Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Volkswagen potřebuje šetřit, kde se dá. Automobilka s novým vedením nastoupila cestu zásadní restrukturalizace a především úspor. Řešení aféry Dieselgate totiž bude velmi nákladné a půjde do miliard eur. Nikdo ještě nedokáže přesně spočítat, kolik to vlastně bude stát.

Koncern VW se ale připravuje na nejhorší scénáře, takže omezuje zbytečné projekty a šetří. Jedním z dotčených projektů je výroba luxusní limuzíny Volkswagen Phaeton, která probíhá ve „skleněné“ továrně v Drážďanech tempem osm vozů denně.

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Výroba Phaetonu bude v březnu 2016 ukončena a nástupce nedorazí dříve než v roce 2018, spíše ale mnohem později a aktuálně to vypadá až na rok 2020. Navíc by se měl Phaeton vyrábět na stejné lince jako Audi A8. A co s prosklenou továrnou? Volkswagen ji zavře.

Vyjednávání s odbory trvalo docela dlouho, ale nakonec zhruba třem stovkám lidí podílejících se na výrobě Phaetonu nezbude nic jiného než dojíždět do 120 km vzdáleného Cvikova do jiné továrny VW, kde se montuje hatchback Golf a sedan Passat, píší Automotive News.

Prodeje dieselů v Evropě jsou za zenitem, věří šéf aliance Renault-Nissan

Prodeje dieselů v Evropě jsou za zenitem, věří šéf aliance Renault-Nissan

Volkswagen si ale továrnu ponechá. Ona totiž funguje také jako konferenční sál nebo koncertní síň či galerie a akce jsou tu naplánovány daleko dopředu. Pokud jde o výrobu, ta by se měla do Drážďan vrátit, až se bouře uklidní. Půjde ale o nový projekt a buď to bude plně elektrický Phaeton nebo něco úplně nového. Rozhodně to ale bude elektromobil.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků