Škoda 105/120/130 v katalogu pro modelový rok 1987

Jirka  |  14. 12. 2014 08:12

Rozhodně (svého času, samozřejmě) pěkné vozy. Se stodvácou jsem jezdil v autoškole a nějakou dobu jsem ji i vlastnil, jezdila vcelku spolehlivě (a měl jsem dobrého servismana).
Zajímalo by mě však, zda si při tvorbě katalogu všimli, že jeden z fotografovaných vozů ma částečně "upadlou" RZ (devátý řádek obrázků, zcela vpravo).

Odpovědět  |   | 
budhista  |  14. 12. 2014 08:41

mal ju tata v 1985 non\ve L-ko kavova farba,,vyraz chudoby!
uz vtedy ked za nu dal fotro 55 tisic sme boli za socky..nemali sme ani madla v dverach..
kazdeho koko ta co tu vyzdvihuje socializmus by som si rad poadil do ruk mam 2 metre a masiar!!!!
toho kostolneho co tu vystupuje pod tym nickom som videl na facebooku -plesaty dememnet co nema zamestnanie -rodinu nema je rozvedeny uz davno, je to psychopat..
skapaty sicializmuz a zabi svojho putina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fuck

Odpovědět  |   | 
ms  |  14. 12. 2014 09:36

budhista, ty si nejake zamindrakovane male decko. Ve sve dobe to nebyly spatne auta a jestli byl nekdo v 85 za socku protoze ma skodovku, tak to bylo asi trictvrte republiky. Nesocky v te dobe byly s zigulikem a ty ja uz povazuju za vleznekam te doby. Socializmus v osmdesatych letech mel sva pozitiva i negativa, smahem rikat jen jak to byla zku*** doba, tak to je pocin hodny primitiva. Potom i deti z te doby byly zku*** ? Kdyz chces politicky agitovat, bez si do Donetska, tam potrebujou nove nacky s vymytyma mozkama (mimochodem cast slovenskeho naroda uz nam to v historii predvedla, ze jo).
Nic neni cerne ani bile, vse ma svoje plusy i minusy. Mimochodem az ti Putin zavre plyn, tak se pujdes trast zimou. Nejsem rusifil ani amerikafil, oba narody jsou velike a jejich chovani a prezirani tech mensich je jako pres kopirak. Proc furt mame tendenci lezt do zadni casti tu na vychod, tu na zapad ? Ke skodovkam je potreba porovnavat auta sve doby, BMW ci jine zapadni auto z te doby je ted taky hrozny kram. Skodovky byly v drivejsich dobach taky celkem na urovni a ty nynejsi jsou taky konkurenceschopne

Odpovědět  |   | 
Moik  |  17. 12. 2014 10:46

Z tohoto příspěvku mám husí kůži - tak to tedy vypadalo na bolševika?

- když někdo nazve že to byla z...a doba proč se mluví o z...ch dětech - toto spojení nechápu. Doba byla zlá - proč do toho montovat děcka?

- Když někdo jde proti komunismu, je nácek? Není opravdu nic mezi? Nejseš s námi, seš nácek?

Z příspěvku mám jednu husinu a z těch plusek druhou... jdete do náruče Putinovi...

Odpovědět  |   | 
your.god  |  14. 12. 2014 12:02

Myslím, že když tvůj fotr slezl z ovce a sedl do stopětky tak to byl v té době pro vás takový luxus který jste si ani nezasloužili. A když už jsme u těch socek, tak si taky myslím, že právě ty jsi taková deprivovaná socka co nenávidí všechny a všechno kolem ale hlavně sama sebe za svoji neschopnost vyrovnat se s realitou a proto taky napadáš ty schopnější kolem sebe, historii a píšeš právě to co předvádíš tady.
No a že musíš robit rukama jako masér, z toho si nic nedělej, to je taky poctivá práce, jestli teda nemasíruješ ptáky a kaďáky, víš co myslím, ne?
A taky mi není jasné, proč ti při tvých dvou metrech nedošlo, že bez madel bylo v úzký škodovce víc místa? Aha, teď koukám, že zmiňuješ rodinnou anamnézu "plesaty dememnet". To asi myslíš dement, viď? No tak už je mi to jasný. Takže Good luck ty postihnutý Fuck.

Odpovědět  |   | 
defekt  |  14. 12. 2014 12:33

Ty to asi taky nemáš v hlavě v pořádku!

Odpovědět  |   | 
Sarkasian  |  20. 12. 2014 21:16

20 debilkov suhlasi ze masiar je maser :)
borci, alebo mate dvadsat rokov co vas omluva alebo ste... cesi

Odpovědět  |   | 
Robert  |  14. 12. 2014 12:34

Je docela komické jak napíšeš skapatý socialismus zrovna den před generální stávkou proti chudobě v hlavním městě slavné kapitalistické EU Bruselu. A co do toho taháš Putina,kdyby jsme s ním kamarádili tak bych nemusel dávat za plyn 30000 ročně ale třeba jen polovinu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 12. 2014 21:34

Nechte si ty politické komentáře, tu chudobu jsme těm nezaměstnaným Němcům záviděli, když k nám jezdili a dovolenou a měli se násobně lépe než lidé u nás co dělali od rána do večera (práce, melouchy, jak to tenkrát chodilo). Ten váš druhý tupý komentář je ještě větší blbost než ten první. Putin vidírá kde koho, je to zločinec, hrozba břidlicového plynu nebo dovozu zkapalněného z USA je jediná cesta jak jej držete v šachu, jinak by nás boral o co by to šlo.

Odpovědět  |   | 
veto  |  14. 12. 2014 22:53

keby sme sa kamaratili s putinom, tak by sme sa nekamaratili s eu a tym padom by uroven sk a cz ekonomik bola ovela nizsie.
takze ano, platil by si ovela menej za plyn, ale ovela menej by si aj zarabal

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 12. 2014 23:03

omyl, Ukrajina za Janukoviče platila více než my a to byl Janukovič loutka Kremlu

Odpovědět  |   | 
Robert  |  15. 12. 2014 21:17

6 Kč za kubík

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 12. 2014 17:54

No tak k tomuto se vyjadřovat nehodlám , ale jestli jste neměli madla na dveřích tak to byla výbava S jen taková menší nepřesnost.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 12. 2014 21:38

Každá má právo považovat za dobré, kvalitní či pěkné co chce. Ale existují určitá kritéria, která ukazují, že je to subjektivní názor a daná věc je totální šunt, jak to bylo s těmito příšernými auty. Vždyť část techniky byla ještě ze Škody 1000 ze začátku šedesátých let, auto nemělo nic modrního a jeho jízdní vlstnosti byly něco strašného. V době kdy se u nás vyráběl tento střep byl svět desítky let v předstihu a to nemluvím o příšerné ceně, která znamenala několikaletý průměrný plat.

Odpovědět  |   | 
Láďa  |  14. 12. 2014 09:58

Hrozný auto! Najezdil jsem s ním asi 5000km a stále v servisu , hrozně kazivá značka.V r. 1992 koupen Peugeot 405 2,0 benzín a to byla kára,najezdil jsem s ní asi 220000 s minimem poruch

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 12. 2014 10:43

S120 nemusela do servisu nikdy !!!! Na ní si každý všechno opravil sám. Bylo to zcela jednoduché auto, opravovat se dalo i bez diagnostiky. Nebyla tam žádná kouzelná zásuvka. Žádný VAG. Mechanik tomu musel r o z u m ě t.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 12. 2014 21:40

Pro jednoduché, jednoduché pro normální zaostalé a nekvalitní.

Odpovědět  |   | 
your.god  |  14. 12. 2014 11:16

Do servisu? Se Škodovkou? Tak to myslím kamaráde, že to nebylo ani tak autem, ale hlavou a rukama. Známý vozil jako nářadí jen klíč na kola, na svíčky, kombinačky a šroubovák a opravil s tím na Škodovce všechno...
Za roky provozu Š 130 Rapid mě potkal jen podpálený ventil okolo 80 000 km + nové těsnění pod hlavu válců, termostat (klasicky ), nový výfuk a přední blatníky (výfuk koroze a díra, ty blatníky byly jen chycený, ale ťuknul jsem sloupek pravým předním tak jsem ho vyměnil a když už jsem to dělal tak jsem rovnou vyměnil oba) a dál už jen žárovky, gumičky na stěrače (dost), svíčky a jednou za čas nový olej. Spotřeba 5,5 - 9 litrů podle roční doby, terénu, stylu jízdy a směru větru.
Krásné pohodové auto na ježdění sólo nebo ve dvou. Ještě i dnes je na Rapida pěkný pohled - BMW a další miliónové tuctovky ignoruji a nechávají mě v klidu, ale za zachovalým nebo upraveným Rapidem se otočím. (potkal jsem šikulu co rozšířil nápravy, dal jiné brzdy a nacpal do Rapida dvoulitrové Maserati - ten motor se tam v pohodě vešel)
Kdyby soudruzi krachující kapitalisti nezačali vybírat tak sprosté výpalné 10 000 Kč za převod starého auta tak jsem si ho nechal až do konce.

Odpovědět  |   | 
defekt  |  14. 12. 2014 12:25

To máš pravdu jezdit do servisu ve té době znamenalo jezdit vlastníma silama vlastní opravou a nebo čekat jestli náhodou nedorazí díly.Jelikož čekací doby na opravy byli šilené dlouhé a je vidět žeto moc nikdo nevíte možná nepamatujete a nebo ste ještě nebyli na světě.To máš recht ,podpálený ventily,těsnění hlavy ale to bylo díky konstrukci motoru.Poloosy zadních kol,jedete a zadní kolečko vedle vás.A všudepřítomá koroze i vozů které měly třeba 4 roky.No ale jinak na svezení jak bychto řekl žebřiňák na gumovejch kolech.A všudy přítomný rachot dílu auta,motoru ,převodovky.A nedej bože hrizající se prasata ve třemech.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  14. 12. 2014 12:37

Tvůj psaný projev je opravdu samý defekt.

Odpovědět  |   | 
defekt  |  14. 12. 2014 12:36

To máš pravdu!Nastěstí dneska je tato značka už uplně jinde a vymanila se s těchto produktů.!!!!!!

Odpovědět  |   | 
fero  |  14. 12. 2014 13:11

To auto bylo hodně poruchové.... Ale je pravda že jsi na tom opravil skoro vše," žádná řídící jednotka, žádný sondy, váhy vzduchu atd.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  14. 12. 2014 10:42

ten katalog mám

Odpovědět  |   | 
bůhemil  |  14. 12. 2014 14:28

v době kdy se tyhle škudky provozovali tak bylo běžné se o auta starat a to u všech značek,já měl škodných 105 až 136 několik,koupil jsem ojetinu,dal na dílnu udělal komplet go a jezdil furt,nikdy mne nikde nenechala.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 12. 2014 23:07

já měl např. Opel Kadett a nijak jsem se o něj nestaral

Odpovědět  |   | 
tasekp  |  14. 12. 2014 14:54

Měli jsme tehdy v rodině dvě auta. Já jsem vlastnil Moskvič 2137 (kombi s motorem 1500 OHC) a matka měla Škodu 120L. S Moskalem jsem najel za 8 let 350 000 km a veškerou údržbu jsem si nechal dělat v autoservisu Moskvič v Jilemnici, tj i výměny olejů a filtrů. Závady byly jen ve vytlučených kulákách kdy mu dvakrát měnili celou kompletní spojovačku protože komplet byl levnější a stál jen 125,-Kčs, jednou se měnily satelity v diferáku, ale ty jsem zničil sám agresivní jízdou po třech kolech pod plynem, po dopadu na čtvrté kolo dostávaly zabrat. No a taky jsem nechal vyměnit po šesti letech přední blatníky kvůli korozi uprostřed blatníku.(Nekvalitní plech už z výroby) Auto vždy stálo venku, garáž nikdy nepoznalo, veškeré náklady jsem si zapisoval a to včetně tankování. Průměrnou spotřebu za celou dobu jsem měl 8,62 l benzínu Super a jezdil jsem hodně svižně a často i přetížen.
Matka měla už zmíněnou stodvacítku která byla garážovaná , v zimě netopila, zamlžovalo se i přední okno a trochu topit začala až po 8-10 km jízdy, v autě neskutečný hluk a pazvuky, v létě hlavně v kolonách musela pouštět topení aby nevařila, nepohodlné sedačky atd atd. Za stejnou dobu najela 140 000km, průměrnou spotřebu měla 8,2 Speciálu, ale po 105 000 km se musela dělat generálka motoru, dvakrát se měnila spojka, vyvařovala se podlaha, měnily se prahy a lemy blatníků, několikrát se opravovala vodní pumpa, snímač teploty vody a spínač ventilátoru, praskla spojovací hadice pod podlahou, takže vytekla veškerá kapalina, vypadl náustek přívodu benzínu do karburátoru a benzín stříkal na výfuk, v mrazech zamrzala zatažena ruční brzda a sposta dalších problému. Mimo jiné již po čtyřech letech upadly vyhnilé držáky na hever, takže auto nešlo dodávaným heverem zvednout. Když jsem propočítal náklady na kilometr, tak Moskvič jezdil o 40% levněji, topil v zimě již po 1km, měl pohodlnější sedačky s opěrkama hlavy, madla nad všema sedačkama a například i kontrolku zatažené ruční brzdy (Tu u škody dostal až Favorit).
O akceleraci nemusím ani psát, na trojku jel 135km/h a po dálnici plavně plul a ani v největších stoupáních nepadala rychlost pod 120.
Prostě 120 byla jen jinak oplechovaná škoda 1000MB a to znamenalo TISÍC MALÝCH BOLESTÍ.
Vím, že za vše automobilka nemohla, že připravovaná moderní auta jim nepovolili, ale za tu dobu co vyráběli řadu 1000,100 a 120 mohli vše vychytat k dokonalosti.

Odpovědět  |   | 
čert  |  14. 12. 2014 15:21

....za tu dobu co vyráběli řadu 1000,100 a 120 mohli vše vychytat k dokonalosti.
Ehm, jak? Většina problémů byla na dílech od subdodavatelů. A subdodavatele si za totáče Škodovka vybírat nemohla.

Odpovědět  |   | 
figura  |  15. 12. 2014 09:25

To s tou kontrolkou není pravda, my měli 125 a ta kontrolku na ruční brzdu měla. Byla oranžová a kulatá (stejná jako ta u nádrže).

Odpovědět  |   | 
ggg  |  14. 12. 2014 23:25

a neni lepsi si koupit SAAB 900 turbo ci Volvo V850 ?

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  15. 12. 2014 06:28

ak si bol vekslak, tak aj to bola moznost...

Odpovědět  |   | 
figura  |  15. 12. 2014 09:23

Říkám předem, že jsem laik, proto se chci zeptat. My doma měli 125 GLS, dnes se píše jen o 120 a 130 atd. Jen pro zajímavost by mě zajímalo. Jaký je (byl) rozdíl mezi 120 a 125. Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět  |   | 
Dejv  |  15. 12. 2014 10:18

Pětistupňová převodovka?

Odpovědět  |   | 
figura  |  15. 12. 2014 10:35

Ne, měla jen 4 rychlosti.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 12. 2014 10:40

číslo 5 u 135 oznčovalo pětistupnovou převdovku u 125 nevím zda to bylo stejné

Odpovědět  |   | 
sosko  |  17. 12. 2014 11:27

Pamatam, si ujo mal 125 z roku 89', hrdzavela trikrat tolko ako nasa 105L z 86'
Co som chcel ale, ano mala 5 st prevodovku a zavidel som mu ju

Odpovědět  |   | 
Petr  |  18. 12. 2014 17:35

Kdo nebo co je ujo?

Ne, dělám si prdel, já zažil ještě slovenské pondělky a předpověď počasi: v nížinách mly.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 12. 2014 11:22

Škoda 125 GLS neexistovala, takže jste měli doma nějaký bastl. Buď 125 s vyměněnou převodovkou, nebo 120 s vyměněným štítkem na víku kufru. Osobně tipuju to druhé, jako lákadlo na neznalé kupující
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_742...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  15. 12. 2014 12:46

byla 120 a 130 gls, nebo se pletu?
125l byla jen L.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  15. 12. 2014 13:08

Ten odkaz jsem dával úplně zbytečně.
Nepřestanou mě udivovat lidé, kteří sedí u internetu, před sebou mají skoro všechny informace k dispozici, a oni si nic nenajdou.

Odpovědět  |   | 
Rodin  |  15. 12. 2014 13:21

Tak nejak. Navic jsou primo na zacatku tohoto clanku odkazy na tri clanky o S 105/120, kde jsou jednotlive verze podrobne rozebrane...

Odpovědět  |   | 
figura  |  17. 12. 2014 15:40

Doporučuji zajít za nějakým dítětem, které vám pomůže s pochopením textu, řeč je o 125 a vy argumentujete 105/120.

Odpovědět  |   | 
figura  |  17. 12. 2014 15:36

Mě zase nepřestanou udivovat nabubřelí idioti.
Ty odkazy jsem samozřejmě viděl, ale o 125 nikde nic.

Odpovědět  |   | 
figura  |  17. 12. 2014 15:39

Je možné, že v Mototechně vyměnili převodovku, nebo přelepili štítek? Byl na ní pořadník a soused z paneláku měl tu samou, jen v jiné barvě. Je tedy možné, že i jemu vyměnili převodovku? Co se všechno za totáče nedělo...

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  17. 12. 2014 18:46

Prostě si to jen špatně pamatujete, to je celé.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 12. 2014 12:35

Rapidku (ale este lepsie Garde) by som v garazi chcel, pekne si to vymaznat a na relax vikend jazdu A ano, dalo sa na tom opravit doslova vsetko. Len to bolo treba kazdy rok preliezt komplet, ale zase ako uz potvrdene, na to stacili bezne domace zrucnosti.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  15. 12. 2014 12:44

Táta kupoval š105 v roce 87. Měla bezdušáky a nebyly za příplatek.Auto(dobře zajeté) jezdilo bez poruchy, než jsem do něj nacpal fáčko + pětikvalt a mě zezadu pak nabořil utržený vozík z kolemjedoucího rapida.Hnul se rozdělovač a od tý doby auto při startech zlobilo. To fáčko jezdilo nejlépe na originální stopětkovej karbec co tam byl.
Pak se mi nabídla možnost koupit stejně starou corsu se vstřikováním.
Pak šla stopětka z domu.
Byla téměř bez koroze.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 27 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A