Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

21 komentářů

silan
16. července • 15:48

Nesmírně aktuální článek na žhavé téma!...ale chápu, denně aspoň jeden článek na téma prostřelená slepice...

jcb
16. července • 14:08

Je smutné, číst v příspěvcích názory lidí, kteří kritizují a přitom neznají reálie ani nedávné minulosti (a zároveň si uvědomit, že to jsou bohužel i voliči).
V době vzniku SS 1100 jezdil v ČSSR necelý milión aut a rychlost aut do 3,5 tuny nebyla plošně omezena. A to až do roku 1979, do ropné krize.
Takže jízda autem byla v té době i relaxací a auta podobného zaměření měla v porfoliu snad každá automobilka. Jen namátkou Fiat 850 Coupé a Spider, Simca 1100 GT, Renault Caravella, VW Karman Ghia.....
Přitom nešlo o žádné trhače asfaltu, ale o auta pro radost z jízdy.
(Trhače byly jiný šálek kávy. Tak nějak od Matry 530, Renaultu Alpine, přes Alfy Romeo a Lancie Fulvie, Porsche 911, Lotusy až třeba po Aston Martin a Ferrari.)
Chápu, že pro mladou generaci je představa radosti z jízdy s malorážkou asi nepochopitelná. Zvlášť při dnešní snadné dostupnosti výkonu a zároveň provozu v kolonách. Ale než ze sebe nevědoucí kritici technických studií svých předků něco vypustí, tak by se mohli alespoň letmo seznámit s nedávnou historiíí. Jinak ze sebe zbytečně dělají hatery. :-)

Jyrka Syrka
7. června • 22:40

Ale ano, vystihl jste to celkem přesně. Je fakt, že označení super sport pro obsah 1100 bylo pro "malorážku" jak jim říkáte trochu nadnesené, ale bože jak my jako mlaďoši jsme toužili po tom aby škodovka něco podobného vyráběla :-)
Snili jsme si svoje sny, že jednou bysme si snad v budoucnu mohli koupit.

Kuk Vykuk
16. července • 16:22

Za socíku byla jízda autem spíš utrpení a únik z všednosti. O svezení v zahraničním autě se dalo spíš snít.

Kuk Vykuk
16. července • 16:26

Vrcholem byl možná Žigul, který měl aspoň větší objem motoru. Na pohodlí a prostor možná novější Volha se 3 rychlostma a bez pásů. Samozřejmě sovětská kvalita :-D

Alík
16. července • 19:07

Volha se 3 rychlostma? To byla "Carevna" v 60. letech. Od r. 1972 byla Volha 24 se 4 rychlostma. A bezpečnostní pásy měla také :-) . A s kvalitou (měřeno auty z té doby) taky problém nebyl. Vždyť to byla směs amerických vozů z 50. let. Kolegové na dílně například poznávali v systému čelisťových brzd Studebaker.
Ale stejně, jako americké vozy z těch dob oplývala příjemným komfortem. Byla sice houpavější, ale závoďák to nebyl, takže to nevadilo. A těch kilometrů, co najezdila... Pokud tedy neshnila. Což byl opět problém skoro všech vozů té doby. Vzpomínám na ní v dobrém.

king014
16. července • 17:15

Máte fakt hodně zkreslené informace, zcela oficiálně se sem dovážela řada západních značek, jeden čas to byl Renault 5, Fiaty, v hlubší historii třeba Simca no a přes TUZEX byla ta nabídka ještě pestřejší, akorát ty ceny v poměru k platům byly celkem brutální

Kuk Vykuk
17. července • 3:22

A jak se to vylučuje s tím co jsem napsal? Nikde nepíšu že se sem nic nedováželo. Jo ceny byly brutální takže šance na to se tím svézt byla mizivá, natož to vlastnit. Takže 99 % obyvatel bylo fakt rádo za ten žigulík. Za komančů jsem se svez, to znamená ne řídil, pouze v brouku, Citroenu a pak od náštěv ze západu ve Fordu Capri, VW busíku, Fiatu, starým Mercedesu s prohnilejma prahama a tím to haslo. Konec pohádky. :-)

bzzz
16. července • 16:52

Zigul vrcholem rozhodne ne... Austin, Fiaty, Civic, Renault, Simca, Saab, Golf, snad i nejaka Toyota... samozrejme Mototechna/Tuzex a pro majetnejsi resp vyvolene.

bzzz
16. července • 15:04

Podobnych designu zna historie opravdu mraky, vetsina z nich jsou hruzy skodovackou verzi nevyjimaje.

Kuk Vykuk
16. července • 13:31

Už když to vzniklo tak to byl superhnus. A když tu ulepenost namatlali na černo a čecháčci nad tím slintali tak mi bylo blivno. Ještě to završila paní prezidentová Dášule Veškrnová-Havlová, který to přes gumu vošoupaný tenisky sálo krev palce a vona tvrdila že je na tom závislá! Joj to byla výstavní kokotina ten film... :-D:-D:-DB-]

Peter
16. července • 18:03

100% souhlas

andy
16. července • 13:04

Zase politika komunismus atd.je to skoro 50 let je to pryč vem to čert.akorát že filmaři,dědek Pištěk to zprasil a originál není.byl to sporťák víceméně dost nepraktický.studie.dned v tom hledají politiku a nevim co.

Richaard
16. července • 7:04

už tenkrát se škodovka snažila o rádoby RS vozy?! Že je někdo nezarazil nebo že to lidi neviděli, sportovní vůz vypadá opravdu jinak! Dnešní RS jsou jen lacinou napodobeninou!

Roman Koudelka
16. července • 10:10

Tenkrát nebyl trh zaplnění závodními vozy jako teď, tak se dala pochopit nějaká snaha. Ale v dnešní době ty rádoby RS fabie a octavky ? Vezmete normální koncept, vyměníte jiný motor, dáte nálepku RS a bum máte auto za 2x větší cenu. Všechno to jsou smějdy, které se nevyrovnají normálním závodním autum. Od předražené škodovky nic nebrat, díky!

Peter
16. července • 18:04

Koudelka ty seš čurák

kari
16. července • 11:47

A od kdy se mají RS rovnat závodním autům? Cena začíná na ceníkových 706900,- to je dvakrát vyšší cena? A víte o tom, že Fabia RS v této generaci vůbec není? A dalo by se pokračovat.

Joe Doe
16. července • 15:25

Vies velmi dobre, ako to myslel. R znamena radobysportove.

kari
16. července • 17:05

RS má být závodní auto? Od kdy? Kia Rio RS je taky závoďák, protože má v názvu RS? https://autonoto.cz/katalog/detail/kia-rio-1-... ... Je to sportovněji laděný (podvozek, diferenciál, silnější motor) standardní model. Jiný výbavový stupeň a s přihlédnutím k tomu je zrovna RS cenově zajímavý model Octavie. Není to žádný závoďák a nikdy být neměl. A dělá to tak spousta Automobilek.

tom
16. července • 16:57

To nevim jak to myslel, protoze treba s ohledem na cenu a vybavu je stupeň rs výborný.

bzzz
16. července • 11:46

Co je normalni zavodni auto? Tovarne 'vytunena' seriovka typu Cupra, GTI, ST nebo vozy serie WTTC/WRC? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud