Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Ačkoli se může zdát, že se koncern Volkswagen potácí na hraně krachu a že jeho auta kvůli emisnímu skandálu Dieselgate nikdo nekupuje, opak je pravdou. Za prvních šest měsíců roku 2016 německý koncern prodal a dodal zákazníkům 5,12 milionu aut, o 1,5 % víc než ve stejném období v roce 2015.

Celkově se tak koncern Volkswagen dostal na první místo na světě. Volkswagen se tradičně přetahuje s Toyotou, ale tu letošní rok trápí především odstávky výroby způsobené tu zemětřesením, jindy zase požárem u subdodavatelů. Toyota tak dodala za první pololetí o 0,6 % méně aut než v loňském roce, celkem tedy „jen“ 4,99 milionu vozů.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Nejedná se ale jen o prodeje osobních aut, podle Automotive News oba koncerny počítají do statistiky také prodeje lehkých užitkových aut a nákladních vozidel.

Aféra Dieselgate se přece jen mohla projevit, protože prodeje samotné značky Volkswagen utrpěly. Tahouny celého koncernu jsou ale Škoda, Audi a Porsche. Prodeje rostly v Evropě a v Číně a to takovým tempem, že to vyrovnalo propad v Severní a Jižní Americe a také v Rusku.

Ještě pro zajímavost se sluší dodat, že třetím největším světovým výrobcem je koncern General Motors, který za první pololetí dodal 4,76 milionu aut. To je ale o 1,2 % méně než ve stejném období roku 2015.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků