Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

I ostatní výrobci teď budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám. Na scénu se nejspíš ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy.
Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Už jste to určitě slyšeli. Volkswagen podváděl s měřením emisí dieselů TDI v USA, aby dostal ekologickou nálepku „clean diesel“. Výsledkem může být i rekordní pokuta 18 miliard dolarů. V reakci na skandál spadly volně obchodovatelné akcie Volkswagenu o 23 % a přes noc ztratily na hodnotě přes 15 miliard dolarů.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Aféra ale může poškodit i ostatní automobilky, které se snaží na americkém trhu prosadit s čistými diesely v osobních autech jako s alternativou k hybridům.  

Volkswagen spolu s Audi prodal už 482 000 naftových modelů s inkriminovaným „čistým“ dieselem. Jedná se o čtyřválec 2.0 TDI, který nebyl v menších modelech vybaven selektivní katalytickou redukcí, tedy vstřikováním močoviny AdBlue do výfuku. Všichni se divili, jak Volkswagen dokáže plnit přísné americké limity i bez něj. Teď už je to jasné…

Jiní výrobci vstřikování močoviny používají (už i v Evropě kvůli normě Euro 6), ale zákazník zkrátka vidí diesel jako diesel. Marketingová oddělení automobilek teď budou muset pracovat na plné obrátky, aby alespoň zmenšily pošramocení pověsti naftových motorů v očích amerických spotřebitelů.

I výrobci, kteří jsou v tom naprosto nevinně, budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám, takže nakonec může snaha o prosazení dieselů v USA vyšumět do prázdna a na scénu se ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy. 

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Výroba dieselového motoru, který splní přísnější regulace, bude brzy moc drahá a nevyplatí se. Bez vstřikování močoviny (AdBlue), která odloučí diskutované oxidy dusíku, se neobejdou. Ve výsledku bude výhodnější hybridní pohon.

Koncový zákazník z toho sice asi moc velký přínos mít nebude, protože spotřeba hybridů je v reálném provozu také dosti odlišná od té normované, ale to je stejná pohádka jako s emisemi dieselů. 

Nyní zbývá počkat, jak z toho Volkswagen vybruslí (nebo také ne). Reputace dieselů je nicméně v USA značně otřesena, to je jisté už dnes. A otřeseny jsou také stávající metodiky měření spotřeby a emisí. Ostatně proti dieselům začíná bojovat i EU, která ještě nedávno lidi nutila si je kupovat.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky