Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

I ostatní výrobci teď budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám. Na scénu se nejspíš ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy.
Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Už jste to určitě slyšeli. Volkswagen podváděl s měřením emisí dieselů TDI v USA, aby dostal ekologickou nálepku „clean diesel“. Výsledkem může být i rekordní pokuta 18 miliard dolarů. V reakci na skandál spadly volně obchodovatelné akcie Volkswagenu o 23 % a přes noc ztratily na hodnotě přes 15 miliard dolarů.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Aféra ale může poškodit i ostatní automobilky, které se snaží na americkém trhu prosadit s čistými diesely v osobních autech jako s alternativou k hybridům.  

Volkswagen spolu s Audi prodal už 482 000 naftových modelů s inkriminovaným „čistým“ dieselem. Jedná se o čtyřválec 2.0 TDI, který nebyl v menších modelech vybaven selektivní katalytickou redukcí, tedy vstřikováním močoviny AdBlue do výfuku. Všichni se divili, jak Volkswagen dokáže plnit přísné americké limity i bez něj. Teď už je to jasné…

Jiní výrobci vstřikování močoviny používají (už i v Evropě kvůli normě Euro 6), ale zákazník zkrátka vidí diesel jako diesel. Marketingová oddělení automobilek teď budou muset pracovat na plné obrátky, aby alespoň zmenšily pošramocení pověsti naftových motorů v očích amerických spotřebitelů.

I výrobci, kteří jsou v tom naprosto nevinně, budou čelit tlaku a přísnějším kontrolám, takže nakonec může snaha o prosazení dieselů v USA vyšumět do prázdna a na scénu se ve velkém vrátí drahé a těžké hybridy. 

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Výroba dieselového motoru, který splní přísnější regulace, bude brzy moc drahá a nevyplatí se. Bez vstřikování močoviny (AdBlue), která odloučí diskutované oxidy dusíku, se neobejdou. Ve výsledku bude výhodnější hybridní pohon.

Koncový zákazník z toho sice asi moc velký přínos mít nebude, protože spotřeba hybridů je v reálném provozu také dosti odlišná od té normované, ale to je stejná pohádka jako s emisemi dieselů. 

Nyní zbývá počkat, jak z toho Volkswagen vybruslí (nebo také ne). Reputace dieselů je nicméně v USA značně otřesena, to je jisté už dnes. A otřeseny jsou také stávající metodiky měření spotřeby a emisí. Ostatně proti dieselům začíná bojovat i EU, která ještě nedávno lidi nutila si je kupovat.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků