Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Ačkoli se může zdát, že se koncern Volkswagen potácí na hraně krachu a že jeho auta kvůli emisnímu skandálu Dieselgate nikdo nekupuje, opak je pravdou. Za prvních šest měsíců roku 2016 německý koncern prodal a dodal zákazníkům 5,12 milionu aut, o 1,5 % víc než ve stejném období v roce 2015.

Celkově se tak koncern Volkswagen dostal na první místo na světě. Volkswagen se tradičně přetahuje s Toyotou, ale tu letošní rok trápí především odstávky výroby způsobené tu zemětřesením, jindy zase požárem u subdodavatelů. Toyota tak dodala za první pololetí o 0,6 % méně aut než v loňském roce, celkem tedy „jen“ 4,99 milionu vozů.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Nejedná se ale jen o prodeje osobních aut, podle Automotive News oba koncerny počítají do statistiky také prodeje lehkých užitkových aut a nákladních vozidel.

Aféra Dieselgate se přece jen mohla projevit, protože prodeje samotné značky Volkswagen utrpěly. Tahouny celého koncernu jsou ale Škoda, Audi a Porsche. Prodeje rostly v Evropě a v Číně a to takovým tempem, že to vyrovnalo propad v Severní a Jižní Americe a také v Rusku.

Ještě pro zajímavost se sluší dodat, že třetím největším světovým výrobcem je koncern General Motors, který za první pololetí dodal 4,76 milionu aut. To je ale o 1,2 % méně než ve stejném období roku 2015.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků