Singer 911: dokonalá přestavba

Singer Vehicle Design představil na soutěži elegance v Pebble Beach svůj první model. Vypadá jako „běžný” veterán, ale zdání klame.

Jeho jméno je prosté, Singer 911. Není tedy pochyb o tom, z jakého dějinného fenoménu vychází. Ano, stojí na základě vozu Porsche 911 z osmdesátých let, který však byl v dílnách Singer Vehicle Design kompletně odstrojen a do posledního detailu vylepšen podle nejmodernějších technologií a s použitím nových materiálů. Podle vyjádření zástupce společnosti Singer má být tento počin „oslavou zlatého, vzduchem chlazeného věku nejdůležitějšího sportovního automobilu světa“.

Na první pohled jde bez diskusí o původní Porsche 911, ale Singer 911 rozhodně není zastaralý. V rámci kompletní přestavby vůz dostal vyztužený podvozek, aktivní aerodynamiku a lehkou, vestavěnou klec pro ochranu posádky a další zlepšení tuhosti karosérie v krutu. A ještě zajímavost: pro snížení hmotnosti byly prakticky všechny povrchové karosářské díly z oceli nahrazeny prvky vyrobenými z uhlíkových kompozitů lakovaných exkluzívním odstínem Singer Racing Orange.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se pochopitelně skrývá vzduchem chlazený, plochý šestiválec s objemem 3 820 ccm opatřený individuálním sáním a škrticími klapkami pro každý z válců. Motor obdržel klikový hřídel z modelu GT3 a lehké titanové ojnice, díky čemuž bez potíží točí bezmála 8 000 ot./min. Díky těmto dílčím úpravám modernizovaná pohonná jednotka dosahuje výkonu 425 koní a v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Getrag G50 vozu podle výrobce uděluje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti přes 270 km/h.

O spolehlivé jízdní vlastnosti se starají tlumiče Moton, vinuté pružiny z produkce Eibachu a stavitelné příčné zkrutené stabilizátory Smart Racing Products. Čtyřpístkové brzdové třmeny pocházejí ze závodního stroje Porsche 930, zatímco třídílné kované ráfky na první pohled vypadají přesně jako originály.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Singeru se svého úkolu zhostili opravdu zodpovědně a s pečlivostí věnovanou každému detailu, a to i při aplikaci moderních technologií. Do legendární siluety vkusně zapracovali bi-xenonové světlomety Hella, v kabině pak najdeme speciální, velmi lehkou klimatizační soustavu, pozorný divák si jistě všimne i stěračů, jejichž ukotvení bylo přesunuto po vzoru typu 933 do středu karosérie. Audiosoustava zahrnuje satelitní rádio či konektivitu iPod a Bluetooth, zatímco navigaci dodal Garmin, palubní deska, kontrolní přístroje i čalounění působí zcela původním dojmem. Puntičkářskou práci lze pozorovat v zachování většiny originálních ovladačů včetně hlavice řadicí páky, kde jen opravdu pozorné oko v naznačeném schématu objeví „šestku“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Singer 911 jistě není vozem pro každého, to s odpovědností můžeme prohlásit, ačkoli cenové relace nebyly dosud zveřejněny. Jedná se o automobil pro upřímného milovníka klasických sportovních automobilů Porsche, který ctí odkaz minulých generací, ale zároveň ocení spolehlivost, komfort a výkony moderních automobilů.

U Singeru odvedli velmi dobrou práci, nebýt hlavních světlometů na první pohled skutečně tuto přestavbu nerozpoznáte od původního originálu. Tvůrci se podle vlastních slov snažili v tomto modelu vyjádřit svoji poctu modelům Porsche 911S z roku 1967, 911 Carrera RS (1973) a 993 RS (1996).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Singer 911
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků