Češi už postavili limuzínu ze Škody 105. Podívejte se, na čem teď pracují

Nadšenci z Ústí nad Labem se pustili do dalšího projektu přestavby staré škodovky na limuzínu. Karoserie má být hotová ještě letos.

Prodloužené limuzíny jsou vždy zajímavým projektem. Po úskalích, které za tvůrci stojí, následuje druhý život rozpůleného auta - plný večírků či svateb. Přesně tak je využívána Škoda 105, kterou nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek přestavěli v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů.

Se "stopátou" začali už v roce 2007, osadili ji silnějším motorem 1,3 MPi s výkonem 50 kW a uvnitř postavili luxusní salónek. Letos však pracují na něčem podobném. Na svém facebookovém účtu sdílejí album projektu "Škoda 1000MBL".

Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

Ano, bílá 105 dostane bratra v podobě prodlouženého "embéčka". Zatímco první projekt byl složen ze dvou kusů, druhá přestavba využije jen jednoho vozu rozpůleného na dvě půlky. Autoři vůz již prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstane jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Po návštěvě dvou lakoven očekává majitel auto zpět v průběhu letošního října. Na Facebooku pak zveřejnil i vizualizaci hotového vozu. Bude v cihlově červené.

Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo

Kolem republiky šrotem za 3 tisíce? Těchto pět nadšenců právě odstartovalo

Co se týče pohonu, autoři chtějí tentokrát použít původní motor. Ovšem vyladěný, s hlavou sníženou o 0,4 milimetrů a dalšími úpravami. I převodovce zůstanou čtyři stupně. "Na závody to pochopitelně nebude. Něco jako u stopětky, do sto kilometrů za hodinu. Pěkně v klidu si užít povezeníčko," shrnuje Valenta, který je odhodlaný s hotovou karoserií dotáhnout projekt opět do konce, včetně technické kontroly plánované na jaro.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků