Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Tohle, nebo Singer? Restomody z Francie se rozhodně nechtějí nechat zahanbit slavným jménem. Do boje jdou s armádou karbonu.

Určitě znáte dnes velmi populární restomody, čili staré automobily v moderním hávu, z nichž nejznámější výrobce bude nejspíš kalifornský Singer. Tato sorta vítá další členy týmu od francouzské společnosti. Firma pochází z Paříže a jmenuje se Ateliers Diva. Stejně jako Singer se Francouzi zaměřují na Porsche.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

V Paříží vezmou 911, kompletně ji odstrojí a veškeré součásti vymění za díly z karbonu. Vzhled vozu se drasticky nemění, je jen o pár centimetrů širší. To aby se do něj vešly i ostatní moderní komponenty, jako větší brzdy nebo i širší kola. 

Vozy Ateliers Diva jsou unikátní použitým karbonem, který je opravdu ten samý, který se používá i v F1. I díky tomu se podařilo dostat hmotnost na 1100 kilogramů, což je zhruba o dvě stě kilogramů méně, než váží předloha (záleží na motorizaci a koncepci pohonu).

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

To nejlepší je pak samozřejmě vzadu, kam je po zevrubné péči umístěn šestiválcový motor boxer o objemu 4,2 litru. Motor je laděný podobně jako v závodních vozech a jeho výkon se pohybuje okolo čtyř set koní, které se na kola přenáší přes manuální převodovku.

Velmi zajímavých restomodů vznikne pouze 75 kusů, z toho 25 bude s karoserií kupé, 25 jako Targa a poslední třetina bude ve verzi Safari. Každá z nich bude ale stát minimálně 486.000 dolarů, tedy v přepočtu přes deset milionů korun. Nutno podotknout, že cena je opravdu počáteční. Růst bude podle nepřeberného množství individualizací, které si zákazník může navolit.

I když vypadají modely přenádherně, stále to není nic nového. Singer již v loňském roce představil ultralehkou závodní kamikazi, kde je z karbonu snad i opěrka hlavy řidiče... Jenže stojí čtyřikrát víc.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 110 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků