Škoda 105/120 model M (1984): poslední velká inovace (1/3)

133 komentářů

Matej
12. května • 19:22

Dobrý den kolik bylo vyrobeno kusů škoda 120l 5 ti kvaltová převodovka děkuji

bsp
28. září • 15:16

Je to mojim browserom, alebo je to default, ze sa spustia vsetky videa na stranke. Otvoril som si vsetky 3 clanky o 105/120 a to bolo poplachu, kym som vsetko povypinal - najme ked som mal otvorenych dalsich 20 stranok... :-P

Honza
21. září • 19:50

Chybí mi tam pětikvalt Š 125

Jarda
18. září • 16:37

Letos jsem tímto strojem podniknul 3200km dlouhou cestu a v podstatě příjemně překvapilo. Původně jsem myslel, že řada 105/120/130 je šrot, ale není tomu tak :)
https://www.facebook.com/skoda120doDubrovniku...

DDD
18. září • 7:03

žádam všechny místní de.bily, uvědomte si že jste na webu o autech, nechte si svoje politické debaty na doma! děkuji.

Petr
17. září • 21:55

1983: průměrný plat 2546,- a cena zaostalého nekvalitího auta 105S 54.830,- a 120GLS 68.830,- toť komunistický rájn opravdu jen napohled :-D:-D:-D

Jarda
16. září • 23:04

Když jsem zběžně pročítal článek a diskusi pod ním, tak mi to nějak nedalo sem nenapsat i vlastní názor a zkušenost se škodovkou. Od roku 1990 jsem měl stříbrnou Škodu Rapid už s motorem 136, Al disky a 185/70 13 kola. Koupil jsem jí od známého, který si jí sám postavil, dělal v Boleslavi. Dal jsem jí přednost před Favoritem, protože to bylo "auto"- motor šel tiše z důvodů jiného zavěšení kol, auto pěkně "pérovalo" a po montáži LPG jsem jezdil za polovic. Součinitel odporu vzduchu byl vlivem skloněného předního skla též lepší, než u řady 120 a po montáži střešního okna jsem nepotřeboval ani klimatizaci. Nechci se chlubit, ale projel jsem s ním i delší trasy, mj. Vídeň, Belgii a od roku 2000 i 3 x Chorvatsko, např. Pelješac. Některé problémy jsem si opravil na cestě, pak už auto začlo technicky zlobit, a tak jsem si pořídil hl. pro delší trasy novější. Rapid dojezdil do roku 2007 můj starší syn, dnes už je "na špalkách" polorozebrán a na příp. ND, neboť, když jsem před 7 lety viděl inzerát na zánovně celkově rekonstruovaný červený Rapid se značným vybavením, tak jsem si jej z jihu Čech přivezl a říkám mu "České Ferrari" Má např. dálk. centrál, spoilery, bílé "borbet" disky, motor je Felicia a LPG, Remus výfuk, podvozek je snížený a prý jede i 200 v hodině. Vím, že to auto není zvlášť bezpečné, ale trocha nostalgie v tom asi je, když řeknu, že "pojetí" v něm je takové jiné- sedí to pěkně na silnici, vzadu vrní motor...atd.- na výlety, možná kdyby je tehdy trochu zmodernizovali, tak by je lidi dál kupovali, protože Škodovce i dnes chybí "sporťákˇa hezké malé MPV

pixel
16. září • 14:07

Já tu nostalgii nechápu. Moje první auto byla 105L (najeto měla 10 tis když jsem ji kupoval). Vzpomínky? Spotřeba 9 litrů (opravdu bych chtěl těch vidět těch 7,5 co tu píšou někteří). Výkon motoru - tragický, převodovka - 4 kvalty cestovní rychlost cca 80, jízdní vlasnosti - v zimě to sice kopec vyjelo, ale už to nezatočilo ani nezabrzdilo, Topení - v létě fungovalo, Startování - pumpoval jsem každé ráno, nádrž - v létě nešlo brát plnou, jinak to šlo víčkem ven, Baterie - 2 roky, Výfuk - 2 roky. Byla nůše, na kterou se čekalo a stála jako 30 % tehndejšího rodinného domku (na dnešní poměry tedy přes milion). Porovnávat se s čímkoli na západě v té době se to nemohlo ani ve snu. Lidé si to tam kupovali jako 3. auto do rodiny, případně jako "nové auto" pro začínajícího řidiče, který to beztak do roka rozbije. Btw byla to moje poslední Škoda peněz.

Vana666
16. září • 15:28

pixel: hm, že se benzín v létě teplem roztahuje je bezpochyby vina škodovky. Stejně tak i dvouletá životnost tvé baterie atd ..

pixel
16. září • 16:21

že se benzín v létě roztahuje je vina fyziky, že ale tekl ven z nádrže, je vina diletanta, který měl na starosti projekt palivové soustavy. A ty šmejdské autobaterie měly tu životnost navzdory dobíjení a dolévání. Nevyjadřujte se k věcem, o kterých nevíte nic.

Vana666
16. září • 19:59

pixel: to vás musím opravit, vyjadřuji se k těmto autům, protože jsem sám vlastnil Š105, 120S a 120 LS a předtím jsem dost jezdil i s rodinnými Š100 a 110L. A taky trochu se Š1000MB, to jsem ale neměl ještě řidičák. Dohromady jsem s nimi ujel za 15 let asi 300 tis.km.
Takže si troufnu tvrdit, že osobních zkušeností s nimi mám několikanásobně víc než vy. Auta mi zatáčely, brzdily i startovaly, baterky vydržely nejmíň dvakrát tolik co vám a výfuky jakbysmet. Ty modely určitě nebyly vrcholem techniky, ale při troše snahy sloužily v pohodě. Takže netuším co jste vlastně se svým autem prováděl vy, ale do odborné péče a slušného zacházení to mělo nejspíše hodně daleko.

Fantomas
16. září • 21:27

300 tisíc? To je hodně. Jak jsi to dokázal?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
16. září • 22:16

Nejvíc jsem najezdil mezi lety 88-92, v době kdy už se mohlo na západ. Jezdil jsem tam dost pravidelně soukromě i pracovně

aaabbbccc
16. září • 22:05

dohromady.
na 6 skodovkach za 15 rokov ziadny problem ...

Autař
15. září • 14:09

Díky za super článek, člověk si aspoň uvědomí, v čem jsme zde za komančů žili... Někteří si to stále idealizují... V článku je pár nepřesností, například 5st. převodovka se skutečně začala montovat až v modelovém roce 1985, v m.r. 1984 jenom upravili příčku karoserie u převodovky, aby tam v budoucnu šel 5kvalt montovat. A hřebenové řízení v m.r. 1984 dostávaly jen 120 LS, i do 120L se montovalo ještě strašné řízení se šroubem a maticí... Emko s hřebenovým řízením skutečně představovalo citelný pokrok v mezích tehdejších možností, ale pokud v kufru nebyl pytel cementu, vypadalo to auto příšerně, protože mělo mezi předním kolem a výřezem blatníku obrovskou díru, kde byly vidět i brzdové hadice. Fakt hnus. U štotřicítky to vapadalo trošku méně hrozně, protože ta měla o nějaký ten cm vyš zadek (než se ovšem zkroutila šikmá ramena na zdní nápravě, dodávané BAZ Bratislava :)) Doma jsme krátce měli Š 130L, r.v. 1986 a tenkrát mi to auto přišlo jako bomba, to ale bylo způsobeno tím, že jsme do ní přesedli z 10 let používané Š 100 :)))

Petr
15. září • 20:49

slušné znalosti, díky za informace, také jsem jezdil v tuzexové vínové 135 L, a měl jsem pocit šíleného luxusu oproti dědově 105 S :-), když jsem potom přesedlal do Daewoo Recar byl to pocit co dnešní mladí lidé už nikdy nezažijí, ta propast mezi tou komunistickou šunkou a korejským Opelem

Tom
15. září • 22:04

Takze jsi vlastne nejvetsi komous na diskuzi. Pokud jsi mel auto z tuzexu, tak jsi musel mit bud bony a nebo valuty. Takze jsi byl dobre provereny a zapsany. A po prevratu rychle vymenil plast...

Petr
15. září • 22:07

co to zkoušíš rudá lůzo, rodiče emigrovali, nákup byl možná za valuty

Fantomas
15. září • 15:02

A co teprve před válkou :-)
Každá doba prostě byla jaká byla. Měla své výhody i nevýhody a má je i současnost. Je dobře, když se z minulosti poučíme. Nicméně nejde vynechat to, že současnost vždy stojí na základech minulosti a z minulosti vychází.

Petr
15. září • 20:43

laciné plky, jaké výhody měly totality, jak nacistická, tak komunistická, ta komunistická snad byla horší pokud se to tak dá říct o tak zrůdných dobách a porovnat, nacisti aspoň neničili průmysl a nedělali z továren nekonkurenceschopný šunt, životní úroveň za okumace nasicty byla větší než za okupace rusáky a vlády jejich slouhů komunistů

Zelí
16. září • 17:23

Toto :
"laciné plky, jaké výhody měly totality, jak nacistická, tak komunistická, ta komunistická snad byla horší pokud se to tak dá říct o tak zrůdných dobách a porovnat, nacisti aspoň neničili průmysl a nedělali z továren nekonkurenceschopný šunt, životní úroveň za okumace nasicty byla větší než za okupace rusáky a vlády jejich slouhů komunistů "
napsat je skoro trestný čin. Je charakteristické pro jednoduché myslitele dnešní doby stále házet jakési totality do jednoho pytle a tvrdit, že ti nacisti byli vlastně dokonce i lepší. Za to by se mělo zavírat.
Němci jsou pro nás tisíc pět set let největším ohrožením. Systematická germanizace, vyhlazování okolních národů a jiných kultur je jednotícím prvkem jejich národní existence. V jejich předposledním ataku, který přišel během II.sv.války to přiostřili a rozhodli se všechno na východ rychlým způsobem zotročit a následně vyhladit. Začali to plošně a důsledně u židů a počínaje ukrajinou, běloruskem a ruskem i u obyvatelstva slovanského. Pokud by je rusové nezastavili, tak by dnes, žádný blog v češtině nikdo nepsal. Pokud jsem napsal v předposledním ataku, tak ten poslední méně nápadný právě probíhá.

Marty
16. září • 9:44

Petr:v rámci své pomatené propagandy nějak zapomínáš, že komunisty tu legálně vyhráli volby, lidi v továrnách a závodech chodili v desítkách tisíc na shromáždění, protesty a stávky. Tedy KSČ se po roce 1945 dostla do vlády naprosto legální cestou - lidi si je sami zvolili, zatímco tebou obdivované mocnosti - Francie, Anglie se na nás v Mnichově vyprdli.A i ten Kléma gottwlad, opilec a vrah, byl schopný politik, který se z nemanželského dítětě a vyučeného truhláře stal vlivným politikem, který uměl přečůrat i vyštudované právníky a experty ze sociální demokracie, od národních socilasitů či lidovců. Únor 1948 byl právě přehlídkou neschopnosti demokratických politiků, spoléhající na prezidenta Beneše a naopak schopné imprvizace a naprostého využití maxima z nabízené situace v podání Klémy.Zkus si přečíst tenhle článek http://respekt.ihned.cz/c1-36323210-gottwald-nezn... ... I když nedoufám, že ti něco jako zarytému idiotovi dojde

Petr
16. září • 10:13

rudá propagando, podvody při volbách byly součástí voleb v 46, ostatně asi se voleb nemohli zůčastnit všechny strany, dále komunisti drželi všechna silová ministerstva a rozhlas, přednostně si přidělovali papír k tisku plakátů a letáků, ostatním stranám přidělovali minimálně, sami se před volbami chvástali, že volby vyhrajou ať dopadnou jakkoliv, kdyžtak použij sílu a hlavně jejich uchopení moci v 48 bylo protiústavní, byl to legitimní puč, zde si přečtěte vlastí popis toho co se dělo: http://neviditelnypes.lidovky.cz/samanovo-doupe-vitezny-un... ... a to vůbec nemůuvím ještě o komunistických dekretech (nesmyslně pojmenovaných Benešovými, které přijali komunisti v Moskvě a ne Košická vláda jak jste nám desítky let lhali), kterými začali krást a uplácet lidi a za zva roky to co jim rozdali znárodnili (tomu se říká historický podvod) a také cenzuzu na zločiny rudé armády: http://www.lovecpokladu.cz/home/ruda-armada-osvobozu... ... a zprávy o zločinech v SSSR, kterou komunisti prosadili u agenta Stalina Beneše, tak co rudochu, utěrka co, uvědom si, že nemáš inteligenci ani zanlosti semnou diskutovat

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
16. září • 11:42

Pěkný článeček, jen potvrzuje má slova. 500 studentů vs 70 000 lidí. Trošku nepoměr demokratických sil vůči té lůze, co.....Ještě že tam propagandistické jednotky NSA nedali info, jak krvelačné lidové milice zabili studenty, ono krom jendoho zraněného se totiž nikomu nic nestalo. Nikoho nikdo nezastřelil. Puč jak vyšitý. A demokratické frakce v armádě vůbec ozbrojené nebyly, tam nikdo zbran neměl, jen ty lidové milice vid.Jak říkám, komik.neřekl si nám nic nového, tohle všechno vím a mam to už dávno načtené.

Marty
16. září • 11:29

S dekrety a vyhoštěním sudetským němců přijel do Moskvy Beneš, pokud ti to není známo dopln si znalosti. Gottwald s tím prve nesouhlasil, protože KSČ měla mezi německou menšinou dost svých voličů, po ujištění Beneše, že ti co byli proti Hitlerovi odsunuti nebudou, souhlasil.Jistě, podvody při volbách. Akorát to není nikde ničím legálně podložené, tvoje vykonstruované dohady.Puč? Haha, demisi podla necelá, tos lovo NECELÁ je to podstatné povovina ministrů - tudíž Gottwlad neměl vůbec povinnost vládu šložit.
Vše tak bylo na Benešovi, zda demisi přijme nebo ne, pokud jí přijal, tak bylo jasné že Gottwlad využije ústavní pravomoc doplnit vládu, což také udělal.Které strany nemohly v roce 1946 do voleb? že by kolaboranti a fašistické strany s fašistickými agrárníky?
Si komik.Jinak tak všichni byli - lidovci, slovenští demokraté, národní socialisté, sociální demokracie atdCo dělali Drtina, Ripka, Zenkl, Laušman, Majer, Zemínová atd. proti kominuistům? Kde byli ty prostestní akce proti gottwladovi, kde byly ti statisíce lidí, protestující proti komunistům?
Pokud vím, nikdo krom delegace studentů, kteří přišli za Benešem se nikde nesrocoval.Tak co blábolíš za nesmysly. Kde byl v letech 1945-1948 ten odboj a demokratické síly?
Naservírovali to všechno Gottwladovi pod nos, vedli jen pletichy a hašteřivé války v parlamentu a spoléhlai, co udělá starý a nemocný Beneš, zatímco dělníci už se nenechali mlátit a vyšli do ulic.
Historii nepřekroutíš - prakticky jsme byli jediná země, kde komunismus přišel k moci nenásilně a legálně. Potvrzuje to většina historiků.
Ta lůza to chtěla, milý demagogu.

Antiautomat
15. září • 23:43

@Petr: schvalne som sa pozrel na Tvoje prispevky potom co som dokoncil robotu dnes.
Mal som Ta doteraz za nesvojpravneho d.menta, ale toto je uz pomaly na paragraf. Teraz bez srandy, fakt si robis p.cu alebo si plateny diskuter alebo uplny dement?!Alebo kktny nacista a este si to aj da sam sebe hlas plus. Tak sleduj Ty odporne h.vado, ja Ti tych plusiek dam tam tolko, az sa z nich zas.ries. A prid mi do tych mojich ruk ta tvoja nacisticka zberba skrvena , ktora ma na okrem ineho svedomi znasilnenie mladych zien v obci /tak si to najdi ty h.vado nacisticke, trebars obec Lehotka Pod Brehmi/, medzi nimi aj mlade dievca z nasej rodiny, potom Ti to vysvetlim. Chyt si konecne svojho d.bilneho fotra a vyfackaj ho aky odpad z Teba spravil. Aka bola uroven v rokoch kedy Heydrich dostal co mu patri? Jooo, to sme sa mali uplne super za proketoratu, ano, tie hakly po uliciach, odvoz do koncentrakov, konferencia vo Wahnsee, vykradnutie ceskoslovenskeho zlata, vies Ty pr.sa nevojpravne, vobec ho si prave vypustil....vedomy vlastneho konania?!

dr. 120l
15. září • 12:26

mel sem tu cest jezdit stodvácou jako prvnim vozem po rodicich, a auto bylo ve vsech smerech tragicke, az bych rekl nebezpecne. Na mokru nebrzdilo, diky lehkemu predku, v zime nestartovalo, muselo se tomu pomahat pumpickou v motoru, zamrzali dvere at to clovek mazal cim chtel. Stresnim oknem zatekalo, do kufru se nic neveslo, motor mel vykon motorove sekacky takze predjizdeni byl horor.Nesvitilo to, netopilo a v lete se to varilo. Objem chladici kapaliny byl pres 12l takze clovek sebou vezl pet dvoulitrovych petek s vodou aby mohl vubec dolejt a odjet. Sterace nestirali, ofuk predniho okna smesny, vnitni zrcatko se klepalo takze v nem nebylo nic videt, obrysova zadni svetla nebyla skoro videt. Studeny motor netahl a auto se muselo nechat ohrat. Drobne pozitivum byla slusna terenni pruchodnost, s pohonem vse vzadu a obutyma pneumatikama (jakekoliv jine nez tovarni universaly) se v zime dalo vyjet v podstate vse. O skoro nulove tuhosti karoserie a pasivni ochrane ani nemluve. To auto bylo pojizdna rakev. Otevrit to umelo 5ti lete dite. Hluk uvnitr kabiny skoro vylucoval radio. Koupit nejakou licenci od Fiatu jako Dacia nebo Zugulik by byla vyhra ....

Vana666
15. září • 12:56

Jinýml slovy tvoji rodiče totálně srali na údržbu i opravy

Petr
14. září • 22:18

kdo v tom jezdil a mněl možnost jezdit ve stejné době v západní i nejlevnější provenienci ví, jak staršné, ale opravdu strašné auto to bylo, výsledek komunistického vývoje, vše nakradli, vybydleli a zničili: http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-kohout.php... nebo http://petrcech.blog.idnes.cz/c/284348/Jak-se-kradlo-za... ...

Fantomas
14. září • 22:48

Nevím proč tady pořád unavuješ tím co bylo před desítkami let. Napiš něco o současnosti. To bude mít smysl, ne ty tvoje nenávistné výpravy do minulosti. Ty jsou nám dnes k ničemu.

Antiautomat
15. září • 12:05

Fantomas: neries to, tymto komplexom trpi vsetka ta haved a odpad, co zdrhol, lebo tu sa normalnou slusnou pracou uzivit nedokazal. No a potom to brecha ako pes spoza plota a robi sa velmi mudre. Takymto len poriadne ubersvunkom cez hubu a kopnut naspat tam odkial prisli aj s ich vyplodmi. Pritom si vlastne s.ru do huby len sami ale to ich uz v ich vypatlanych mozgoch akosi nenapadne.

Samozrejme tym nechcem znevazit tych, ktorym rezim naozaj ublizil a ktori odist museli a nieco aj dokazali (tych si naozaj vazim) - rozdiel je, ze nik z tych sa takymto stupnom demencie neprejavuje. Doteraz platilo na 100% a platit bude.

los
15. září • 16:49

Aha ficovolic antimentalomat:-D:-D co tu spamujes na ceskom fore? ved mas vzdy vela minusiek pod prispevkami. a obhajujes vsetko spred 89. asi si sa mal dobre ..
tak poctivo pracujes ze je slovensko stale na tom horsie a horsie
takych ako ty mali rusi v 1991 pri odchode zobrat zo sebou

Antiautomat
15. září • 18:43

´obhajujes vsetko spred 89´. Ukaz mi kde obhajujem, ako tvrdis, vsetko spred 89.
Davaj. Alebo, kedze dosiel argument, pride nejaka invektiva? Daj teda aspon tu.Ono treba byt objektivnym, co ale zrejme nechapes. A plati to aj dnes.
Tak napriklad, uz cele hodiny prebiehaju manevre NATO a USA na Ukrajine. Ale ale, a ake ticho v spravach, len tak spomenute na okraj. Namiesto toho, plno nepodstatneho novinarskeho balastu. Preco teraz nik nemava rukami? Lebo sa to neslusi? Alebo to je v poriadku? Alebo pretoze sme predtym mali palcove titulky o nejakych dovolenkaroch a tej ohromnej nehoraznosti, ktorou su humanitne konvoje a teraz, ked si tam neohlasene vesele randi USA a cele NATO /na uzemi neclenského statu sa toto oznacuje slovom agresia/, sa tie predchadzajuce vykriky a obvinenia akosi cele nejako nehodia do kontextu? Co bude s tym lietadlom a tymi nestatnymi obetami a slubenym vysetrovanim? Co sa tu teraz deje? Nepripomina nam to nieco? Toto ma byt to, co sme dosiahli?Ej-ej, ta objektivita nam nejak historicky chyba, dokaz vyssie...a tak to aj bolo /bohuzial, to je jedine, v com sa zhodneme/, predtym. Ospravedlnenie za mimo temu, ale nalejme si cisteho vina a uz dost tych lzi. A prosim, taky debilny krcovity zufaly nezmysel co si tu vyprodukoval, si prosim nechaj.

Petr
15. září • 10:22

píšu o Škodě a době o které je článek, ale chápu, že těm co mají rudo před očima a těm chudým duchem do nemůže dojít, proč se vám se takový text nelíbí, určitě jste se zasnil po Jáchymovu, tak komunisti posílali ty co je jen kritizovali

/*/*/*/!
15. září • 12:11

Hele nikdo nezpochybňuje co dělali koumouši, že ale nepišeš co se tady děje v současnosti.A nejde hošánku jen o kradení, je tady díky současné garnituře (24 let)taky spousty mrtvých, ale o tom nikdo nenapíše, to se nevidí. Jeden režim vystřidal druhý a ani jeden není idealní, to je holý fakt a krade se pořád a heleme se , v současnosti mnohem víc.....pravda , jen to vyvolení.Dřív kradli všichni....všem měř stejným metrem, pak je to v klidu.To ty ale neděláš......

Petr
15. září • 12:20

neříkejte a kdo dnes znárodnuje, komunisti ukradli všechno, ukrást víc jak všechno nejde, kdo je dnes zabíjen a posílán do vězení jen pro kritiku dnešního režimu, tak jak to dělali komunisti

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
16. září • 9:34

Nejvíc řve obvykle ten, kdo za socialismu nakradl nejvíc a psotavil chaty, domy, garáže z nakradeného socialistického materiálu dovzeneého podnikovými socilistkými náklaáky a traktory.

Fantomas
15. září • 12:27

Samozřejmě že jde ukrást víc než všechno. Můžeš stát zadlužit.

Petr
15. září • 12:41

máte to trochu pomotané, hodnota ukradehého komunisty astronomicky převyšuje dnešní státní dluh, ostatně, komunisti stát zadlužovali, celková škoda jejich vlády je 3 biliony ročně, dnešní státní dluh převážně díky KSČSSD je 1,5 bilionu za 25 let

Fantomas
15. září • 16:01

A ještě něco přidám. U velké části majetku, který komunisté zabavili, si můžete být jistý, že v minulosti nedobrovolně změnil majitele již mnohokrát. Komunisti tedy jen ukradli majetek ukradený již mnohokrát předtím.
V podstatě každý panovník prováděl přerozdělování majetku. Nepohodlným ho zabavoval, aby ho rozdával a prodával těm, kteří se mu zalíbili, nebo kteří se o něco zasloužili. Dělal to i Karel IV., který vůbec nebyl takový, jak nás v dějepise učí, byl to krutý a všehoschopný panovník, který nepřišel k majetku nijak náhodou.
No a největší majetkové kolotoče provedl Ferdinand II. po bitvě na Bílé hoře. Ten "znárodnil" tolik majetku, jako nikdo před ním.
Nic z toho vám nevadí, ale že to udělali komunisti a že jste z toho pak sám spokojeně žil, to vám vadí velmi. Nechápu.
No a poslední věc - pokud něco sebrali i vám, tak to jistě mátě zpátky. A jestli vám neměli co sebrat, tak jste nejspíš patřili mezi chudou dělnickou "lůzu" (jak rád nazýváte ostatní). A nebýt znárodnění, možná byste jí byl dodnes.

jehoVista
15. září • 17:36

Pochybuju, ze se v historii ceskych zemi nekdy odehrala vetsi loupez, nez ta komunisticka. To totiz neni dost dobre mozne.

Zelí
15. září • 21:24

Pobělohorská.... a posametová.

jehoVista
16. září • 10:20

Komunisti ukradli prakticky vsechno! Po Bile Hore u nas bylo daleko mene majetku, nez v roce 48, takze tam se tezko mohlo ukrast vic. Po sametu se velka cast vratila puvodnim vlastnikum a zbytek se privatizoval. V privatizaci se toho sice hodne rozkradlo, ale to slo na vrub jednotlivym podnikavcum, nebyl to zamer.

Zelí
15. září • 15:14

1 bilion dluhu vytvořil za svého panování na MF pan Kalousek - katolík.

Petr
15. září • 20:37

doporučuji ústavní léčbu na takové lhaní už nic jiného nepomáhá, ona také nepomůže, ale aspoň nebudete takové hlouposti trousit veřejně

Zelí
15. září • 21:22

Podcenil jse databázi NSA. Kalousek neudělal za dvě volební období sekeru 1 bilion Kč, ale jenom 940 miliard Kč. Za nepřesnost se nsa omlouvám, gaunerovi kalouskovi samozřejmě ne.

Petr
15. září • 22:05

nemusíte stále dokazovat jaký komunistický pošahaný ulhanec jste: http://cs.wikipedia.org/wiki/Státn%C3%AD_dluh_Čes... ...

Fantomas
15. září • 13:03

Vlastně jste komunista i vy. Nezáleží na tom jak si říkáte, ale co děláte. A vy jste s vaší rodinou pomáhal (a děláte to dodnes) utrácet rozkradené peníze, jste tedy jeden z nich.
Jste komouš svých chováním.

Fantomas
15. září • 12:53

Ale že vy a vaše rodina jste z toho, co komunisti ukradli, dobře a spokojeně žili, to vám nevadí? Zadarmo jste vystudoval, zadarmo chodil k doktorovi, bydlel a jedl skoro zadarmo. Bral jste si peníze, které komunisti ukradli. Jste tedy spoluviník. Není vám blbé na to teď nadávat? A jestli se vám něco nelíbí, tak všechny ty peníze, které jste dostal, vraťte. Pak budete mít morální právo na tu dobu nadávat. Jinak jste jen kašpar a měl byste jít k doktorovi.

!!!!!
14. září • 22:55

On je vlastne hloupej clovek,ale nikdy to nepochopi,nema na to.

Petr
15. září • 10:27

není nic jednodušího než se předvést argumentem, ale na to se nikdy nezmůžete o hlouposti často píší kardinální hlupáci

Zelí
15. září • 6:32

Nemusíš ho litovat, on vůbec neexistuje, je to jenom propagandistická agitka, kterou generuje programové vybavení pro propagaci obrazu usa ve světě, vypouštěná z centrály NSA. Je na tom hůř než hologram Rimmer v červeném trpaslíku.

Marty
16. září • 9:30

Zelí: konečně to někdo vystihl. NSA drone :p))

Petr
15. září • 10:26

díky za příspěvek, hezky vás vykresluje, s fakty neuděláte nic, dnes už nemůžete cenzurovat ani zavírat jen za kritiku vás komunsitů, máte to za pár a s tím všichni vaši souvěrci, už brzo se po vás všech slehne zem, jste neškodní hysterici

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
15. září • 10:40

Přežijou jen kapitalisti :-D

/*/*/*/!
15. září • 12:16

Koukám kdo oponuje, je hned komunista.....:-D Jsi mimo xxteene.....zvedni prapor svobody a jestli chceš, můži ti poslat mávátko a budeš mávat, mávat mávat.:-P

Petr
15. září • 12:38

ale nesnažte se být zajímavý, Zelí je komunista, několikrát se k tomu doznal a ten kdo se lživě zastává komunistů se sám dost prozrazuje, tak jako vy PS: chce to další nick, jako pošahanec jich tu máte spousty a ještě smajlíky to jsou ty správné argumenty

Marty
16. září • 9:32

Celý národ sou komunisti a agenti KGB. To už říkal pomatený pan Cibulka před 10 lety. něco nového by nebylo???Zdraví Voloda Michajlovič Něvský, 3. odbor vnitřní správy GRU :o))))

Fantomas
15. září • 12:46

Myslím, že trpíte psychickou poruchou a měl byste se léčit. Tahle nenávist, kterou si v sobě úmyslně pěstujete a snažíte se ji přenést i na okolí, je patologická. Takhle se zdravý rozumný člověk nechová.

Petr
15. září • 20:35

v odkazech jsou argumenty a fakta, pokud vám nevoní je otázka proč, můžete je rozporovat a ne jen plivat

los
15. září • 16:44

myslim ze vy fantomas ste chory:-/

Petr Ježek
14. září • 13:10

A verze pochopitelně trpěla vším, co přezala ze stovek. Zvednutý předek byl kaklulem ohledně zatížení kufru, u předokolek z té doby to bývalo hlavně u Francouzů často opačně. Mko se již dalo vypiplat na stroj, který jezdil lépe než by kdo čekal, mnozí tuzexáci se nestačili divit. Jenže to chtělo mít fortel a přístup k dílům, což byl obecně problém. Takže jedinou výhradu s ohledem na tehdejší vývojové a výrobní podmínky bych měl k do strany otevírané kapotě kufru, tady žádná výmluva nepomůže. Však taky pár kusů jezdilo z překopaným klasickým otevíráním...

Zelí
15. září • 5:38

Možná sis nevšimnul toho, že japonci do evropy vozí auta s jednostarnným otevíráním kufru a to dokonce tak, že se to otevírá k chodníku a musíš dveře obíhat. To asi taky ukazuje na jejich omezené vývojové a výrobní podmínky.
Jinak to atypické uchycení vycházelo z nárazových zkoušek, víko se čtyřbodovým uchycením se lépe deformovalo.

nathan
14. září • 12:34

Sranda je, že tehdy měly vozy spotřebu +- 8 L, dnes mají vozy spotřebu +- 8 L. Nemluvím o pohodlí, bezpečnosti atd., mluvím pouze o spotřebě:-D

Radim
14. září • 13:39

Kdo nedával na plyn cihlu, a respektoval optimální cestovní rychlost , ta byla na rovině okolo osumdesátky a držel motor v optimálních otáčkách, jezdil v pohodě za 5 litrů na 100 kilometrů. V soutěžích spotřeby se běžne dosahovalo spotřeby kousek nad 3 litry na 100 kilometrů. V takových režimech se myslím výhodou stalo to, že klikovka škodováckého motoru byla uložena jen na třech ložiscích, tudíž vlastní odpor motoru byl nízký.
Oproti třeba motoru žigulíka, který měl uloženou klikovku na 4 ložiscích. Takže žigul se hodil spíš na ostřejší ježdění, motor mohl trvale dostávat větší záhul a i přesto vydržel víc kilometrů než škodovácký.

BUCHANKA
7. října • 21:28

fiaty měli 5 ložisek ale vydrželi mín jak žiguli ne kvuli ložiskům ale kvůli jinejm věcem.. ale ložiska měli fiaty dobrý

Řidič
14. září • 18:26

Tak Žigul měl kliku uloženou 5x, na čtyřválci uložení 4x ani nejde.. a Žigul měl rozvod OHC, Škodovka OHV,, takže jiná konstrukce motoru, a tam, kde škoda objemově končila Žigul začínal- 1200 ccm. Také konstrukce auta byla úplně o něčem jiném, papírová, lehká Škoda oproti festovnímu ruskému podvozku a karoserii.
to se nedá porovnat.:-/

nathan
14. září • 18:49

jj, Žigul vydržel hodně. Dodnes na něm rádi jezdí naši tmavší spoluobčané

Rodin
14. září • 21:43

Jeste aby ne, kdyz to byl Fiat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
15. září • 5:34

Překonstruovaný. A to poměrně zásadně. Jako fiat se jenom tvářil.

Johny HD
14. září • 13:34

Velmi zjednodušeně řečeno, vzhledem k objemu tehdy a teď se spotřeba zas tak moc nezměnila, ale navýšil se výkon, krouťák, zlepšily se provozní vlastnosti motorů. Pamatuji si, že Š 105 město do 7,5L a venku při ustálené 90km/h na dálnici šla i na 5,5L. Výkon 33kW. Fiat Panda 1,1 město do 7L, dálnice při 110 km/h 5L, výkon 40kW. Každopádně tehdejší škodovácké motory nejpozději na 100 tis generálka, pak při šetrném zacházení vydržel motor ještě cca 35 tis. pak už šel do kopru a žral olej jak dvoutakt, komprese pryč a na volnoběh se neudržel. Někdo to řešil druhým výbrusem, ale to byla nejvyšší zoufalost tak na dalších max 15 tis. Ovšem při tehdejších ročních nájezdech to byla záležitost na mnoho let.

martin
15. září • 10:43

znal jsem škodovku co najela 200 000 Km , majitel byl mimořádně otrlý, takže pak už rovnou vyběhla ojnice :-). Jinak to bouchalo, nedrželo volnoběh, olej jsem mu na dolejvání dával svůj vyjetej z výměny.... a to tam mněl slick :-)

Jyrki
14. září • 14:05

Tehdejší škodovácké motory měli vložené vložky válců ;-)

nathan
14. září • 18:19

Moje žena má taky občas vložené vložky:-D

Vana666
14. září • 14:02

Johny: zajímavé že jsem svou 120 LS celou dobu drhnul skoro furt co to šlo a když jsem ji ve 140 tis.km prodával tak motor furt šlapal jako hodinky a bez zvýšené spotřeby oleje

Václav
12. srpna • 21:05

Jaký r.v.? Motory z konce 80. let měli totiž zesílený blok, který se díky tomu mnohem méně kroutil a díky tomu už byl motor shopný vydržet i 300 tis. bez generálky..

Petr
14. září • 22:10

a ještě tu o karkulce nebo jste zapomněl dodat, že motor byl po dvou generálkách

Vana666
14. září • 22:57

Petr: hloupá poznámka
Motor byl origo a jel celých 140tis.km bez závad
Možná i víc ale pak už jsem to auto neměl

Fantomas
14. září • 17:17

A ve které době to bylo? Socialistické motorové oleje byly velice mizerné.

BUCHANKA
7. října • 21:24

spíš škodovácké

Marty
16. září • 9:28

Socliastické oleje M6AD byly opravdu mizerné, problém je, že půlka lidí na ně vůbec nejezdila, a lila tam tuzexové Mobily 1, Castrol nebo ukradené sovětské snytetické oleje z fabrik :o)))

Vana666
14. září • 18:07

Měl jsem ji tuším v letech 1987 - 92
a lil jsem do ní výhradně socialistické oleje

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nathan
14. září • 18:17

Paradox je, že my všichni i v současnosti máme ve vozech socialistické oleje. Kdo tam má nějaký kapitalistický olej, ať se přihlásí u soudruha Půlpytle :-D

Vana666
14. září • 18:58

Možná bys nám to mohl vysvětlit ?

Fantomas
14. září • 18:10

Tak to byl dobrej výkon.

tito
15. září • 12:47

Problém olejů zněl Modul Super 20W/50. Tehdy se z neznámého důvodu z tohoto sajrajtu z Kolína udělala modla a ojniční ložiska a vyběhané válce šly do kopru kolem 100-150 tisíc km. Kdo nedal na dav a lil do motoru slovenský Madit Super 10W/40, vydržel mu motor dvojnásobek. Důvod je prostý - Mogul za studena nemazal a navíc postrádal stabilizaci, takže po 5000km už nemazal ani za tepla, což spolu s obtokovým filtrem oleje dělalo své a nezachránil to ani plnoprůtok, protože ten se po 3000km ucpal a otevřel obtokový bypas. Výzkumák v Praze (VÚPM) to věděl, protože každá analýza dopadla blbě, jenže soudruzi to zakázali ventilovat ven, tak se motory hoblovaly desetiletí nemazajícím olejem.

Fantomas
14. září • 12:44

To je velice prosté a povrchní srovnání. Tehdejší motory měly mnohem horší účinnost a spalování, a taky poloviční výkon a poloviční hmotnost dnešních aut.
Kdysi jsem míval americké auto s V8. A spousta lidí se pobaveně ptala kolik že to žere. Jen už si neuvědomili, že jejich auto má sice poloviční spotřebu, ale taky čtvrtinový obsah, čtvrtinový výkon a dvoutřetinovou váhu. Takže to moje auto bylo vlastně úspornější, než to jejich.

Vana666
14. září • 13:27

To vše ovšem při stejné rychlosti :-)

nathan
14. září • 13:26

Že ty neuhodneš který vůz je nejúspornější? Je to ruský vojenský tahač KZKT-7428-011. Max. hmotnost soupravy je 95 tun, výkon 478 kW, kapacita nádrží 900 L, spotřeba 130 L/100 km. K tomu aby přepravil 1 tunu z A do B, mu stačí 1,36 L/100 km. Tvůj US V8 co měl hmotnost cca 2 tuny by tedy měl mít spotřebu 2,72 L/100 km aby byl stejně úsporný. Ty traktáty co uvádíš by se daly rozebírat do nekonečna. Já mluvil o tom, že nejmasovejší běžná přibližovadla mají víceméně +- stejnou spotřebu už dobrých 70 let. Prostě jsem si koupil Š100 v r. 1974 a když jsem s ní jel do Brna, sežrala 16 L. Dnes si koupím "moderní" foukaný motůrek ve Fabce a do Brna mi sežere detto - 16 L. Howgh!

Fantomas
14. září • 17:11

Já ti rozumím. Chtěl bys auto, které bude mít trojnásobný výkon při třetinové spotřebě :-)

komentar
14. září • 12:19

Skodovky az do prichodu Volkswagenu boli vzdy len srot. nepacia sa mi v tejto diskusii tieto nostalgicke dristy. az teraz skodovka vyraba priemerne auta pre priemerneho cechoslovaka. nic viac a nic menej

Antiautomat
15. září • 11:53

Nostalgia...ono nebolo vsetko vtedy totalne zle a nie je teraz vsetko totalne dobre. Clovek sa na to vtedy pozeral trochu inak, auto mu bolo ovela vzacnejsie (dnes je to viac menej spotrebak) a tym padom aj ten vztah k tomu bol v inej rovine, po dobre spravenej GO (svojpomocou) bola spokojnost ako po dobre vykonanej praci. Dnes Vas pri takej GO v prvom rade casto oj.bu co strach a pri pohlade na fakturu sa Vam tocia panenky ako na tej velkej plechovej starej pokladni, pamatame si ich snad dobre (pokial nie, potom je Vas prispevok o jednej babe, ktora povedala a ta druha to opakovala...). Porovnavat vtedajsie skodovky (ktore boli projektovane uplne inak, za uplne inych podmienok a za uplne inym ucelom) s terajsou odnozou koncernu (nehladiac na mensi vekovy rozdiel) je same osebe nezmysel (mierne povedane). Navyse, ked sa pozriem naspat, ten udajny ''srot'' predsa nieco najazdil a vozila sa v tom takmer cela republika a mnohe funguju dodnes.

dave_007
14. září • 14:12

Podle meho nazoru je naprosto relevantni veci posuzovat v kontextu dane doby a situace. Kdo si o tom co tehdy myslel, ci mysli jeste dnes, ne naprosto irelevantni protoze se totiz dalo vybirat mezi Velorexem, Trabantem, Wartburgem, Skodovkou, Ladou, Moskvicem, Zastavou, Dacii. Ktere z techto aut neni srot? Snad jen Velorex, a to jen proto, ze to byl hadraplan.

Martin
14. září • 15:02

Moj stary otec si v roku 1985 kupil druhu Ladu.
Jednalo sa o model 2105, ktory sluzil vyse 20 rokov... Ked porovnam jazdu a povedzme aj dizajn so Skodou 105/120 tak Lada u mna jednoznacne vitazi! ;-)

dave_007
14. září • 19:57

Ja jsem Skodu Favorit nikdy nemel. V porovnani s Ladou 2105 u mne vitezi Favorit.

Martin
15. září • 12:16

Akym zazrakom si to premostil od Skody 105/120 k Favoritu? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dave_007
15. září • 12:41

Uplne tim samym jako Ty jsi to od Skody 105/120 premostil k Zigulovi.
A stejne jako Ty mam pocit, ze ja to delat muzu, ale ostatni ne. B-]

Martin
15. září • 20:38

Kurik a ty si schyzofrenik??
Citujem ta: " Kdo si o tom co tehdy myslel, ci mysli jeste dnes, ne naprosto irelevantni protoze se totiz dalo vybirat mezi Velorexem, Trabantem, Wartburgem, Skodovkou, Ladou, Moskvicem, Zastavou, Dacii. Ktere z techto aut neni srot?"Takze som si dovolil tvrdit, ze Ladu nepovazujem za srot, resp. nie az za taky ako embecku (uzovku/emko).Teraz mi vysvetli, ako si sa dopracoval k Favoritu, ktory v tomto vlakne nebol spomenuty?

dave_007
15. září • 22:37

Ja nemluvil o Favoritu kole, ale o Favoritu Skode. :-D Koncim, tohle nikam nevede.

Řidič
14. září • 18:20

žigula/ladu nemá smysl vůbec se Škodovkou srovnávat... to bylo nebe a dudy, v čem byla škodovka lepší byla jen spotřeba, zbytek byla bída...hukot, malý kufr, netopilo to, 10,5 litrů chladící kapaliny vedené pod podlahou, nedotáčivé jako prase, na mokru o hubu, dá se říct, že oproti stovce jsem toto auto nepochopil... ale barvy, ty byly podobné jako dneska.... nejvíce jich jezdilo bílých.

BUCHANKA
7. října • 21:18

no žiguli a moskviche všeobecně na silnici byly bez šesti kovadlin v kufru neovladatelné:-)) a to ještě nemluvim o volze... škodovky ovladatelný byly nejen kvůli zatížení, ale taky kvůli tomu že pro motor škodovky protočit kola byl sen pomalu i na sněhu:-))pokud teda zvládly v té zimě nastartovat:-D no a když se to rozjelo aspoň na těch 50 a srazilo se to se žigulikem, tak ji ještě mohl odtáhnout do servisu a majitele do nemocnice:-P

rousini
14. září • 19:10

Takže 120 byla oproti žigulu nedotáčivá. Na to musí mít člověk koule nebo být totální idiot...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Řidič
18. září • 14:42

Pokud jste měl prázdný kufur, tak lítala jako kráva... a to se nebavímeo bočním větru, vážený, já s ní něco najezdil a to i s tou první- 1977 i s modem "M"... v zimě na hladkém to netočilo skoro vůbec, proto jsme na horách jezdili se zaplněným kufrem..

Vzpomínka
18. září • 16:11

Měl jsem jednu oblíbenou "ostrou" zatáčku, kde jsem jezdil se Š120L z r.1985 i v zimě 80 km/h naprosto bez problémů. Když mě tam vezl jeden známý se svou Ladou, tak tam jel sotva 40km/h, protože prý kdysi asi v 60km/h měl v té zatáčce přetáčivý smyk a boural.
V návodu (servisní knížce) byly tenkrát intervaly údržby - např. čepy na přední nápravě se měly promazávat každých 1500 km, což byla docela otrava. Tlumiče se měly podle toho návodu měnit po 15000 km.

Vana666
18. září • 15:15

Možná by tehdy stačilo zkontrolovat tlumiče

Zelí
14. září • 20:12

Budeš se divit, ale ten člověk má 200% pravdu.

rousini
14. září • 22:56

Přetáčivost/nedotáčivost není o tom jak tomu pomůžeš volantem, ale jak se auto samo začne chovat v zatáčce. Takže začneš vykružovat oblouk a zvyšuješ rychlost. Utrhnese prvně předek - nedotáčivé a naopak.
Takže žigulík s motorm a převodovkou vpředu a rozložením hmotnosti na nápravy cca 70:30 se bude chovat tak, že mu nejdříve ustřelí prdel... Škoda, že jsem taky o hodinách fyziky nekouřil na záchodě...

Řidič
18. září • 14:46

Takže jak napsáno, žiguil byl přetáčivý, škodovka díky tomu, že měla v předu jen rezervu, jela ze stopy ven, na rozdíl od Š110 která měla v předu ještě palivovou nádrž..... a nikdo mne teoreticky nepřesvědčí o opaku, jáí s tím verkem jezdil....

Petr
15. září • 10:18

... nejen v hodinách fyziky... :-D:-D:-D

Rodin
14. září • 21:40

Ne. Nedotaciva byla M pouze pri razantnim trhnuti volantem na snehu nebo jinem mimoradne kluzkem povrchu, natazena pak jevila prirozene sklony k pretacivosti.

Fantomas
14. září • 12:36

Ale tak to přece bylo i tehdy - průměrné auto pro průměrného Čechoslováka. A protože spousta lidí s tím autem vyrostla (vy možná také) a prožila s ním mnoho let, tak se nostalgickým názorům nesmíte divit. Je to prostě součást naší minulosti.

Petr
14. září • 22:07

i nostalgie by měla být trochu realistická, ti co jsou úplně mimo realitu nejsou nestalgici, ale lháři a to je vada osobnosti, ať to dělají proto, že jsou hloupáci nebo komunisti (nejčastěji obojí)

Lex DRUID
15. září • 8:49

Ty seš píča až na půdu! To už se nedá jinak říct. Ty patříš do ústavu pro mentálně retardovaný a možná tam i seš.

Petr
15. září • 10:17

Díky za váš příspěvek a potvrzení, přesně o takových byla řeč.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
16. září • 9:24

Zarytý antikomunista, který provokuje pod články z minulosti. Už hodně profkláklá postava, nevím proč se vzrušuješ....

Antiautomat
14. září • 10:49

Celkom prijemne citanie na rano. Ono pokial sa o to clovek staral a doslova to netyral, tak sa dalo hovorit aj o nejakej tej spolahlivosti, nam ostala stat len raz, ked sa na Certovici pri pomalej jazde za kolonou nakladiakov vyvarila. Inak za tie dlhe roky ziadny tazky problem. Raz za rok preliezt preventivne odspodu az hore /nejaka drobnost sa tam vzdy nasla/, pred domom pekne v klude a pohode, relax, clovek sa /na rozdiel od dnesnej doby/, nikam v strese neponahlal, sused prisiel pokecat /dnes sa zrejme take nieco uz nenosi, asi je to prilis nemoderne/, nieco sem-tam pomohol. Vyhodou bola trakcia, mnohe dnesne drsne sa tvariace ultrahyperekosupermoderne polobakelitaky /zvysok je hlinik/ mozu len zavidiet. Na dlhsej ceste na rovine svojich cestovnych 90-100kmh v pohode drzala, ale suboj s poriadne rozbehnutou zajazdovou karosou na okreske bol celkom slusnym sportovym vykonom (-:. Opravitelnost takisto, kto nemal obe ruky lave, vedel si tam opravit snad vsetko. Co je zrejme dnes neziaduci ukaz. Vyzadovala si svoje /niekedy aj trochu improvizacie/, ale inak spravila dobru sluzbu a odisla do dejin vo vsetkej cti :-)

Vana666
14. září • 13:30

To jsi měl nějakou pomalou, ty auta běžně uměly držet kolem 120 tacho a silnější modely i citelně víc

Antiautomat
15. září • 11:38

:- )Hehe, bola strykova, ja som mal Uno, ale najazdil som aj na tomto vcelku dost, ono ked takmer cela rodina byva v bytoch vzdialenych cca 500m vzdusnou ciarou :). Nejakych 140-150 si pamatam, lenze tam uz slo o zubne plomby a protezy. Vhodna cestovna rychlost bola tych 90-100, vtedy to nehucalo a ani nijak velmi nezralo, vacsinou bola vtedy obsadena troma-styrmi osobami a nieco bolo aj vpredu, prijemne bolo riadenie (cista mechanika). Celkovo sme to nijak netyrali, asi aj preto vydrzala v pohode a motor bez GO, jedine co bol problem ze zacala vzadu nepekne rozkvitat na blatnikoch, ale to uz mala svoje roky (spodok fajn aj vdaka poctivej robote s rezistinom este ked bola nova). Skratka auto typu ''sprav si ak to vies a bude klud''. V tomto sa podobala na to moje spominane Uno fire, ale to malo samozrejme uplne ine jazdne vlastnosti, jazdilo to doslova ako motokara a bolo pohodlnejsie (v trojke), v lete aj vdaka vyklopnym oknam, to bolo naozaj super vetranie :-) Na tu dobu na jazdenie po republike to viac menej stacilo, na konci kariery uz ale predsa zastarale, uno ju o peknych par rokov prezilo. Kazdopadne ale ked prislo v zime na vystup a chatu, kde uno pytalo retaz, tam tato potvora sla bez problemov dalej.

martin
15. září • 10:36

Já s ní jel ještě v roce 2001 do chorvatska a celý rakousko jela tachometrových 140. Dálnice v chorvatsku ještě nebyla, jeli jsme přes Plitvice tam a zpátky 2000 km a spotřeba 7,5l. Zpátky jsme jeli 14 hod nonstop a v čechách už mi na volnoběh problikávalo mazání (asi se to trošku víc prohřálo). Jinak bez chybičky. Koupil jsem jí v květnu za 11 000 Kč, prolez skrz naskrz, přestříkal dal motor ze 120 LS koupený za 2000 v Brně na parkovišti a v září hurá do Splitu :-). V roce 2009 jsme jeli do itálie Fábií 1,4 a ta brala 8,5 l. Rychlost stejná jen měla klimu :-). V tý fabii jsem se docela lek, když se mi u Benátek rozsvítila kontrolka motoru a já mněl v kapse posledních 40 E. U škodovky jsem se nebál, vez jsem si karburátor, rozdělovač, vodní i benzínovou pumpu, cívku klíňák, lanko od plynu a byl jsem v pohodě.
škoda že jsou ty škodovky pase.

los
15. září • 16:36

Takych volov co idu cez pol europy bez plneho havarijneho poistenia z 40 eu v kapse by nemali davat cestovne pasy a nepustat do europy lebo nam robia iba hanbu :-/3-[Panacik ci by si robil keby sa nieco stane? volal by si domov? a robil hanbu na dialnici ze verarju from? cesko:-D

Hat
17. září • 5:01

Nebejt Ceska tak jeste ted bydlite v zemljamkach. Ale jak je videt na Tobe tak nase vzdelavaci programy pro neprizpusobive zcela selhaly.

Rodin
15. září • 17:59

Klid, robime hanbu Cesku, ne vam. Jiste, je to trochu nezodpovedne, ale takovych lehkovaznych roadtripu jsem se kdysi napachal spousty, a ver, ze na to vzpominam moc rad...

Antiautomat
15. září • 11:40

...este Ti chyba vo vybave drot, stacil klasicky hlinikac z plotu - no a pancuchu (remen) mohla dodat v pripade potreby posadka :-D

Fantomas
15. září • 10:44

"Koupil jsem jí v květnu za 11 000 Kč"
Nějak jsi zapomněl napsat co jsi jí koupil. Bez toho ta věta nedává smysl.

Petr
14. září • 22:05

to ano, ale v kabině se dorozumívalo křikem

Vana666
14. září • 8:23

Nerozumím co si představit pod slovy "..omezení vlastní frekvence pérování..." ale celkově fajn článek a připomínka.
Docela mě překvapil ten vysoký součinitel odporu vzduchu, ani jsem nevěděl žo to bylo s arodynamikou škodovek až tak mizerné

Johny HD
14. září • 13:40

Vlastní frekvence pérování jsou zjednodušeně sekundární kmity pružin, vyvolané prvotními kmity. O nepříznivém vlivu na jízdní vlastnosti netřeba pochybovat.

Vana666
14. září • 13:57

Omyl, vlastní frekvence pérování nejsou sekundární kmity pružin. Je to frekvence kmitů všech pohyblivých dílů zavěšení kola, daná jejich hmotnosti, kinematikou vzájemně přenášených sil a tuhosti pružiny.

JirkaK
14. září • 9:55

Nehledal bych v tom složitosti. Něco málo z produkce se vyvezlo i na západ, a kvůli zoufalým jízdním vlastnostem "užovek", které neplnily tamější homologační předpisy na ovladatelnost vozu (v podstatě losí test) se podvozky stodvacítek postupně upravovaly - nejdřív narychlo montáží zkrácených per a 13" kol, po pár letech došlo na tuhle důkladnější úpravu podvozku. No a nějak se to okecat muselo.
Technicky to autu určitě pomohlo, ale dodnes se divím, kdo mohl pustit do výroby tak příšerně vypadající auto s obřími neforemnými předními blatníky a předkem zdviženým do výšky.
Jinak zmíněný Wartburg 353 měl s W311, Ifou a DKW společný vlastně jen základ motoru, karosérie i podvozek byly od základu nové. To je jako napsat že Š 120 má základ v předválečném Popularu :-D

Zelí
14. září • 11:44

Zahraniční produkce neoplývala nějakými extra zvláštními jízdními vlastnostmi. Škodovka byla vlastně lepší průměr.

Petr
14. září • 22:03

komouši ty tu prožíváš hysterák

Pech.
14. září • 10:24

Mezi užovkou na 14" a 13" byl zásadní rozdíl, na 14" diagonálech byly jízdní vlastnosti skutečně dobrodružný, na 13" a rozměru165/70 a 175/70, jež byly také povoleny, se to chovalo normálně.
M i A znám, hlavní přínost M jsem registroval hlavně v tom, že byl přínos v pohodlí - při zachování jízdních vlastností, M bylo měkčí a pohodlnější, sneslo o trochu víc než A.K watburgu: mají tam píčovinu, s 311 nemá 353 skutečně poslečnýho nic. Jeho podvozek a inovovaný motor 1000ccm se sice vyskytnul již na předchůdci a převzat byl takřka beze změny, nicméně šlo o W312, jež byla mezitypem, kdy už měli nový podvozek a stará karoserie již jezdila na novém podvozku pro 353.

Zelí
14. září • 9:08

V tehdejší produkci to byla hodnota cx celkem obvyklá. Koneckonců u suv přetrvává dodnes.

Doporučujeme

Články odjinud