Sir Stirling Moss, legenda F1, oficiálně odešel do důchodu. Ve věku 88 let!

Závodnická legenda Sir Stirling Moss si konečně bude více užívat odpočinku a své rodiny. Hlásá to jeho oficiální web podle vyjádření jeho syna.
Sir Stirling Moss, legenda F1, oficiálně odešel do důchodu. Ve věku 88 let! | ian mcwilliams (CHAFFORD HUNDRED)

Nejlepší závodník historie Formule 1 bez mistrovského titulu - takhle se odborníci častokrát vyjadřovali o slavném britském závodníkovi, Siru Stirlingu Mossovi. Ve věku 88 let se rozhodl pro oficiální odchod do důchodu. Dokonce zrušil svou internetovou stránku. 

Na webu stirlingmoss.com visí pouze vyjádření jeho syna. "Všem jeho mnoha přátelům a fanouškům po celém světě, kteří pravidelně používají tuto stránku, můj otec by rád oznámil, že ji ruší," stojí v textu. 

Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Na prodej je jeden ze 75 vyrobených speedsterů SLR Stirling Moss

Rozhodnutí podle pokračování textu padlo po zdravotních potížích legendy. "Po vážných infekcích na konci roku 2016 a následném pomalém a obtížném procesu zotavení, bylo rozhodnuto, že ve věku 88 let se tento neúnavný  člověk konečně odebere do důchodu. Takže konečně spolu s mojí mámou  budou hodně odpočívat a trávit spolu více času spolu a se zbytkem rodiny," pokračuje text od syna na oficiálním webu. 

Ani po opuštění závodníkho kolotoče se totiž lásce k tomuto sportu nedokázal vzdát. Častokrát jsme jej tak mohli vídat na různých závodech. A to i navzdory zlomeným kotníkům v roce 2010 či těžkým infekcím. 

Sir Stirling Moss

  • častokrát nazývaný "největším pilotem F1, který se nikdy nestal světovým šampionem“
  • závodil v letech 1948-1962
  • vyhrál 212 z 529 závodů
  • působil v týmech Mercedes-Benz, Maserati, Vanwall, Rob Walker Cooper, Lotus a HWM

Sir Stirling Moss za svou bohatou závodnickou kariéru absolvoval 66 velkých cen Formule 1. Vyhrál celkem šestnáct z nich. Šestnáctkrát stál i na pole position a připsal si také 24 pódiových umístění. V letech 1955 až 1958 skončil čtyřikrát na konečném druhém místě mistrovského pořadí, následně byl třikrát třetí. Vyhrát šampionát Formule 1 se mu nepodařilo ani jednou. 

Na počest britského závodníka bylo vyráběno také několik zajímavých modelů. Jednalo se například o Mercedes-AMG SLR Stirling Moss z roku 2009 či vůz Lister Jaguar Knobbly Stirling Moss Editions. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků