Sir Stirling Moss, legenda F1, oficiálně odešel do důchodu. Ve věku 88 let!

Závodnická legenda Sir Stirling Moss si konečně bude více užívat odpočinku a své rodiny. Hlásá to jeho oficiální web podle vyjádření jeho syna.
Sir Stirling Moss, legenda F1, oficiálně odešel do důchodu. Ve věku 88 let! | ian mcwilliams (CHAFFORD HUNDRED)

Nejlepší závodník historie Formule 1 bez mistrovského titulu - takhle se odborníci častokrát vyjadřovali o slavném britském závodníkovi, Siru Stirlingu Mossovi. Ve věku 88 let se rozhodl pro oficiální odchod do důchodu. Dokonce zrušil svou internetovou stránku. 

Na webu stirlingmoss.com visí pouze vyjádření jeho syna. "Všem jeho mnoha přátelům a fanouškům po celém světě, kteří pravidelně používají tuto stránku, můj otec by rád oznámil, že ji ruší," stojí v textu. 

Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Rozhodnutí podle pokračování textu padlo po zdravotních potížích legendy. "Po vážných infekcích na konci roku 2016 a následném pomalém a obtížném procesu zotavení, bylo rozhodnuto, že ve věku 88 let se tento neúnavný  člověk konečně odebere do důchodu. Takže konečně spolu s mojí mámou  budou hodně odpočívat a trávit spolu více času spolu a se zbytkem rodiny," pokračuje text od syna na oficiálním webu. 

Ani po opuštění závodníkho kolotoče se totiž lásce k tomuto sportu nedokázal vzdát. Častokrát jsme jej tak mohli vídat na různých závodech. A to i navzdory zlomeným kotníkům v roce 2010 či těžkým infekcím. 

Sir Stirling Moss

  • častokrát nazývaný "největším pilotem F1, který se nikdy nestal světovým šampionem“
  • závodil v letech 1948-1962
  • vyhrál 212 z 529 závodů
  • působil v týmech Mercedes-Benz, Maserati, Vanwall, Rob Walker Cooper, Lotus a HWM

Sir Stirling Moss za svou bohatou závodnickou kariéru absolvoval 66 velkých cen Formule 1. Vyhrál celkem šestnáct z nich. Šestnáctkrát stál i na pole position a připsal si také 24 pódiových umístění. V letech 1955 až 1958 skončil čtyřikrát na konečném druhém místě mistrovského pořadí, následně byl třikrát třetí. Vyhrát šampionát Formule 1 se mu nepodařilo ani jednou. 

Na počest britského závodníka bylo vyráběno také několik zajímavých modelů. Jednalo se například o Mercedes-AMG SLR Stirling Moss z roku 2009 či vůz Lister Jaguar Knobbly Stirling Moss Editions. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků