Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Tohle, nebo Singer? Restomody z Francie se rozhodně nechtějí nechat zahanbit slavným jménem. Do boje jdou s armádou karbonu.

Určitě znáte dnes velmi populární restomody, čili staré automobily v moderním hávu, z nichž nejznámější výrobce bude nejspíš kalifornský Singer. Tato sorta vítá další členy týmu od francouzské společnosti. Firma pochází z Paříže a jmenuje se Ateliers Diva. Stejně jako Singer se Francouzi zaměřují na Porsche.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

V Paříží vezmou 911, kompletně ji odstrojí a veškeré součásti vymění za díly z karbonu. Vzhled vozu se drasticky nemění, je jen o pár centimetrů širší. To aby se do něj vešly i ostatní moderní komponenty, jako větší brzdy nebo i širší kola. 

Vozy Ateliers Diva jsou unikátní použitým karbonem, který je opravdu ten samý, který se používá i v F1. I díky tomu se podařilo dostat hmotnost na 1100 kilogramů, což je zhruba o dvě stě kilogramů méně, než váží předloha (záleží na motorizaci a koncepci pohonu).

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

To nejlepší je pak samozřejmě vzadu, kam je po zevrubné péči umístěn šestiválcový motor boxer o objemu 4,2 litru. Motor je laděný podobně jako v závodních vozech a jeho výkon se pohybuje okolo čtyř set koní, které se na kola přenáší přes manuální převodovku.

Velmi zajímavých restomodů vznikne pouze 75 kusů, z toho 25 bude s karoserií kupé, 25 jako Targa a poslední třetina bude ve verzi Safari. Každá z nich bude ale stát minimálně 486.000 dolarů, tedy v přepočtu přes deset milionů korun. Nutno podotknout, že cena je opravdu počáteční. Růst bude podle nepřeberného množství individualizací, které si zákazník může navolit.

I když vypadají modely přenádherně, stále to není nic nového. Singer již v loňském roce představil ultralehkou závodní kamikazi, kde je z karbonu snad i opěrka hlavy řidiče... Jenže stojí čtyřikrát víc.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků