Skandál F1: Stáj BAR prý podvádí

Technici prý objevili na voze BAR skrytou druhou nádrž, vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná - Nová kvalifikace zatím nebude, šéfové stájí nejsou jednotní - Villeneuve šestým místem získal sebedůvěru - Přehled testování tohoto týdne
Skandál F1: Stáj BAR prý podvádí
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy
  2. Přehled testování v tomto týdnu

Před GP San Marina jsme vás informovali, že šéfům stájí se nelíbí současný formát kvalifikace. Dle výsledků ze zasedání ale vyšlo najevo, že Ron Dennis (McLaren) a Flavio Briatore (Renault) by současný dvoudenní systém znovu odsouhlasili. Proti nim se postavil Jean Todt (Ferrari), který tvrdí, že díky soboto-nedělní kvalifikaci jsou zvýhodněny týmy s větší kapacitou palivové nádrže. Závěrem lze říci, že po diskuzi s Bernie Ecclestonem nový systém kvalifikace zatím nebude, protože jej nepodporují všechny stáje.

***

Stáj BAR teď stojí proti skandálnímu obvinění: technici prý objevili na jejich voze skrytou druhou nádrž. Již po dojetí GP San Marina byly problémy s hmotností monopostu Jensona Buttona, vůz stáje BAR po vyprázdnění nádrže vážil o 5,4 kilogramů méně, než povolují technická pravidla formule 1.

Pokud by se informace o skryté nádrži v monopostech BAR ukázaly jako pravdivé, tým by čekaly velmi ostré postihy, v první řadě diskvalifikace jezdců a odebrání bodů z GP San Marina. Objevily se i taková podezření, že BAR podvádí od začátku sezóny, ale přišlo se na to až nyní, kdy monoposty konečně dojely do cíle a mohly být prověřeny. Vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná. Vše se bude projednávat 4. května u pařížského soudu.

***

Jacques Villeneuve dojel v GP San Marina na šestém místě a vybojoval pro tým Sauber dva body. Pro bývalého mistra světa Formule 1 z roku 1997 je to nový impuls, který potřeboval nejen on, ale celá stáj. "Dva body jsou dobrým výsledkem, monopost C24 prodělal od začátku mnoho změn, které se začínají projevovat v dobrém slova smyslu. Vůz má dobrou stabilitu a aerodynamiku, můžu s ním jezdit naplno po celou dobu závodu," pochvaloval si chování sauberu Jacques.

***

Technický ředitel stáje McLaren, Adrian Newey, chce již nějakou dobu ukončit své pole působnosti ve Formuli 1. Svůj odchod odložil o šest měsíců, právě na tuto dobu byl ochoten podepsat prodloužení smlouvy. Pro celý McLaren bude jeho odchod citelnou ztrátou, protože Newey ve firmě odváděl po několik let vynikající konstruktérskou práci.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy
  2. Přehled testování v tomto týdnu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků