Technici prý objevili na voze BAR skrytou druhou nádrž, vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná - Nová kvalifikace zatím nebude, šéfové stájí nejsou jednotní - Villeneuve šestým místem získal sebedůvěru - Přehled testování tohoto týdne
Kapitoly článku:
Před GP San Marina jsme vás informovali, že šéfům stájí se nelíbí současný formát kvalifikace. Dle výsledků ze zasedání ale vyšlo najevo, že Ron Dennis (McLaren) a Flavio Briatore (Renault) by současný dvoudenní systém znovu odsouhlasili. Proti nim se postavil Jean Todt (Ferrari), který tvrdí, že díky soboto-nedělní kvalifikaci jsou zvýhodněny týmy s větší kapacitou palivové nádrže. Závěrem lze říci, že po diskuzi s Bernie Ecclestonem nový systém kvalifikace zatím nebude, protože jej nepodporují všechny stáje.
***
Stáj BAR teď stojí proti skandálnímu obvinění: technici prý objevili na jejich voze skrytou druhou nádrž. Již po dojetí GP San Marina byly problémy s hmotností monopostu Jensona Buttona, vůz stáje BAR po vyprázdnění nádrže vážil o 5,4 kilogramů méně, než povolují technická pravidla formule 1.
Pokud by se informace o skryté nádrži v monopostech BAR ukázaly jako pravdivé, tým by čekaly velmi ostré postihy, v první řadě diskvalifikace jezdců a odebrání bodů z GP San Marina. Objevily se i taková podezření, že BAR podvádí od začátku sezóny, ale přišlo se na to až nyní, kdy monoposty konečně dojely do cíle a mohly být prověřeny. Vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná. Vše se bude projednávat 4. května u pařížského soudu.
***
Jacques Villeneuve dojel v GP San Marina na šestém místě a vybojoval pro tým Sauber dva body. Pro bývalého mistra světa Formule 1 z roku 1997 je to nový impuls, který potřeboval nejen on, ale celá stáj. "Dva body jsou dobrým výsledkem, monopost C24 prodělal od začátku mnoho změn, které se začínají projevovat v dobrém slova smyslu. Vůz má dobrou stabilitu a aerodynamiku, můžu s ním jezdit naplno po celou dobu závodu," pochvaloval si chování sauberu Jacques.
***
Technický ředitel stáje McLaren, Adrian Newey, chce již nějakou dobu ukončit své pole působnosti ve Formuli 1. Svůj odchod odložil o šest měsíců, právě na tuto dobu byl ochoten podepsat prodloužení smlouvy. Pro celý McLaren bude jeho odchod citelnou ztrátou, protože Newey ve firmě odváděl po několik let vynikající konstruktérskou práci.