Sitara City Cart: první pakistánské auto je na světě

Asijský autovýrobce, firma Hahib, přichází s prvním modelem s označením Sitara City Cart. Celé auto je vyrobeno v Pákistánu a tamní lidé jsou na to patřičně hrdí.

Kompaktní vozítko má rozměry: 2 800 x 1 325 x 1 820 mm a rozvor náprav 1 710 mm, celé váží pouhých 350 kg. Za řidičem je pevný ochranný oblouk, na který se dá připevnit plátěná rovná střecha. pro ochranu posádky jsou tu bezpečnostní pásy. Airbag, deformační zóny nebo ABS byste hledali marně.

Pod kapotou je ukryt jednoválcový čtyřdobý motor s obsahem 170 ccm, který vozítku dovolí maximální rychlost 60 km/h. O přenos výkonu malého motoru na zadní kola se stará čtyřstupňová manuální převodovka. Dojezdový rádius s desetilitrovou nádrží a udávanou spotřebou 4 l/100 km by měl být 250 km.

Sitara má v základu kola o rozměru 55/95 R17, dvanáctivoltovou baterii, rezervní kolo, ruční brzdu, zpětná zrcátka, bezpečnostní pásy a hlavici řadící páky ze dřeva. Výhodou jistě je, že zadní sedačka je odmontovatená a ze čtyřmístného kabria máte praktický pick-up.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků