Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

22 komentářů

Karel
14. listopadu • 13:02

Mě by zajímalo, proč se vyráběla dvou, respektive třídveřová auta. (Není řeč o sportovních autech). Jediné, co mne napadá, jsou nižší výrobní náklady. Jinak to má samé nevýhody. Blbě se leze na zadní sedadla a ty co tam jsou (nechci psát přední) jsou velké, což je nepříjemé při parkování třeba na parkovištích. Takže i když v tom jezdím sám, tak ty větší dveře jsou nepříjemné.

Honzax
20. září • 15:51

No tak jsou to určitě zajímavé prototypy, ale nic to nemění na tom, že Škoda 100 prostě byla oproti svým předchůdcům designově popelnice (jak vystihovala její dobová přezdívka) a elegancí se nemohla rovnat 1000 MB a všem jejím variantám, nemluvě o předchůdcích Octavia, Felicia a třeba Sedan 1200 a 1201, to byla ještě auta, která měla duši a byla udělána s citem pro design a módu té doby. Technicky to taky nebyl žádný zázrak, místa v tom bylo málo, kufr naprosto nepraktický, kravál jak v traktoru od nuceně hnaného ventilátoru, no prostě paskvil. O pohledu na tyto auta na Západě nejlépe svědčí jedna scéna z filmu Četník a četnice, kde byla šedá Š 100 použita jako jedno z aut účastnící se hromadné kolize. Ne nadarmo tuto dobu Škoda Auto moc neakcentuje (na rozdíl od 30. - 60. let), protože dobře vědí, že není na co být hrdý. No ale co, je to historie, dnes Škoda dělá konkurenceschopná auta, byť s německou technologií, takže je to OK. Pro mě jako veteránistu přestaly být Škodovky zajímavé s nástupem motorů vzadu, ale je to jen můj názor a každý může mít jiný :-))

moje jméno
21. září • 8:44

Přesně napsánoB-]

Jan john
21. září • 20:55

To co ukazujete není MBX ten má obrácený zadní sloupek.(jen pro informaci)

tomm
1. října • 21:57

to co ukazuji je ten nastupce vykuku :-D

Jiří N.
19. září • 20:42

Velmi pěkný článek, jen bych autora lehce poopravil v tom, že MBX sice v Kvasinách vyvíjeli, ale nakonec se vyráběly v Boleslavi, zatímco Kvasiny až do roku 1970, kdy přišlo do výroby Erko, vyráběly Škodu Octavia Combi a náhradní karosérie.
Také by stálo za zmínku, že dvoukarburátorový motor se sériově montoval do 1000 MBX již od počátku sériové výroby a zajímavostí je, že se dostal i do klasické čtyřdvéřové karosérie, která nesla označení Škoda 1000 MBG.
Pozdější verze MBX se silnějším motorem 1100 už měly karburátor jen jeden, ačkoliv se počítalo se dvěma karburátory i u něj.

Anti-automat
19. září • 19:16

Kde je politruk Elanius?

Elanius
20. září • 10:50

Mohu pro Tebe něco udělat, můj milý?
Jo, když už jsi mě tedy přivolal, tak bych Ti asi měl v rámci dobrých vztahů připomenout, že se tu velmi často rozčiluješ, že Tě někdo nálepkuje pojmy jako bolševik, komunista, Anti-automat, a jinými hanlivými označeními, ale Ty tu teď taky nálepkuješ a, co je zvláštní náhodou, dokonce mě. To asi není fér, viď? Takže hned jak skončíš s doučováním mluvnice, hupky dupky na doučení se základům slušného chování a etiky, dočteš se možná až k zásadě "nečiň druhému to, co Tobě není milé". Pak ještě kurz sebeovládání a to by bylo, aby z Tebe něco nebylo.

Anti-automat
20. září • 19:59

Nenalepkujem NIKOHO, to je Tvoja specialita.
A ano, Tebe tu nalepku dam, pretoze robis presne to, co taky moderny politruk robit ma. Zvysok (ip, vpn apod) rozoberat nemienim. Ale aspon mas prispevok.

Elanius
20. září • 22:05

IP, VPN a podobné odporné termity tu prosím nerozebírej. My, agenti a politruci z ambasád, s nimi pracujeme běžně a za den máme někdy i desítky IP a VPN, protože ty internety jsou plné různých jiných špionů a agentů, ale je to přísně tajné, takže o tom prosím nemluv ani v náznacích.

Anti-automat
23. září • 19:36

Vidis. Stacilo aby som RAZ a JEDENKRAT oznacil problem pravym menom a zrazu su tu nejake ´odporne´terminy. Neviem o nijakych naznakoch, IP je stale ta ista, teda spon ta moja. Ale na to nemas gule.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Elanius
24. září • 23:51

Problém, označený pravým jménem, je především každý Tvůj příspěvek, a to v levém horním rohu...

Anti-automat
20. září • 19:48

Vdaka, to som potreboval vediet, takze zabrala ;-)

fic
22. září • 10:50

Chytá na první šlápnutí. A tak to má byt, tak je to správne.

Elanius
20. září • 22:02

Ne, bohužel je zjevné, že Tvoje léčba zatím nezabrala. Ale pevně věřím, že se to zlepší.;-)

makuna3
19. září • 18:23

A že by k článku dali nějakou fotodokumentaci to je ani nenapadlo.

Anti-automat
19. září • 19:21

Podla mojho nazoru by sme mohli byt slusnejsi. Redaktor uverejnil clanok..a aspon za mna, pochvala ze sa do toho pustil. V tomto pripade by som nekritizoval - samozrejme, ak je poziadavka na dalsiu fotodokumentaciu, mozete o to slusne poziadat. Teda, ak nejaka dokumentacia existuje a je dostupna a to je druha vec.

Anti-automat
19. září • 15:02

Celkom prijemne citanie, inak zaujal ma na konci ten motor a 2x karbec.

Altero
19. září • 13:39

Velky dik za zhavou aktualitu ze sveta automobilismu!

Moje jméno
19. září • 17:43

Já se "taky" přidávám. Zajímavý článek z historie. Většinu jsem věděl, ale spousta toho byla zatím nezveřejněného.

HAFTAN
19. září • 13:14

No, sice to byla ubohost už tehdá, ale nelze upřít tehdejším vývojářům snahu s minimem možností a dílů vyvinout něco zajímavého. V USA v té době již měli automatické převodovky, el. okna a klimatizace v autech poměrně běžně. Dnešní přelídka koncernem sladěných dílů je tristní - u VW jsme si na to možná už zvykli, ale když vidím páčky směrovek z Fiatu v Jeepu, tak mi je z toho dost smutno...

Hernandez
19. září • 13:39

Mně je kvičalo zas dost smutno z tebe. Ať napíšeš co napíšeš, vždy to jde vylít do žumpy. Nechceš se na to už vykašlat?

Doporučujeme

Články odjinud