Šimonovský zakročí proti neprůjezdnosti dálnice D1

19 komentářů

Dusan
20. června • 20:59

Urcite vyresi problemy nejenom na D1, ale dopravy vubec, minimalne stejne dobre jako mytne pro kamiony.

Driver
20. června • 16:24

Je to pekny to cist, ale ze to nejak zlepsi provoz, to si nemyslim. Kdo vi kdy k tomu dojde, jestli k tomu vubec dojde. A 18 mist na takovy dalnici je docela malo, bouracka se muze stat kdekoliv..

Stanislav
20. června • 11:59

Ještě jedna věc -- nejlépe by ministr zakročil na D1 z rozebraného středového pruhu pod ploužící se přetížený kamión z Rumunska. Jenže ČSSD by tam určitě šoupla někoho ještě horšího, takže nezbývá, než doufat, že přes rozebírací střední pruh nepotkám někoho z protisměru -- upřímně mám ty betonový bloky celkem nejradši.

Jogurt
20. června • 15:56

Pan ministr sic není z rudéSSD ale z KDUČSL, což na věci, mnoho nemění. Jestli právě on dokáže něco změnit, pak já a moje babička jsme čínskými bohy srandy. Pan ministr Šimonovský totiž kromě výkřiků do tmy a nesmyslných a tedy neschvalitelných variant zákona o provozu na pozemních komunikacích zatím nepředvedl vůbec nic a do politického povolebního důchodu už to jistě v klídku doklepe. Z pozice exministra nám jistě od příštího léta bude o nedělních polednách z televize kázat jak jeho bodový systém který hloupí poslanci odmítli, byl dokonalý, protože jízda s řidičákem doma ve skříni v druhé bundě je větší zločin než nebezpečné předjíždění a tedy poměr bodů 7 ku 3 je plně košer.

Tic-Tac
20. června • 9:14

Stačí když policisté budou v místě zůžení hlídata a pokutovat blbce, kteří blokují při zipování levý pruh. Pak se to lidi naučí velice rychle.

MichalR
20. června • 10:10

To me taky dostava, ze kdyz je za 500m prechod do jednoho pruhu, tak se vsichni radi do praveho radeji uz 600m pred zuzenim a potom nechteji pustit ty, kteri prijedou v levem az k tomu zuzeni.
Jak dlouho bude jeste trvat, nez i ti nejvetsi tupci pochopi system zipu?

Stanislav
20. června • 11:47

Mám obavu, že dlouho. Použít zip jsem zkusil na sjezdu z mostu jak vede přes Štvanici na odbočku "Teplice" k Argentinské pouze dvakrát. Prvně pak na mě pak magor s Ducatem celou Argentinskou s dálkovejma najížděl, že mi nezbylo, než mu za Plynární uject (asi 110km/h na tý sedumdesátce :-\ ). Podruhý mě 8-cesta TDÝ zablokoval tak, že jsme se ještě dvě minuty nehnuli. Od tý doby poslušně tvořím kolonu až k tomu obludáriu, co se tam u nájezdu od Florence staví ...

Neofita
20. června • 14:17

Promiň, ale v tomto konkrétním místě jseš na omylu.
Zde pravidlo ZIPu neplatí, protože oba dva pruhy pokračují dále a z pravého se navíc odbočuje na "Teplice". Prostě jsi se snažil předjet kolonu, a proto byli ostatní na Tebe tak alergický..

Stanislav
20. června • 14:49

Ne-e, možná to nebylo z mýho popisu až tak jasný, ale myslím tím frontu až na tom sjezdu (ten úsek z kopce, jak je dole ta stavba nějakýho protipovodňovýho čehosi), kdyby se použily oba pruhy, tak ta kolona obvykle ani na ten most nedosáhne, tzn. nebude zavazet těm, co jedou rovně do Holešovic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Neofita
20. června • 17:00

Aha, tak to máš pravdu.
Já mám příklad (ale pro mě do plusu) za letištěm směrem na Slaný je zúžení asi po 3 km a všichni se řadí už pomalu od letiště do pravýho. Před letištěm mě všichni předjedou 100 km/hod a pak se zařadí do pravýho pruhu, všechny předjedu v levým a zařadím se za pomocí zipu. Zatím jsem vždy v pátek  ušetřil nejméně 5 minut popojíždění. 
 

MichalR
20. června • 15:30

Taky jsem chtel nejdriv napsat, ze jsi predjizdel kolonu, nez mi doslo, ze myslis az ten usek dolu z kopce
Minule jsem chtel na tohle miste take zkusit zip, ale nakonec jsem to vzdal. Nemel jsem naladu se s nekym dohadovat...

Mira
20. června • 11:30

Trvat to bude bohužel dlouho.Četl jsem nedávno jednu diskuzi a nestačil se divit nejrůznějším "názorům". Dokud budeme vyznávat teorii "blbý názor taky názor" nezmění se nic.
Myslím, že by část peněz na kampaň k euroústavě měli naši politici obětovat na vysvětlovací kampaň k zipu. I když, kdyby byla spravedlnost, tak si ji budou muset tupci zaplatit samy.

JJ
20. června • 11:29

Oni tupci jsou na obou stranách. Ideální zip vypadá takto: oba pruhy sjednotí rychlost, auta v pravém ponechají místo a do toho se plynule(!!!) začlení ta auta z levého. Bohužel v praxi to skoro nefunguje, protože tupci se vyskytují na obou stranách. V pravém ti, kteří nenechají místo a jedou nárazník-na-nárazníku a v levém ti, kteří maximální rychlostí najedou až těsně před zúžení a místo plynulého zařazení si vynutí zastavení celého pravého pruhu.

Klíčem k zipu je to sladění rychlostí, bez něj nemůže fungovat! Jakmile jsou mezi auty velké rozdíly v rychlosti, nutně nastane stop & go, protože jediná možnost jak je pak srovnat je skokově (zastavením). V případě, že je před zúžením dostatek volného místa (bez křižovatek), vychází pak paradoxně efektivnější varianata "nacpat se doprava jakmile to jen jde" - sice vznikne podstatně delší kolona, ale ta se pořád pohybuje relativně slušnou rychlostí (v praxi to pochopitelně není tak snadné, protože nějaký vůl, co se přiřítí stovkou až před zúžení, celou tuhle kolonu zastaví).

Upřímně řečeno dokážou mě celkem naštvat mamlasové, kterým třeba 50 metrů před zúžením nechám volné místo při rozjíždění se, ale oni ne, oni prostě musí předjet další dvě auta, dojet až pět metrů před zúžení, tam dupnou na brzdu a teprve pak přemýšlí o tom, jak se nacpat do pravého pruhu.

Z
20. června • 11:48

Blbost, když se cpou všichni do pravýho daleko před zúžením, tak to skáče vždycky.

JJ
20. června • 14:11

Blbost, zařadí-li se opravdu všichni *opravdu včas a plynule*, rozdíl v rychlostech (příjezdové a rychlostí, kterou se projíždí zúženým úsekem) se vyrovná postupně. Ještě lepší to pochopitelně je, pokud oba pruhy nejdřív plynule vyrovnají rozdíly v rychlostech, zpomalí na rychlost, kterou budou vjíždět do úzkého úseku a potom se korektním zipem spojí (tak, aby v okamžiku spojování ani jeden nemusel už měnit rychlost).

V obou těchto případech může být (!= vždy je) provoz plynulý a propustnost vstupu do zúženého místa stejná. Pouze v případě, že se bude provádět korektní zip, bude úsek před zúžením, na kterém se pojede pomaleji, podstatně kratší. Vliv na propustnost úseku je nepřímý - pokud by například delší úsek pomalého provozu byl rozdělen nějakou křižovatkou atd.

To je pochopitelně pouze teorie. V praxi stačí v obou případech jeden blbec, který se někam bude chtít nacpat nebo jiný, který nebude chtít někoho pustit a fungovat nebude ani jedno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
GTE
21. června • 22:54

Myslím že vaše teorie o pravidlu zipu jsou krásné, tímto způsobem by to mělo asi fungovat. Jenže než toto bude fungovat u nás, kde se člověk pomalu bojí vjet do křižovatky na zelenou aby ho někdo nesejmul, bude nám to všem stejně už jedno.
A nepomohlo by tomu snad ani povinné školení všech řidičů s trénikem tohoto pravidla na nějakém "móóóóc pěkném" zúžení na D1.

Václav Maryška
20. června • 8:13

Někdy by stačilo, kdyby se policie starala o chod dopravy a ne si vymýšlela své nesmyslné akce.
Když se stane nehoda, tak policie jen vyšetřuje, svým autem zastaví ještě jeden pruh navíc, ale dopravu neřídí. O informování ani nemluvím. Zelená vlna mi ohlásí zastavení dopravy na dálnici až ve chvíli, kdy už aspoň hodinu stojím v nehybné koloně.
Ale což, od pana Šimonovského je to pěkné. Lepší, než kdyby se vyšťavoval na bodovém systému. Zviditelní se jinak, do konce volebního období mu top vystačí.
VM

MichalR
20. června • 10:01

Presne jak rikas. Stane se nehoda a pani policiste misto toho, aby jako jednu z prioritnich veci zacali ridit dopravu, postavaji kolem a tvari se desne dulezite. MAGORI. Prece, kdyz se stane nehoda, tak na miste vysadim nutny pocet policajtu k vysetrovani (ti, kteri umeji cist a psat) a ostatni nazenu k nejblizsim odbockam, aby odklaneli auta. To je to opravdu tak hrozne slozite?
Jednou jsem se postavajiciho policajta zeptal, jestli neodhadne, za jak dlouho by mohli zprovoznit aspon jeden pruh (abych vedel, zda ma cenu cekat, nebo to radsi objet) a dost arogantne odpovedel, ze jestli nevidim, tak oni VYSETRUJOU NEHODU a tudiz nemaji cas resit nejakou dopravni situaci. Takze asi tak.

elipsoid
20. června • 1:00

No nic proti spatnej napad to neni. Je jasny, ze jeden chlap s autogenem (natozpak n3gr s letlampou ;) by usetril spoustu casu. Proste fiknout stredovej pas a je to.
Ale problem D1 to neresi.

Doporučujeme

Články odjinud