Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

HAFTAN  |  19. 09. 2018 13:14

No, sice to byla ubohost už tehdá, ale nelze upřít tehdejším vývojářům snahu s minimem možností a dílů vyvinout něco zajímavého. V USA v té době již měli automatické převodovky, el. okna a klimatizace v autech poměrně běžně. Dnešní přelídka koncernem sladěných dílů je tristní - u VW jsme si na to možná už zvykli, ale když vidím páčky směrovek z Fiatu v Jeepu, tak mi je z toho dost smutno...

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  19. 09. 2018 13:39

Mně je kvičalo zas dost smutno z tebe. Ať napíšeš co napíšeš, vždy to jde vylít do žumpy. Nechceš se na to už vykašlat?

Odpovědět  |   | 
Altero  |  19. 09. 2018 13:39

Velky dik za zhavou aktualitu ze sveta automobilismu!

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  19. 09. 2018 17:43

Já se "taky" přidávám. Zajímavý článek z historie. Většinu jsem věděl, ale spousta toho byla zatím nezveřejněného.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  19. 09. 2018 15:02

Celkom prijemne citanie, inak zaujal ma na konci ten motor a 2x karbec.

Odpovědět  |   | 
makuna3  |  19. 09. 2018 18:23

A že by k článku dali nějakou fotodokumentaci to je ani nenapadlo.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  19. 09. 2018 19:21

Podla mojho nazoru by sme mohli byt slusnejsi.

Redaktor uverejnil clanok..a aspon za mna, pochvala ze sa do toho pustil. V tomto pripade by som nekritizoval - samozrejme, ak je poziadavka na dalsiu fotodokumentaciu, mozete o to slusne poziadat. Teda, ak nejaka dokumentacia existuje a je dostupna a to je druha vec.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  19. 09. 2018 19:16

Kde je politruk Elanius?

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  20. 09. 2018 10:50

Mohu pro Tebe něco udělat, můj milý?
Jo, když už jsi mě tedy přivolal, tak bych Ti asi měl v rámci dobrých vztahů připomenout, že se tu velmi často rozčiluješ, že Tě někdo nálepkuje pojmy jako bolševik, komunista, Anti-automat, a jinými hanlivými označeními, ale Ty tu teď taky nálepkuješ a, co je zvláštní náhodou, dokonce mě. To asi není fér, viď? Takže hned jak skončíš s doučováním mluvnice, hupky dupky na doučení se základům slušného chování a etiky, dočteš se možná až k zásadě "nečiň druhému to, co Tobě není milé". Pak ještě kurz sebeovládání a to by bylo, aby z Tebe něco nebylo.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  20. 09. 2018 19:48

Vdaka, to som potreboval vediet, takze zabrala

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  20. 09. 2018 22:02

Ne, bohužel je zjevné, že Tvoje léčba zatím nezabrala. Ale pevně věřím, že se to zlepší.

Odpovědět  |   | 
fic  |  22. 09. 2018 10:50

Chytá na první šlápnutí. A tak to má byt, tak je to správne.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  20. 09. 2018 19:59

Nenalepkujem NIKOHO, to je Tvoja specialita.
A ano, Tebe tu nalepku dam, pretoze robis presne to, co taky moderny politruk robit ma.

Zvysok (ip, vpn apod) rozoberat nemienim. Ale aspon mas prispevok.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  20. 09. 2018 22:05

IP, VPN a podobné odporné termity tu prosím nerozebírej. My, agenti a politruci z ambasád, s nimi pracujeme běžně a za den máme někdy i desítky IP a VPN, protože ty internety jsou plné různých jiných špionů a agentů, ale je to přísně tajné, takže o tom prosím nemluv ani v náznacích.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  23. 09. 2018 19:36

Vidis. Stacilo aby som RAZ a JEDENKRAT oznacil problem pravym menom a zrazu su tu nejake ´odporne´terminy. Neviem o nijakych naznakoch, IP je stale ta ista, teda spon ta moja. Ale na to nemas gule.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  24. 09. 2018 23:51

Problém, označený pravým jménem, je především každý Tvůj příspěvek, a to v levém horním rohu...

Odpovědět  |   | 
Jiří N.  |  19. 09. 2018 20:42

Velmi pěkný článek, jen bych autora lehce poopravil v tom, že MBX sice v Kvasinách vyvíjeli, ale nakonec se vyráběly v Boleslavi, zatímco Kvasiny až do roku 1970, kdy přišlo do výroby Erko, vyráběly Škodu Octavia Combi a náhradní karosérie.
Také by stálo za zmínku, že dvoukarburátorový motor se sériově montoval do 1000 MBX již od počátku sériové výroby a zajímavostí je, že se dostal i do klasické čtyřdvéřové karosérie, která nesla označení Škoda 1000 MBG.
Pozdější verze MBX se silnějším motorem 1100 už měly karburátor jen jeden, ačkoliv se počítalo se dvěma karburátory i u něj.

Odpovědět  |   | 
Honzax  |  20. 09. 2018 15:51

No tak jsou to určitě zajímavé prototypy, ale nic to nemění na tom, že Škoda 100 prostě byla oproti svým předchůdcům designově popelnice (jak vystihovala její dobová přezdívka) a elegancí se nemohla rovnat 1000 MB a všem jejím variantám, nemluvě o předchůdcích Octavia, Felicia a třeba Sedan 1200 a 1201, to byla ještě auta, která měla duši a byla udělána s citem pro design a módu té doby. Technicky to taky nebyl žádný zázrak, místa v tom bylo málo, kufr naprosto nepraktický, kravál jak v traktoru od nuceně hnaného ventilátoru, no prostě paskvil. O pohledu na tyto auta na Západě nejlépe svědčí jedna scéna z filmu Četník a četnice, kde byla šedá Š 100 použita jako jedno z aut účastnící se hromadné kolize. Ne nadarmo tuto dobu Škoda Auto moc neakcentuje (na rozdíl od 30. - 60. let), protože dobře vědí, že není na co být hrdý. No ale co, je to historie, dnes Škoda dělá konkurenceschopná auta, byť s německou technologií, takže je to OK. Pro mě jako veteránistu přestaly být Škodovky zajímavé s nástupem motorů vzadu, ale je to jen můj názor a každý může mít jiný

Odpovědět  |   | 
moje jméno  |  21. 09. 2018 08:44

Přesně napsáno

Odpovědět  |   | 
Jan john  |  21. 09. 2018 20:55

To co ukazujete není MBX ten má obrácený zadní sloupek.(jen pro informaci)

Odpovědět  |   | 
tomm  |  01. 10. 2018 21:57

to co ukazuji je ten nastupce vykuku

Odpovědět  |   | 
Karel  |  14. 11. 2018 13:02

Mě by zajímalo, proč se vyráběla dvou, respektive třídveřová auta. (Není řeč o sportovních autech). Jediné, co mne napadá, jsou nižší výrobní náklady. Jinak to má samé nevýhody. Blbě se leze na zadní sedadla a ty co tam jsou (nechci psát přední) jsou velké, což je nepříjemé při parkování třeba na parkovištích. Takže i když v tom jezdím sám, tak ty větší dveře jsou nepříjemné.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A