Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

I ostatní výrobci teď budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám. Na scénu se nejspíš ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy.
Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Už jste to určitě slyšeli. Volkswagen podváděl s měřením emisí dieselů TDI v USA, aby dostal ekologickou nálepku „clean diesel“. Výsledkem může být i rekordní pokuta 18 miliard dolarů. V reakci na skandál spadly volně obchodovatelné akcie Volkswagenu o 23 % a přes noc ztratily na hodnotě přes 15 miliard dolarů.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Aféra ale může poškodit i ostatní automobilky, které se snaží na americkém trhu prosadit s čistými diesely v osobních autech jako s alternativou k hybridům.  

Volkswagen spolu s Audi prodal už 482 000 naftových modelů s inkriminovaným „čistým“ dieselem. Jedná se o čtyřválec 2.0 TDI, který nebyl v menších modelech vybaven selektivní katalytickou redukcí, tedy vstřikováním močoviny AdBlue do výfuku. Všichni se divili, jak Volkswagen dokáže plnit přísné americké limity i bez něj. Teď už je to jasné…

Jiní výrobci vstřikování močoviny používají (už i v Evropě kvůli normě Euro 6), ale zákazník zkrátka vidí diesel jako diesel. Marketingová oddělení automobilek teď budou muset pracovat na plné obrátky, aby alespoň zmenšily pošramocení pověsti naftových motorů v očích amerických spotřebitelů.

I výrobci, kteří jsou v tom naprosto nevinně, budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám, takže nakonec může snaha o prosazení dieselů v USA vyšumět do prázdna a na scénu se ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy. 

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Výroba dieselového motoru, který splní přísnější regulace, bude brzy moc drahá a nevyplatí se. Bez vstřikování močoviny (AdBlue), která odloučí diskutované oxidy dusíku, se neobejdou. Ve výsledku bude výhodnější hybridní pohon.

Koncový zákazník z toho sice asi moc velký přínos mít nebude, protože spotřeba hybridů je v reálném provozu také dosti odlišná od té normované, ale to je stejná pohádka jako s emisemi dieselů. 

Nyní zbývá počkat, jak z toho Volkswagen vybruslí (nebo také ne). Reputace dieselů je nicméně v USA značně otřesena, to je jisté už dnes. A otřeseny jsou také stávající metodiky měření spotřeby a emisí. Ostatně proti dieselům začíná bojovat i EU, která ještě nedávno lidi nutila si je kupovat.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků