Ačkoli se může zdát, že se koncern Volkswagen potácí na hraně krachu a že jeho auta kvůli emisnímu skandálu Dieselgate nikdo nekupuje, opak je pravdou. Za prvních šest měsíců roku 2016 německý koncern prodal a dodal zákazníkům 5,12 milionu aut, o 1,5 % víc než ve stejném období v roce 2015.
Celkově se tak koncern Volkswagen dostal na první místo na světě. Volkswagen se tradičně přetahuje s Toyotou, ale tu letošní rok trápí především odstávky výroby způsobené tu zemětřesením, jindy zase požárem u subdodavatelů. Toyota tak dodala za první pololetí o 0,6 % méně aut než v loňském roce, celkem tedy „jen“ 4,99 milionu vozů.
Nejedná se ale jen o prodeje osobních aut, podle Automotive News oba koncerny počítají do statistiky také prodeje lehkých užitkových aut a nákladních vozidel.
Aféra Dieselgate se přece jen mohla projevit, protože prodeje samotné značky Volkswagen utrpěly. Tahouny celého koncernu jsou ale Škoda, Audi a Porsche. Prodeje rostly v Evropě a v Číně a to takovým tempem, že to vyrovnalo propad v Severní a Jižní Americe a také v Rusku.
Ještě pro zajímavost se sluší dodat, že třetím největším světovým výrobcem je koncern General Motors, který za první pololetí dodal 4,76 milionu aut. To je ale o 1,2 % méně než ve stejném období roku 2015.