... no smoke, no fun
A to ještě je další problém, co s tím udělají garážoví čiptuningáři, přetryskovávači, vymlacovači DPF a domácí kutilové. Je to čím dál horší, nikdy v minulosti jsem neviděl na silnicích tolik mohutně černě kouřících dieselů, jako letos. Je to skoro jako kdyby se vrátily Avie a Ikarusy.
Mně by třeba zajímalo, proč se této problematice nevěnují PaChové? Takové auto přece jednoznačně nemůže dát emise na technické.
A mají na to pravomoci a možnosti? Jedna věc je říci, že auto moc kouří, ale bez konkrétní hodnoty a důkazu ho odstavit nemůžou... Navíc je s tím problémů, že se taková akce ani trošku nevyplatí.
... asi tak jako 50% aut na ceskych silnic nemuze dat technickou + emise ;-)
das auto sa ukazuje ako pekna zumpa3-[
sám seš žumpa B-]
SAM SI DAS AUTOB-]
presne tak - muj chlebodárce!
Je to jen otazka casu gdyz se dzvime, że stejny podvod delaji Skoda, Seat, a druhe znacky VW.
Pocas uplynuleho vikendu zomrelo TDI. A s nim zaklad existencie koncernu VW.
Automobilka dnes oznámila, že stejnou "chbu" má 11 milionů aut a týká se motoru, označní EA189... tož opravdu o tom nikdo ve Volsburgu netušil, že ne??
asi tak jako nikdo v tyhle republice netusi, ze blanka za 43mld je tunel nad tunel ...
Tak na jednu stranu je dobře, že smrdutým dieselům konečně někdo zatne tipec. Na druhou stranu ale to pro českou ekonomiku může znamenat takový rozvrat, že nějaký LehmanBrothers proti tomu byla opravdu jen taková chřipka...
Buď klidný.a) diesely nekončí ze dne na den a VW taky hned tak nezkrachuje.b) pročti si diskuse na některých serverech pro jednodušší (typicky novinky) a zjistíš, že spoustu lidí to vůbec neovlivní, dokud bude diesel jezdit za málo a tahat vodspoda.Suma: setrvačnost ekonomiky dá VW dost prostoru k vývoje náhradních řešení. Elektro už mají.
mě se líbí jak všichni říkaj dízl tahá vodspoda a tahá a při tom zrychlení má stejný ne li horší se stejně obsahově velkým motorem viz benzín. 2.0 tdi versus 2.5 benzín turbo nahrazuje půl atmo motoru. Takže benzín výkonější ve zrychlení a v konících.
Turbína je proti atmosféře pružnější. Čísla jsou hezká, teorie taky, praxe je jiná.Plno lidí si zvyklo na chování dieselů, které měly prostě určitou charakteristiku a teď se už ani jinak svézt neumí.
... ale v benálu nemas takovej kroutak, co ti hne plne nalozenou voktávkou s rakví, 5ti kamosema a 3 sudama v kufru ;-)
aby bylo na pokutu od příštího roku se cena těch úžasných předražených škodovek zvedá a polovinu to by byl kotrmelec,
závist, že na škodovku nemáte? nééé, pardon, určitě jste skalní příznivec BMW, mercedes, Lexus ... anebo ten citroen, dacie, renault je takovej super kauf, že za pulku lepsi vybava jak superb v L&K? :-)):-))
kdyby vw zkrachovalo já bych měl radost. Zmizel by jeden největší automobilový lhář prosím. Pane bože vyslyš mé prosby.
Tak to by brzo zkrachovala i Spolková země Česká republika, vážený....:-/
Pane Žáku, z vašeho článku : "Koncový zákazník z toho sice asi moc velký přínos mít nebude".. já myslím, že čistší vzduch ve městech ocení i koncoví zákazníci, hlavně v zimě, kdy je NOx hlavním původcem smogu ve městech.... asi jste mírně pomýlený.. Diesel patří do traktoru a remorkéru...
Drahé a těžké hybridy... novilhařina první třídy.
Tak to zjevně psal někdo po třech pivech, jelikož se ani nenamáhal své dojmy jakkoliv ověřit.Příklad Toyota Auris (má benzínový, naftový i hybridní pohon):1.6 Valvematic: 1805kg2.0 D-4D : 1915kg1.8 HSD: 1815kg(zdroj: http://www.toyotabrno.cz/files/products_files/k/ka... ... Super je taky závěr článku:A otřeseny jsou také stávající metodiky měření spotřeby a emisí.Nějaký zdroj, jak moc se otřásly metodiky?Můj osobní názor je, ať si to VW vyžere. A se zaručenými informacemi, že "ostatní to dělají taky" bych byl opatrný. Třeba ano - možná se změní metodika. Třeba ne - bude se muset změnit Volkswagen.
http://www.toyotapriusbattery.com/... Tady je popsána charakteristika toho batterypacku - je zřejmé, že se jedná o baterčičku co vydrží pár km a pak je třeba ji jízdou na běžné palivo dobít.
Škoda, že vůbec netušíš, jaký smysl má Toyotí HSD...
já to tuším, jen je mi to při běžných jízdách úplně k ničemu.
ale ony jsou opravdu drahé, těžké a neekologické.
Tezke?Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 4MotionVaha 1494kgToyota Auris Hybrid Touring SportsVaha 1445kgDrahe?Vybav si Golfa do urovne Auris Hybrid a cena Ti vyjde rovnaka.Neekologicke?V normalnych autach nemas baterie? A v dieseloch kopu ku.vitok, aby mohli na cesty?
a proč dávat do malého auta typu Octa/Golf diesel? Tam přece patří malý benzin (pokud se bavíme o ekologii a neřešíme spolehlivost).Srovávat váhu dvou různých aut a prokazovat tím, že se váha baterií neprojevuje, je demagogie. Srovnej váhu aurise s hybridem a bez hybridu, ideálně stejnou motorizaci. Pak se dá víceméně srovnat rozdíl hmotnosti způsobený baterkami. Další věc je, že tyhle hybridy s pár kily baterek dokáží na baterie ujet jen pár km, pak už baterie nefungují.A co se ceny týká: garance životnosti baterií je speciálně u Toyoty 160 tisíc km nebo 8 let. Pak už není garantováno nic a typická cena za nový pack je 3500-4000 USD, což je cca polovina ceny běžné ojetiny.Co se ekologie týka: problém je, že v normálních autech jsou klasické olověné aku, které není problém levně recyklovat. Oproti tomu v hybridech jsou vysocekapacitní Lithium-based akumulátory, jejichž recyklace/likvidace je extrémně nákladná (jsou zapotřebí velmi vysoké teploty) a množství akumulátorů je samozřejmě násobně větší (elektrokára má navíc ještě i ten olověný aku). K tomu si připočti velké ekonáklady při dobývání lithia a nakonec dojdeš k závěru, že ony ty diesely jsou proti tomu skoro ekologické motory. :-)
....a proč dávat do malého auta typu Octa/Golf diesel? Tam přece patří malý benzin. Konec citátu. Hele, né každý jezdí okolo komína. Kdysi jsem si koupil první auto. Oltcit Club. V benzínu. Už nikdy jsem takovou chybu neudělal. Měl jsem celkem hodně aut. Všechny už pak naftové. Najeto mám přes 2,1mega km (kontrolbuchy a knihy jízd, dnes elektronické, mi to ukazují) tak jsem ušetřil oproti benzínu jen na palivu přes dva miliony korun. Nikdy jsem nezaznamenal dražší pojištění, provoz, servis nebo údržbu. Vše je srovnatelné, ale na tom palivu jsem hodně přes dva miliony kč ušetřil a to jsem celkem mladý člověk, a jestli naftu nezakážou, tak bych ušetřil do důchodu ještě jenou tolik :-D S hybridem, benzínem nebo plynem se bojím, že to nehrozí. Mám kalkulačku. :-D
Je samozřejmě nutné si přiznat, že výroba hybridních aut je energeticky náročná, a že se k jejich uhlíkové stopě musí počítat i likvidace či recyklace baterií. Konkrétní údaje neznám a ocenil bych, stejně jako určitě mnoho dalších lidí, konkrétní informaci, případně srovnání s jinými pohony v rámci celého životního cyklu automobilu.Vliv automobilu na ekologii ale nelze brát pouze jako součet energetické náročnosti, jakkoliv si myslím, že z dlouhodobého hlediska budou rozdíly mezi automobily zanedabatelné. Přínost hybridu je dle mého názoru především v tom, že se chová ekologicky v nejběžnějším životním prostředí člověka - ve městě, kde dosahuje největších úspor ve spotřebě a tedy při vypouštění exhalací.V České republice rádi nahlížíme na věci pouze z našeho pohledu, přičemž tento pohled není špatný, nicméně pro pochopení významu hybridu nedostatečný. Ve většině zemí světa se automobily pohybují do 100km/h (většina ameriky, austrálie, čína, indie, afrika..) a při malých rychlostech je hybrid velice účiný (rekuperace, elektrické rozjezdy, vypínání motoru na mnohokilometrové úseky).A konkrétně u hybridů Toyoty je téměř bezpředmětné obávat se jejich krátké životnosti, jelikož auto i jeho pohon jsou bezpochyby na špici spolehlivosti. Nebylo by jistě od věci podívat se, kolik procent dieslových motorů s nájezdem 200tkm má vyměněné vstřikovače nebo turbo (čili věci, které hybrid nemá) a kolik hybridů má vyměněné baterie.
u zadneho dieslu, co jsem vlastnil, jsem s najezdem nad 200k km nemenil vstriky ani turbo... mozna proto, ze nebyly stoceny na pulku ;-)hybrid je ekologicky i ekonomicky nesmysl. nejvice ekologicke je dojezdit stare auto a nepodporovat prodej novych, protoze pri jejich vyrobe obecne vznika nejvice skodlivin. popripade jezdit na kole.
Beru všechno, jen jaksi jezdím 90% v ČR a přilehlých zemích MerkelUhnie, a to opět drtivě po dálnicích. A tam se dá (kletě!) jezdit i 250km/h. Beru, že hybrid nebo rovnou e-kára je skvělé přibližovadlo do města, ale ten hrozivý nepoměr mezi cenou a užitnou hodnotou opraví jen kurvidotace, které pokřiví celý trh.Co se Toyoty týká, nemám problém s jejich strojařinou, ale ani oni nejsou schopni překonat fyzikální zákony týkající se ukládání elektrického náboje, jednoduše mají jen ty nejlepší soudobé články, které vydrží v nejlepším myslitelném případě cca 1000 nabíjecích cyklů.
Tak malé auto má mít vyladěný benzín 1,2 s filtry a váhu kolem tuny. Pokud by měla být ekologie (a ne ekologismus) dotažen, tak by se muselo používat 20let a výrobce by byl povinnen dodávat náhradní díly - ale to už je zase jiný utopismus.
Auris ani Golf nejsou malá auta, ale nižší střední třída. S jednadvojkou a tunovou hmotností je to sebevražda.Fakt je, že životnost aut (minimálně ta technická) by měla být aspoň 10 let; to většinou je. Co není, je morální a finanční životnost...
to JSOU malá auta.
tak ona se auta cca 20 let (v ČR i daleko déle) používají... Nějak jsem si nevšiml, že by byla vrakoviště plná 10-15 let starých ojetin...
drahé - anotěžké - neneekologické - ne
hybridy neekologické - ne? a vite kolik sajrajtu vznika pri vyrobe baterii, jejich recyklaci a celkove bateriovem hospodarstvi? bezte se podivat do cinskych mest, kde se to vyrabi, jakou tam maji svycarskou prirodu...hrozny jak jsou lidi hloupi, mysli si, ze elektro auto je perpetum mobile, ale ze se proud vyrabi v uhelnych elektrarnach uz nikdo neresi. hlavne ze to nekouri (toto se netyka hybridu, krome plug-in, aby si nekdo nemyslel, ze nechapu rozdil).
Tato pře nemůže mít vítěze.Ale hlava mě nebere, proč se pořád vytahujou ty tankery a elektrárny. To jako, že když čoudí někde uprostřed pacifiku obrovská loď znamená, že stejně čoudit může starý diesel uprostřed Brna? Že za městy vyrábní elektrárny proud s daleko vyšší efektivností, než kdy bude mít spalovací motor, je najednou taky špatně? Protože jsou číňani neefektivní a mají tam příšerné životní prostředí znamená, že my ho můžeme mít taky? Prostě nechápu, proč tím pořád lidé argumentují.
Nezapomeň, že v létě v extrému v Praze padá na silnici písek z Afriky. Takže ekologie je podstatná všude, země je globální ekosystém. Tankery z Hamburku nebo ze Suezu snadno znešistí i české ovzduší, stačí to správné proudění vzduchu. To, že padesátý šestý největší znečišťovatel (automobily) sníží za cenu vysokých investic z kapes daňových poplatníků své emise o pár procent méně, nikomu prospět nemůže, když se to týká tak malého procenta z celkového "koláče" všech znečišťovatelů. Nejsem proti, ale chci vidět stejná omezení všude jinde. Pokud jiné znečišťují více, proč já mám doplácet na nerovné podmínky a platit tak pokřivený trh s emisními povolenkami....
Pevne doufám, ze se k USA pridaji i další státy a celková pokuta, kterou koncernu napari, bude pro ne likvidacni!!!
Faktem je, že ostatní automobilky platily "pokuty" za emise v EU průběžně. Už dávno jsem si všiml, že VW používá papírové kryty motoru evidentně jen pro snížení spotřeby při testech. Do půlroku to každému upadne. Teď ještě toto. VW tak musel jen EU okrást na těchto "pokutách" o miliardy a získat tak další výhodu - měl by to doplatit. A ukázat, kde bral peníze na reklamu a dosmát se konkurenci, která platila a šla ke dnu.Jenže podle mě VW -> Merkel -> EU a vše se zamete :-/
A rovou aby zkrachoval i VW se Škodovkou, která živí tak 50% českého průmyslu. Ty jsi dobrý magor.
Ne, že bych byl z koncernu zrovna urvaný, ale nechápu, co proti tomuto názoru někdo má, vždyť má pravdu. Možná byste měli jen trochu popřemýšlet, co by se stalo, kdyby se VW jen mírně zapotácel, než ze setrvačnosti dávat mínusy jen proto, že to je VW.
Jeho misto na trhu zaplni nekdo jiny, nekdo kdo nepodvadi, nelze a neotravuje nase ovzdusi, to je preci jednoduche. Chvili to bolet bude, ale prezili jsme i horsi veci.
Tak se ty chytraku nejdriv zamysli nad tim, proc 13 nejvetsich nakladnich lodi vypusti do ovzdusi vice zplodin, nez soucet vsech aut sveta a nikdo to neresi, nez vypustis dalsi moudro... a pak se taky zamysli nad ekonomickymi dusledky pro CR...o co asi amíkům jde??? sami mají máslo na hlave viz nejvetsi ropne havarie a jejich skvely V8, co nejedou a zerou 15l/100km (ty asi vypoustej malo sajrajtu). haux
A proč? Není jednodušší prostě změnit limity tak, aby diesely prostě neměly žádné úlevy jako dosud?Ale chápu tě, potřeboval sis kopnout do VW...
se smrdutou naftou prostě benzinové limity splnit nelze...
VW má dost benzinových motorů, aby ty limity splnil, tak prostě zmizí zase jedna vývojová větev.Je ovšem otázka, jestli se nějaké problémy neodhalí i u malých turbín, kde v reálném provozu taky spotřeby a emise budou jiné, než při testech.
Presne tak!
Jen ať jdou chrochty na vrakáč, nikam jinam nepatří. B-]
a teď jsi vylil s vaničkou i dítě! ;-)Chrocht je motor jako každý jiný, pokud je dobře zkonstruován, pak má předpoklady a parametry, kterých benzin nikdy nedosáhne, nebo dosáhne v neúměrném balení. Do velkých a těžkých aut je diesel naprosto ekonomickou volbou č.1Problém je jinde - když se chrocht strká do malých angličáků typu Octavia, nebo když se s chrochtem jezdí z 80% nájezdu jen krátké pojížďky po městě.
Nebo když se z chrochta dělá úžasná, čistá a ekologická volba (v EU mají taky všechny ty Blue a Green a podobné ekošmejdy diesel) jen kvůli vcelku neškodnému CO2.Taková naivní představa, že by se ten šílený eurokonstrukt kolem CO2 zhroutil... asi nehrozí, co?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.