Mě by zajímalo, proč se vyráběla dvou, respektive třídveřová auta. (Není řeč o sportovních autech). Jediné, co mne napadá, jsou nižší výrobní náklady. Jinak to má samé nevýhody. Blbě se leze na zadní sedadla a ty co tam jsou (nechci psát přední) jsou velké, což je nepříjemé při parkování třeba na parkovištích. Takže i když v tom jezdím sám, tak ty větší dveře jsou nepříjemné.
No tak jsou to určitě zajímavé prototypy, ale nic to nemění na tom, že Škoda 100 prostě byla oproti svým předchůdcům designově popelnice (jak vystihovala její dobová přezdívka) a elegancí se nemohla rovnat 1000 MB a všem jejím variantám, nemluvě o předchůdcích Octavia, Felicia a třeba Sedan 1200 a 1201, to byla ještě auta, která měla duši a byla udělána s citem pro design a módu té doby. Technicky to taky nebyl žádný zázrak, místa v tom bylo málo, kufr naprosto nepraktický, kravál jak v traktoru od nuceně hnaného ventilátoru, no prostě paskvil. O pohledu na tyto auta na Západě nejlépe svědčí jedna scéna z filmu Četník a četnice, kde byla šedá Š 100 použita jako jedno z aut účastnící se hromadné kolize. Ne nadarmo tuto dobu Škoda Auto moc neakcentuje (na rozdíl od 30. - 60. let), protože dobře vědí, že není na co být hrdý. No ale co, je to historie, dnes Škoda dělá konkurenceschopná auta, byť s německou technologií, takže je to OK. Pro mě jako veteránistu přestaly být Škodovky zajímavé s nástupem motorů vzadu, ale je to jen můj názor a každý může mít jiný :-))
Přesně napsánoB-]
To co ukazujete není MBX ten má obrácený zadní sloupek.(jen pro informaci)
to co ukazuji je ten nastupce vykuku :-D
Velmi pěkný článek, jen bych autora lehce poopravil v tom, že MBX sice v Kvasinách vyvíjeli, ale nakonec se vyráběly v Boleslavi, zatímco Kvasiny až do roku 1970, kdy přišlo do výroby Erko, vyráběly Škodu Octavia Combi a náhradní karosérie. Také by stálo za zmínku, že dvoukarburátorový motor se sériově montoval do 1000 MBX již od počátku sériové výroby a zajímavostí je, že se dostal i do klasické čtyřdvéřové karosérie, která nesla označení Škoda 1000 MBG. Pozdější verze MBX se silnějším motorem 1100 už měly karburátor jen jeden, ačkoliv se počítalo se dvěma karburátory i u něj.
Kde je politruk Elanius?
Mohu pro Tebe něco udělat, můj milý?Jo, když už jsi mě tedy přivolal, tak bych Ti asi měl v rámci dobrých vztahů připomenout, že se tu velmi často rozčiluješ, že Tě někdo nálepkuje pojmy jako bolševik, komunista, Anti-automat, a jinými hanlivými označeními, ale Ty tu teď taky nálepkuješ a, co je zvláštní náhodou, dokonce mě. To asi není fér, viď? Takže hned jak skončíš s doučováním mluvnice, hupky dupky na doučení se základům slušného chování a etiky, dočteš se možná až k zásadě "nečiň druhému to, co Tobě není milé". Pak ještě kurz sebeovládání a to by bylo, aby z Tebe něco nebylo.
Nenalepkujem NIKOHO, to je Tvoja specialita. A ano, Tebe tu nalepku dam, pretoze robis presne to, co taky moderny politruk robit ma. Zvysok (ip, vpn apod) rozoberat nemienim. Ale aspon mas prispevok.
IP, VPN a podobné odporné termity tu prosím nerozebírej. My, agenti a politruci z ambasád, s nimi pracujeme běžně a za den máme někdy i desítky IP a VPN, protože ty internety jsou plné různých jiných špionů a agentů, ale je to přísně tajné, takže o tom prosím nemluv ani v náznacích.
Vidis. Stacilo aby som RAZ a JEDENKRAT oznacil problem pravym menom a zrazu su tu nejake ´odporne´terminy. Neviem o nijakych naznakoch, IP je stale ta ista, teda spon ta moja. Ale na to nemas gule.
Problém, označený pravým jménem, je především každý Tvůj příspěvek, a to v levém horním rohu...
Vdaka, to som potreboval vediet, takze zabrala ;-)
Chytá na první šlápnutí. A tak to má byt, tak je to správne.
Ne, bohužel je zjevné, že Tvoje léčba zatím nezabrala. Ale pevně věřím, že se to zlepší.;-)
A že by k článku dali nějakou fotodokumentaci to je ani nenapadlo.
Podla mojho nazoru by sme mohli byt slusnejsi. Redaktor uverejnil clanok..a aspon za mna, pochvala ze sa do toho pustil. V tomto pripade by som nekritizoval - samozrejme, ak je poziadavka na dalsiu fotodokumentaciu, mozete o to slusne poziadat. Teda, ak nejaka dokumentacia existuje a je dostupna a to je druha vec.
Celkom prijemne citanie, inak zaujal ma na konci ten motor a 2x karbec.
Velky dik za zhavou aktualitu ze sveta automobilismu!
Já se "taky" přidávám. Zajímavý článek z historie. Většinu jsem věděl, ale spousta toho byla zatím nezveřejněného.
No, sice to byla ubohost už tehdá, ale nelze upřít tehdejším vývojářům snahu s minimem možností a dílů vyvinout něco zajímavého. V USA v té době již měli automatické převodovky, el. okna a klimatizace v autech poměrně běžně. Dnešní přelídka koncernem sladěných dílů je tristní - u VW jsme si na to možná už zvykli, ale když vidím páčky směrovek z Fiatu v Jeepu, tak mi je z toho dost smutno...
Mně je kvičalo zas dost smutno z tebe. Ať napíšeš co napíšeš, vždy to jde vylít do žumpy. Nechceš se na to už vykašlat?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.