Skanska vidí reklamace po svém, žádá odstranění tabulí

Skanska vidí reklamace po svém, žádá odstranění tabulí

Nedávné ostré výroky ministra dopravy Víta Bárty na adresu společnosti Skanska kvůli nekvalitně odvedené práci na dálničních úsecích přinesly se zpožděním reakci stavební firmy. Skanska reklamace, které na ní uplatňuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), většinou odmítá, ale hodlá je řešit. Jako citlivé téma se ovšem ukázalo vztyčení tabulí s nápisem „Zde stavěla Skanska“ na diskutovaných úsecích, ale i způsob, jakým se ministr do společnosti kvůli reklamacím opřel.

„Nenašli jsme vysvětlení, proč se ministr dopravy a vedení ŘSD pustili právě do nás a jen do nás. Proč s námi komunikují ultimativním způsobem přes média, proč zveřejňují nepravdivé informace. Připadáme si teď jako terč na pouťové střelnici,“ postěžoval si generální ředitel společnosti Skanska Dan Ťok.

Na opravách se už pracuje

Skanska v tiskovém prohlášení uvádí, že pokud se vyskytnou nedostatky, poctivě zkoumá jejich příčiny a bere na sebe odpovědnost tam, kde ji skutečně nese. Rozsah závad ale prý v žádném případě nedosahuje stamilionových, či dokonce miliardových částek, které uváděli ministr dopravy a ŘSD.

„Nikdy jsme netvrdili, že pracujeme bez chyb. Stavíme často ve složitých terénech a jsme jenom lidé. Když ale dojede k nedopatření, umíme to nejen přiznat, ale také včas odstranit opravou na své vlastní náklady, nebo svým klientům kompenzovat podle konkrétních smluvních podmínek,“ uvedl generální ředitel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační záběry staveb firmy Skanska a snímek s tabulí upozorňující na reklamované úseky

ŘSD reklamuje u Skansky zejména zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 a nestandardní svodidla na D1. V prvním případě už existuje dohoda, že se spor vyřeší na základě posudku Českého vysokého učení technického. Výměna svodidel už byla zahájena a sesuv prý způsobila chyba při přípravě projektu.

Firma nevylučuje žalobu

Ministr Bárta několikrát upozorňoval na drahou a zároveň nekvalitní práci společnosti Skanska. „Hájím zájmy daňových poplatníků a z logiky věci musím začít šetřit u největšího dodavatele,“ řekl s tím, že firmě nebude nic vysvětlovat. Zároveň prohlásil, že si ministerstvo vyhodnotí, jak se ujaly cedule, u nichž je kvůli nedostatečné kvalitě vozovky zároveň přikázaná snížená rychlost.

Skanska na to reagovala dopisem adresovaným ŘSD, v němž požaduje zlikvidování tabulí z reklamovaných míst dálnic. Ty se pochopitelně nelíbí jejím partnerům. „Pokud je ředitelství nenechá odstranit, nevylučujeme žalobu a náhradu škody,“ řekl Ťok.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků