Šimonovský chce více peněz na stavbu dálnic

Šimonovský chce více peněz na stavbu dálnic

Ministr dopravy Milan Šimonovský požádá vládu o navýšení rozpočtu na stavby dálnic a údržbu komunikací. Rozhodl se k tomu na základě přetrvávajících problémů na některých stávajících komunikacích v České republice. Ředitelství silnic a dálnic podle ministra Milana Šimonovského pracuje už několik let s nedostatečným objemem prostředků na plánované stavby a základní údržby. Přitom je tento úřad pod stálým tlakem veřejnosti, která nekompromisně požaduje nápravu a řešení problémů na českých silnicích.

Na jednání vlády (13. 7. 2005) proto ministr Šimonovský seznámil kabinet se stavem opatření, která se na dálnici D1 již realizují. Zároveň inicioval diskusi o větší spolupráci zainteresovaných resortů – především jde o posílení dozoru policistů na dopravních tepnách a objem finančních prostředků plynoucích do Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministr Šimonovský požádal vládu o uvolnění mimořádné částky 11,5 mld. Kč z příjmů z privatizace, a to na podstatné urychlení rozvoje dálničního systému. Přesunem prostředků se uspíší především dostavba dálnic D3, D8, D11. Nezbytné je posílit finanční prostředky na opravy a modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.

Ministerstvo dopravy uvedlo na nejfrekventovanější dálnici D1 do praxe již řadu opatření, která zlepšují bezpečnost a plynulost provozu. Mezi Prahou a Brnem jsou povoleny vždy jen tři uzavírky. Tam, kde je to možné, jsou zachovány čtyři jízdní pruhy. Jedním z kritérií pro přidělení stavební zakázky je také co nejkratší doba výstavby či opravy. Na 40 procentech dálnice D1 již platí zákaz jízdy kamionů v levém pruhu.

Novinkou, kterou ministerstvo dopravy připravuje, je záměr vybudovat celkem 18 nových průjezdů přes střední dělicí pás. V případě uzavírek a především dopravních nehod a následných kolon se doprava flexibilně převede do jednoho protisměrného pruhu.

Česká republika patří k zemím s největším počtem stavěných dálničních úseků v regionu střední a východní Evropy. V současné době je u nás rozestavěno 160 km dálnic. Např. úsek dálnice D11 je nejrychleji stavěným projektem v Evropě. „I přesto je ovšem třeba si uvědomit, že současný stav dálnic neodpovídá potřebám, které tato země má. Na dálnicích vzrůstá intenzita kamionové dopravy i dopravy osobní,“ uvedl ministr Šimonovský.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků