Singer 911: „oldschool“ pro každý den

Mít klasický automobil, jenž by obstál i v současném provozu, to je snem řady motoristů. Právě pro ně je zde třeba firma Singer.

Severoamerická společnost Singer Vehicle Design z Los Angeles o sobě po několika letech dala opět vědět tím, co umí nejlépe, totiž dále vylepšenou přestavbou původních strojů Porsche 911. Již předloni jsme o jedné z nich psali, a recept je (alespoň na první pohled) jednoduchý. Rozebrat klasický stroj Porsche 911 na prvočinitele a během skládání nahrazovat zastaral díly těmi nejmodernějšími. Snad s výjimkou předních projektorových světlometů pak i odborník tento vůz jen stěží rozezná od originálu v původním stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 1998 opustil stuttgartskou továrnu Porsche poslední vůz Porsche 911 se vzduchem chlazeným motorem. Pro řadu fandů automobilů Porsche tím skončila jakási „zlatá éra“, jež se započala již v roce 1963. V oněch dobách se také automobilka Porsche  zaměřovala především na jízdní výkony a vlastnosti, zatímco emise a bezpečnost hrály jen podružné úlohy. Podle některých právě jejich akcentování pohřbilo původního ducha (a to zdaleka nejen) značky Porsche. Cílem Singeru je stavět auta, jež kombinují eleganci strojů 911 ze 70. let se spolehlivostí vozů z 80. let a technickou vyspělostí a výkony let současných. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A jak na to u Singeru jdou? Nejprve vezmou vůz vyrobený mezi roky 1969 a 1989 a zcela jej odstrojí. Poté skelet vyztuží pro větší torzní tuhost a opatří jej novými povrchovými díly, jež jsou s výjimkou dveří vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Závěsy kol jsou namísto původních zkrutných tyčí vybaveny vzpěrami McPherson a vinutými pružinami s tlumiči Eibach a stavitelnými stabilizátory Smart Racing. Řízení dostane elektrohydraulický posilovač, který údajně nijak neubírá jízdním zážitkům, ale usnadňuje manévrování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K pohonu je použit repasovaný šestiválec 3,6 l z poslední vzduchem chlazené 911 (typ 993) převrtaný na objem 3,82 l. Řídicí jednotka Motec podporuje funkci protiprokluzové soustavy i systému pro snadný a rychlý start (launch control). Motor může být podle přání zákazníka naladěn buď na 360 koní (268 kW), nebo až na 425 koní (317 kW), přičemž výkonnější z verzí prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 274 km/h. Za sedmnáctipalcovými, pětipaprskovými litými koly s pneumatikami Michelin se skrývají brzdy Brembo s čtyřpístkovými třmeny.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je takřka stejný jako u původních vozů, ale disponuje například na první pohled neviditelným, ale užitečným odhlučněním moderními lehkými materiály. Dobová sedadla Recaro jsou čalouněna prvotřídní kůží a opatřena elektrickou regulací, celek pak korunuje legendární volant Momo Monza. Oproti oranžovému předváděcímu vozu z roku 2009 je ten nový, zeleně lakovaný opatřen také klimatizací, do seznamu sériové výbavy modelu Singer 911 patří dále navigace Garmin, konektivita iPod a Bluetooth nebo automaticky stavitelné výklopné křídlo na zádi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky