Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Ačkoli se může zdát, že se koncern Volkswagen potácí na hraně krachu a že jeho auta kvůli emisnímu skandálu Dieselgate nikdo nekupuje, opak je pravdou. Za prvních šest měsíců roku 2016 německý koncern prodal a dodal zákazníkům 5,12 milionu aut, o 1,5 % víc než ve stejném období v roce 2015.

Celkově se tak koncern Volkswagen dostal na první místo na světě. Volkswagen se tradičně přetahuje s Toyotou, ale tu letošní rok trápí především odstávky výroby způsobené tu zemětřesením, jindy zase požárem u subdodavatelů. Toyota tak dodala za první pololetí o 0,6 % méně aut než v loňském roce, celkem tedy „jen“ 4,99 milionu vozů.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Nejedná se ale jen o prodeje osobních aut, podle Automotive News oba koncerny počítají do statistiky také prodeje lehkých užitkových aut a nákladních vozidel.

Aféra Dieselgate se přece jen mohla projevit, protože prodeje samotné značky Volkswagen utrpěly. Tahouny celého koncernu jsou ale Škoda, Audi a Porsche. Prodeje rostly v Evropě a v Číně a to takovým tempem, že to vyrovnalo propad v Severní a Jižní Americe a také v Rusku.

Ještě pro zajímavost se sluší dodat, že třetím největším světovým výrobcem je koncern General Motors, který za první pololetí dodal 4,76 milionu aut. To je ale o 1,2 % méně než ve stejném období roku 2015.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků