Singer Vehicle Design představil na soutěži elegance v Pebble Beach svůj první model. Vypadá jako „běžný” veterán, ale zdání klame.
Jeho jméno je prosté, Singer 911. Není tedy pochyb o tom, z jakého dějinného fenoménu vychází. Ano, stojí na základě vozu Porsche 911 z osmdesátých let, který však byl v dílnách Singer Vehicle Design kompletně odstrojen a do posledního detailu vylepšen podle nejmodernějších technologií a s použitím nových materiálů. Podle vyjádření zástupce společnosti Singer má být tento počin „oslavou zlatého, vzduchem chlazeného věku nejdůležitějšího sportovního automobilu světa“.
Na první pohled jde bez diskusí o původní Porsche 911, ale Singer 911 rozhodně není zastaralý. V rámci kompletní přestavby vůz dostal vyztužený podvozek, aktivní aerodynamiku a lehkou, vestavěnou klec pro ochranu posádky a další zlepšení tuhosti karosérie v krutu. A ještě zajímavost: pro snížení hmotnosti byly prakticky všechny povrchové karosářské díly z oceli nahrazeny prvky vyrobenými z uhlíkových kompozitů lakovaných exkluzívním odstínem Singer Racing Orange.
Pod zadní kapotou se pochopitelně skrývá vzduchem chlazený, plochý šestiválec s objemem 3 820 ccm opatřený individuálním sáním a škrticími klapkami pro každý z válců. Motor obdržel klikový hřídel z modelu GT3 a lehké titanové ojnice, díky čemuž bez potíží točí bezmála 8 000 ot./min. Díky těmto dílčím úpravám modernizovaná pohonná jednotka dosahuje výkonu 425 koní a v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Getrag G50 vozu podle výrobce uděluje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti přes 270 km/h.
O spolehlivé jízdní vlastnosti se starají tlumiče Moton, vinuté pružiny z produkce Eibachu a stavitelné příčné zkrutené stabilizátory Smart Racing Products. Čtyřpístkové brzdové třmeny pocházejí ze závodního stroje Porsche 930, zatímco třídílné kované ráfky na první pohled vypadají přesně jako originály.
U Singeru se svého úkolu zhostili opravdu zodpovědně a s pečlivostí věnovanou každému detailu, a to i při aplikaci moderních technologií. Do legendární siluety vkusně zapracovali bi-xenonové světlomety Hella, v kabině pak najdeme speciální, velmi lehkou klimatizační soustavu, pozorný divák si jistě všimne i stěračů, jejichž ukotvení bylo přesunuto po vzoru typu 933 do středu karosérie. Audiosoustava zahrnuje satelitní rádio či konektivitu iPod a Bluetooth, zatímco navigaci dodal Garmin, palubní deska, kontrolní přístroje i čalounění působí zcela původním dojmem. Puntičkářskou práci lze pozorovat v zachování většiny originálních ovladačů včetně hlavice řadicí páky, kde jen opravdu pozorné oko v naznačeném schématu objeví „šestku“.
Singer 911 jistě není vozem pro každého, to s odpovědností můžeme prohlásit, ačkoli cenové relace nebyly dosud zveřejněny. Jedná se o automobil pro upřímného milovníka klasických sportovních automobilů Porsche, který ctí odkaz minulých generací, ale zároveň ocení spolehlivost, komfort a výkony moderních automobilů.
U Singeru odvedli velmi dobrou práci, nebýt hlavních světlometů na první pohled skutečně tuto přestavbu nerozpoznáte od původního originálu. Tvůrci se podle vlastních slov snažili v tomto modelu vyjádřit svoji poctu modelům Porsche 911S z roku 1967, 911 Carrera RS (1973) a 993 RS (1996).
Singer 911