Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

I ostatní výrobci teď budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám. Na scénu se nejspíš ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy.
Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Už jste to určitě slyšeli. Volkswagen podváděl s měřením emisí dieselů TDI v USA, aby dostal ekologickou nálepku „clean diesel“. Výsledkem může být i rekordní pokuta 18 miliard dolarů. V reakci na skandál spadly volně obchodovatelné akcie Volkswagenu o 23 % a přes noc ztratily na hodnotě přes 15 miliard dolarů.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Aféra ale může poškodit i ostatní automobilky, které se snaží na americkém trhu prosadit s čistými diesely v osobních autech jako s alternativou k hybridům.  

Volkswagen spolu s Audi prodal už 482 000 naftových modelů s inkriminovaným „čistým“ dieselem. Jedná se o čtyřválec 2.0 TDI, který nebyl v menších modelech vybaven selektivní katalytickou redukcí, tedy vstřikováním močoviny AdBlue do výfuku. Všichni se divili, jak Volkswagen dokáže plnit přísné americké limity i bez něj. Teď už je to jasné…

Jiní výrobci vstřikování močoviny používají (už i v Evropě kvůli normě Euro 6), ale zákazník zkrátka vidí diesel jako diesel. Marketingová oddělení automobilek teď budou muset pracovat na plné obrátky, aby alespoň zmenšily pošramocení pověsti naftových motorů v očích amerických spotřebitelů.

I výrobci, kteří jsou v tom naprosto nevinně, budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám, takže nakonec může snaha o prosazení dieselů v USA vyšumět do prázdna a na scénu se ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy. 

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Výroba dieselového motoru, který splní přísnější regulace, bude brzy moc drahá a nevyplatí se. Bez vstřikování močoviny (AdBlue), která odloučí diskutované oxidy dusíku, se neobejdou. Ve výsledku bude výhodnější hybridní pohon.

Koncový zákazník z toho sice asi moc velký přínos mít nebude, protože spotřeba hybridů je v reálném provozu také dosti odlišná od té normované, ale to je stejná pohádka jako s emisemi dieselů. 

Nyní zbývá počkat, jak z toho Volkswagen vybruslí (nebo také ne). Reputace dieselů je nicméně v USA značně otřesena, to je jisté už dnes. A otřeseny jsou také stávající metodiky měření spotřeby a emisí. Ostatně proti dieselům začíná bojovat i EU, která ještě nedávno lidi nutila si je kupovat.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků