Skica vs. realita: Takto Škoda lákala na Octavii RS III. Je teď blíž realitě než dřív?

S očekáváním nové Octavie RS jsme se podívali, jak se v případě starší generace Škoda poprala s přechodem uveřejněných ilustrací do reálného auta.

Příliš velká kola vyplňující blatníky, přehnaně široké proporce, zvýrazněné linie… prvotní ilustrace nových modelů, které automobilky tradičně vypouštějí v rámci svých maratonů upoutávek před velkou premiérou, jsou vždy trochu přitažené za vlasy. Každý jednoduše ví, že výsledný produkt bude reálně vypadat mnohem střízlivěji.

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách. Vpřed ji požene 245 hybridních koní!

Pokud jde o takzvané teasery již chystaných vozů, designéři se musí držet na tenké hranici přehnanosti a výsledné reality. Bohužel ale často dochází k určitému zklamání, když nakonec auto nepůsobí tak dynamicky, dravě či sympaticky jako na výrazně stylizovaných ilustracích.

To bude nejspíš případem i na nejnovější, čtvrté generaci Octavie RS, jejíž propagační skici Škoda zveřejnila jako upoutávku před samotným odhalením vozu na březnovém autosalonu v Ženevě. Dobrou představu o konečném vzezření nového RS přitom odhalily uniklé vizualizace, na nichž ostrá varianta liftbacku i kombi vypadá ve srovnání s ilustracemi vskutku střídměji.

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

V galerii jsme se tedy podívali, jak Škoda lákala na předchozí RS po faceliftu i před ním. Nelze si nevšimnout, že styling třetí generace Octavie RS z roku 2013 byl dosti jednodušší, oproti komplikovanější masce a prolisům chystané čtvrté generace. Přirozeně tak musí prvky designu nového RS na skicách působit ještě důrazněji a komplikovaněji.

Stejný případ se ukazuje také v případě faceliftu RS či takzvaného „čtyřočka“ z roku 2017. I tady však pokračuje rozšířený trend zobrazení masivních kol takřka bez pneumatik. Lze možná říct, že známé pravidlo „kola dělají auto“ tak platí i na ilustracích, jelikož zde disky zcela vyplňují blatníky vozu a vizuálně autu dotváří mnohem širší, sportovnější postoj.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků