Skandál F1: Stáj BAR prý podvádí

Technici prý objevili na voze BAR skrytou druhou nádrž, vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná - Nová kvalifikace zatím nebude, šéfové stájí nejsou jednotní - Villeneuve šestým místem získal sebedůvěru - Přehled testování tohoto týdne
Skandál F1: Stáj BAR prý podvádí
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy
  2. Přehled testování v tomto týdnu

Před GP San Marina jsme vás informovali, že šéfům stájí se nelíbí současný formát kvalifikace. Dle výsledků ze zasedání ale vyšlo najevo, že Ron Dennis (McLaren) a Flavio Briatore (Renault) by současný dvoudenní systém znovu odsouhlasili. Proti nim se postavil Jean Todt (Ferrari), který tvrdí, že díky soboto-nedělní kvalifikaci jsou zvýhodněny týmy s větší kapacitou palivové nádrže. Závěrem lze říci, že po diskuzi s Bernie Ecclestonem nový systém kvalifikace zatím nebude, protože jej nepodporují všechny stáje.

***

Stáj BAR teď stojí proti skandálnímu obvinění: technici prý objevili na jejich voze skrytou druhou nádrž. Již po dojetí GP San Marina byly problémy s hmotností monopostu Jensona Buttona, vůz stáje BAR po vyprázdnění nádrže vážil o 5,4 kilogramů méně, než povolují technická pravidla formule 1.

Pokud by se informace o skryté nádrži v monopostech BAR ukázaly jako pravdivé, tým by čekaly velmi ostré postihy, v první řadě diskvalifikace jezdců a odebrání bodů z GP San Marina. Objevily se i taková podezření, že BAR podvádí od začátku sezóny, ale přišlo se na to až nyní, kdy monoposty konečně dojely do cíle a mohly být prověřeny. Vedení stáje vše popírá a tvrdí, že celá záležitost je jen uměle vykonstruovaná. Vše se bude projednávat 4. května u pařížského soudu.

***

Jacques Villeneuve dojel v GP San Marina na šestém místě a vybojoval pro tým Sauber dva body. Pro bývalého mistra světa Formule 1 z roku 1997 je to nový impuls, který potřeboval nejen on, ale celá stáj. "Dva body jsou dobrým výsledkem, monopost C24 prodělal od začátku mnoho změn, které se začínají projevovat v dobrém slova smyslu. Vůz má dobrou stabilitu a aerodynamiku, můžu s ním jezdit naplno po celou dobu závodu," pochvaloval si chování sauberu Jacques.

***

Technický ředitel stáje McLaren, Adrian Newey, chce již nějakou dobu ukončit své pole působnosti ve Formuli 1. Svůj odchod odložil o šest měsíců, právě na tuto dobu byl ochoten podepsat prodloužení smlouvy. Pro celý McLaren bude jeho odchod citelnou ztrátou, protože Newey ve firmě odváděl po několik let vynikající konstruktérskou práci.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy
  2. Přehled testování v tomto týdnu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků