a zároveň provozu v kolonách. Ale než ze sebe nevědoucí kritici technických studií svých předků něco vypustí, tak by se mohli alespoň letmo seznámit s nedávnou historiíí. Jinak ze sebe zbytečně dělají hatery. :-)
Ale ano, vystihl jste to celkem přesně. Je fakt, že označení super sport pro obsah 1100 bylo pro "malorážku" jak jim říkáte trochu nadnesené, ale bože jak my jako mlaďoši jsme toužili po tom aby škodovka něco podobného vyráběla :-)Snili jsme si svoje sny, že jednou bysme si snad v budoucnu mohli koupit.
Za socíku byla jízda autem spíš utrpení a únik z všednosti. O svezení v zahraničním autě se dalo spíš snít.
Vrcholem byl možná Žigul, který měl aspoň větší objem motoru. Na pohodlí a prostor možná novější Volha se 3 rychlostma a bez pásů. Samozřejmě sovětská kvalita :-D
Volha se 3 rychlostma? To byla "Carevna" v 60. letech. Od r. 1972 byla Volha 24 se 4 rychlostma. A bezpečnostní pásy měla také :-) . A s kvalitou (měřeno auty z té doby) taky problém nebyl. Vždyť to byla směs amerických vozů z 50. let. Kolegové na dílně například poznávali v systému čelisťových brzd Studebaker.Ale stejně, jako americké vozy z těch dob oplývala příjemným komfortem. Byla sice houpavější, ale závoďák to nebyl, takže to nevadilo. A těch kilometrů, co najezdila... Pokud tedy neshnila. Což byl opět problém skoro všech vozů té doby. Vzpomínám na ní v dobrém.
Máte fakt hodně zkreslené informace, zcela oficiálně se sem dovážela řada západních značek, jeden čas to byl Renault 5, Fiaty, v hlubší historii třeba Simca no a přes TUZEX byla ta nabídka ještě pestřejší, akorát ty ceny v poměru k platům byly celkem brutální
A jak se to vylučuje s tím co jsem napsal? Nikde nepíšu že se sem nic nedováželo. Jo ceny byly brutální takže šance na to se tím svézt byla mizivá, natož to vlastnit. Takže 99 % obyvatel bylo fakt rádo za ten žigulík. Za komančů jsem se svez, to znamená ne řídil, pouze v brouku, Citroenu a pak od náštěv ze západu ve Fordu Capri, VW busíku, Fiatu, starým Mercedesu s prohnilejma prahama a tím to haslo. Konec pohádky. :-)
Zigul vrcholem rozhodne ne... Austin, Fiaty, Civic, Renault, Simca, Saab, Golf, snad i nejaka Toyota... samozrejme Mototechna/Tuzex a pro majetnejsi resp vyvolene.
Podobnych designu zna historie opravdu mraky, vetsina z nich jsou hruzy skodovackou verzi nevyjimaje.
Už když to vzniklo tak to byl superhnus. A když tu ulepenost namatlali na černo a čecháčci nad tím slintali tak mi bylo blivno. Ještě to završila paní prezidentová Dášule Veškrnová-Havlová, který to přes gumu vošoupaný tenisky sálo krev palce a vona tvrdila že je na tom závislá! Joj to byla výstavní kokotina ten film... :-D:-D:-DB-]
100% souhlas
Zase politika komunismus atd.je to skoro 50 let je to pryč vem to čert.akorát že filmaři,dědek Pištěk to zprasil a originál není.byl to sporťák víceméně dost nepraktický.studie.dned v tom hledají politiku a nevim co.
už tenkrát se škodovka snažila o rádoby RS vozy?! Že je někdo nezarazil nebo že to lidi neviděli, sportovní vůz vypadá opravdu jinak! Dnešní RS jsou jen lacinou napodobeninou!
Tenkrát nebyl trh zaplnění závodními vozy jako teď, tak se dala pochopit nějaká snaha. Ale v dnešní době ty rádoby RS fabie a octavky ? Vezmete normální koncept, vyměníte jiný motor, dáte nálepku RS a bum máte auto za 2x větší cenu. Všechno to jsou smějdy, které se nevyrovnají normálním závodním autum. Od předražené škodovky nic nebrat, díky!
Koudelka ty seš čurák
A od kdy se mají RS rovnat závodním autům? Cena začíná na ceníkových 706900,- to je dvakrát vyšší cena? A víte o tom, že Fabia RS v této generaci vůbec není? A dalo by se pokračovat.
Vies velmi dobre, ako to myslel. R znamena radobysportove.
RS má být závodní auto? Od kdy? Kia Rio RS je taky závoďák, protože má v názvu RS? https://autonoto.cz/katalog/detail/kia-rio-1-... ... Je to sportovněji laděný (podvozek, diferenciál, silnější motor) standardní model. Jiný výbavový stupeň a s přihlédnutím k tomu je zrovna RS cenově zajímavý model Octavie. Není to žádný závoďák a nikdy být neměl. A dělá to tak spousta Automobilek.
To nevim jak to myslel, protoze treba s ohledem na cenu a vybavu je stupeň rs výborný.
Co je normalni zavodni auto? Tovarne 'vytunena' seriovka typu Cupra, GTI, ST nebo vozy serie WTTC/WRC? ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.