Kapitoly článku:
Nabídka verzí
Základem byl v modelovém roce 1987 model 105 L (verze S zde chybí, ovšem její produkce trvala ve skutečnosti až do roku 1988), provedení 120 L mělo kromě silnějšího motoru i větší spojku (později standardem i pro 105 S/L). Škoda 120 LS při velmi podobné výpravě měla výkonnější motor s nastavením na spalování benzínu Super, Škoda 120 GL pak disponovala bohatší výbavou, ale motorem 120 L jezdícím na Speciál. Verze 120 GLS pak spojovala přednosti typů 120 LS (výkon) a 120 GL (výbava). Navíc měla vždy pětistupňovou převodovku a vyráběla se výhradně ve Vrchlabí.
Jen ve velmi omezených počtech byla vyráběna Škoda 120 LX s pětistupňovou převodovkou a úhlovou zadní nápravou z Š 130 L, ovšem výbavou 120 L a motorem 120 LS. Právě díky použité převodovce šlo o nejdynamičtější a zároveň nejhospodárnější verzi 120 L. Model Škoda 130 L měl výbavu 120 LS, ale kromě většího motoru s objemem 1,3 l, moderní nápravy a pětistupňové převodovky disponoval také předními brzdami s čtyřpístkovými třmeny.
Přístrojové štíty a motory
Varianta Škoda 130 GL měla palubní desku z Rapidu a nejrozsáhlejší dostupnou výbavu a stala se v podstatě vlajkovou lodí tehdejší nabídky automobilky Škoda. Pro někoho tuto roli hrálo ale kupé Rapid (tehdy již bez přívlastku 130, s motory 120 LS se totiž už neprodávalo) s nižší střechou. Je skoro neuvěřitelné, s jakým málem typů tehdy Škoda uměla nabídnout tolik modelů...
Také speciál 130 LR!
Další stránky se podrobně věnují technice a výbavě vozů 105 L a 120 L včetně řezů motory s karburátory Jikov 32 SEDR a přístrojových štítů, výrobce zdůrazňoval zapuštěné kliky dveří a vylepšenou manipulaci s rezervním kolem. Rapid vynikal kromě nižší karoserie také specifickými předními sedadly s integrovanými hlavovými opěrkami a možností výškové regulace skrze změnu polohu šroubů.
Samostatná kapitola je věnována soutěžnímu provedení Škoda 130 LR z produkce Metalexu, jež se dostalo i do přehledu nabízených modelů 105/120/130. Najdeme zde také srovnání technických parametrů 130 LR se sériovým 120 LS (překvapivě nikoli 130 L…). Možná vás zaujme také vzorník barev karoserie, který byl individuální pro vozy vyráběné v Mladé Boleslavi, ve Vrchlabí a v Kvasinách.
Nápravy, řízení, převodovka, vzorník laků a pneumatiky
Standardem byly dušové pneumatiky Barum OR 6, pro Škody 130 a Rapid a pro ostatní za příplatek pak bezdušové OR 34. Závěr katalogu patří seznamům značkových prodejen Auto Škoda a záručních opraven.
Technické údaje: Škoda 130
Rok • stupeň výbavy
1984 • L
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 289 cm3
Vrtání • zdvih
75,5 mm • 72,0 mm
Nejvyšší výkon
43 kW (58 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
97 Nm při 2 850 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
15 s
Nejvyšší rychlost
153 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
4 000 l
Objem palivové nádrže
37 l
Hmotnost: provozní • celková
885 kg • 1 285 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 390 mm • 1 350 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 200 × 1 610 × 1 400 mm