Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Skleněná továrna VW v Drážďanech se nakonec zavře. Ale jen dočasně

Volkswagen potřebuje šetřit, kde se dá. Automobilka s novým vedením nastoupila cestu zásadní restrukturalizace a především úspor. Řešení aféry Dieselgate totiž bude velmi nákladné a půjde do miliard eur. Nikdo ještě nedokáže přesně spočítat, kolik to vlastně bude stát.

Koncern VW se ale připravuje na nejhorší scénáře, takže omezuje zbytečné projekty a šetří. Jedním z dotčených projektů je výroba luxusní limuzíny Volkswagen Phaeton, která probíhá ve „skleněné“ továrně v Drážďanech tempem osm vozů denně.

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Výroba Phaetonu bude v březnu 2016 ukončena a nástupce nedorazí dříve než v roce 2018, spíše ale mnohem později a aktuálně to vypadá až na rok 2020. Navíc by se měl Phaeton vyrábět na stejné lince jako Audi A8. A co s prosklenou továrnou? Volkswagen ji zavře.

Vyjednávání s odbory trvalo docela dlouho, ale nakonec zhruba třem stovkám lidí podílejících se na výrobě Phaetonu nezbude nic jiného než dojíždět do 120 km vzdáleného Cvikova do jiné továrny VW, kde se montuje hatchback Golf a sedan Passat, píší Automotive News.

Prodeje dieselů v Evropě jsou za zenitem, věří šéf aliance Renault-Nissan

Prodeje dieselů v Evropě jsou za zenitem, věří šéf aliance Renault-Nissan

Volkswagen si ale továrnu ponechá. Ona totiž funguje také jako konferenční sál nebo koncertní síň či galerie a akce jsou tu naplánovány daleko dopředu. Pokud jde o výrobu, ta by se měla do Drážďan vrátit, až se bouře uklidní. Půjde ale o nový projekt a buď to bude plně elektrický Phaeton nebo něco úplně nového. Rozhodně to ale bude elektromobil.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků