K tomu oznamovani, kdo ridil: Ja prece muzu odmitnout vypoved v pripade, ze by pritizila osobe mne blizke! Takze at si Fantomas Simonovsky vys*ere oko.
Ano, můžeš, ale pak tu pokutu cvakneš
To se bude zajimave resit u Ustavniho soudu.
Podle me ucinejsi nez samotna vyse jednorazovych pokut je registr dopravnich prestupku (vcetne trestnych bodu) pristupny pojistovnam, ty uz se postaraji o to, aby se lidi zacali chovat slusne. Vsechno funguje pres penize.
...ze tech 390 kc je to, co dostane stat? Ja myslim, ze pokuty se plati dost vysoke - jen vetsina tech penez konci v kapsach policie. Navic je to jen dalsi nesystemove, ovsem velmi levne reseni jak prilepsit statni kase, kterou ruzovi bolsevici rozkradli. Holt kdyz to nezaplatime na danich, je potreba to z nas vytriskat jinak. O tom, ze by statu, potazmo Simonovskemu slo o bezpecnost provozu snad nikdo ani neuvazuje - nechapu, jak vubec muze policie na dalnici jen tak nasazet znacky s omezenim a pak vybirat penize, to je spis legalizovana kradez, nez cokoliv jineho...
Pan Šimonovský se hluboce mýlí. Za prvé v tom, že se domnívá že jádrem pudla v dopravní kázni jsou pokuty potažmo jejich výše. Nikoliv. Jádrem pudla je obecné právní vědomí obyvatel, pokud to je na nízké úrovni, pak teprve nastupuje na scénu funkce kontrolních (to napřed) a pak teprve (a to úplně na konec) represivních institucí. Přitom daleko důležitější než výše pokut, přísnost bodových systémů nebo utětí ruky či pohlavního orgánu při přečinu je autorita kontrolních orgánů, tedy především policie. Pokud policie autoritu nemá, pak obvykle přichází na pořad dne výkřiky o jejích nedostatečných pravomocech, o výších pokut a podobně. Když k tomu přičteme chaotické dopravní předpisy které dvě třetiny řidičů neznají a alibistické dopravní značení s přemírou zbytečných restrikcí, máme tu situaci v ČR jak namalovanou. Řešení podle pana ministra není v kvalitnější práci policie aby nevypadala jako sbor arogantních hlupáků ale jako fungující instituce s autoritou, ani v reformě dopravních předpisů do jasné a srozumitelné formy a ani v učinění pořádku v dopravním značení. Řešení je podle něho zdá se jen a pouze ve výši pokut. Bravo, pane ministře, ostatně od vás jsem nic jiného nečekal. Takže nám nezbývá, než si postesknout nad faktem že vládní zemětřesení právě tohoto povedeného pana ministra nezametlo na smetiště dějin a toužebně očekávat, že snad někdy bude na MD sedět někdo s všemi pěti pohromadě.
A co takhle opravit silnice ? Kdo řidičům zaplatí za opravy poškozených vozidel ? Tak se mi zdá, že se pořád jenom hledají zákony jak někoho trestat . Kdo bude potrestán za naprosto zdevastované vozovky ? Bylo by např. dobré, aby páni poslanci si trochu utáhli opasky a místo nákupu drahých limuzín "made in Germany" kupovali např. "levné" Fabie, Hyundaie, Logany a za ušetřené peníze opravili alespoň kus silnice. Výsledky jejich práce jsou takové, že by měli max. fasovat jízdní kola. O tom, jak se sami poslanci chovají na silnici je tady lépe ani nehovořit.
Přesně, když se ohání cizinou, tak ať se podívá v jakým stavu tam maj mimochodem silnice...Jenže voni přebíraj z ciziny(EU)jen to co se jim hodí a kápne z toho něco...
Šimonovský patří do Bohnic nebo do Opavy. Včera jsem se vracel z Prahy, a na ůplně rovném a přehledném úseku dálnice mezi Olomoucí a Lipníkem radar a hurá na řidiče...No comment
Jedině pevný sazebník, jinak to bude pořád Balkán. Finský nebo švédský model jsou pouze tragickou ukázkou socialistické diskriminace v rámci společnosti. Leonardo: k tomu Finsku, ano, provinilec se dostaví ke správnímu řízení s daňovým přiznáním, na silnici se pokuta neplatí.
Nj ale pokuta ma byt postih pro pachatele, ma pusobit preventivne. Kdyz das podnikateli v MB-S AMG 500 Kc pokutu za nedovolene predjizdeni usmeje se policajtovi rekne, ze je mu to lito a rovnou se zas zaradi do nedovoleneho pruhu. Jinak pokuta se udeli ne namiste v blokovem rizeni ale ve spravnim rizeni, cili provinilec nemusi sebou vozit potvrzeni o prijmech, ale musi ho predlozit na inspektoratu kam si ho pozvou. Jinak otazka policajta kde vzal na auto za 3mil, kdyz ma c dan. priznani prijem 15tis mesicne myslim neni uplne od veci. Neprokaze-li podnikatel ze opravdu je takovej chudak (danove priznani je pouze orientacni) napari mu pokutu podle predpokladanych prijmu.
Já tedy nechápu, proč by bohatý měl platit víc než chudák - čím se ten chlap v S-ku provinil, že má platit vyšší pokutu - je jeho porušení pravidel nějak nebezpečnější?Právě naopak - ta pětistovka mu spolehlivě brzdí a spolehlivě akceleruje, narozdíl od nějaké Fabie nebo chraňpánbůh stodvácy
Přesně s těma prachama je to problém lepší by bylo prásknout každýmu pár desítek hodin veř. p. prací a pak je jedno jesli je to kolben nebo milionář, makali by oba stejně.
Hugo: neber to prosím jako urážku, ale tvůj způsob argumentace je výstižnou ukázkou deformace sociálního myšlení způsobeného skoro sto let trvajcím vlivem socialistické infekce v principech fungování evropské společnosti. Tohle fórum není správný prostor pro sociologické výlevy, takže nechci rozebírat výhody liberálního přístupu k sankcím atd. atp., jen řeknu, že princip "rovného metru" se společnosti (pokuty můžou být jen malinkým a nijak zásadním příkladem) dlouhodobě vyplatí mnohem více, jak z hlediska klimatu ve spol.(korupce apod.), tak chápání pravidel jednotlivci, efektivnosti sankcí a nakonec i z ekonomického hlediska (např. suma vybraných pokut). Mě by se, pokud jde o postih za dopr. přestupky, mnohem více zamlouvala obdoba amerického systému, který je ale podpořen rychle a efektivně fungujícím soudnictvím, což je u nás bohužel utopie...
Nic proti pokutovani za vyskou rychlost (zejmena v obcich ci na nebezpecnych usecich na okreskach). Nicmene dokud policie nebude pokutovat:- jizdu na cervenou- prasarny typu predjizdeni fronty po tramvajovem pasu- dalnicni jizdu jinde nez vpravo, pokud se nepredjizdi- jizdu kamionu vlevo tam, kde je to zakazano znackou- vylejzani kamionu z pomelaho pruhu pres plnou caru- spatny technicky stav vozidel (problem s korupci na STK)- atd...tak podle me policie nema zadne moralni pravo chtit byt tech 390Kc za to, ze moderni a bezpecne auto jede po prehlednem dalnicnim useku 160km/h. To je zase jen populismus (zli bohati kapitalisti frcej rychle a proletare ve skodifkach to sere). Jak je mozne, ze treba na vyjezdu z Prahy smerem na Brno velka cast ridicu PERMANENTNE jede ve spatnem pruhu a NIKDO s tim VUBEC NIC NEDELA?
no jo, takovy jsou nejlepsi... dokud nepotrestate VSECHNY ostatni, tak nesmite potrestat me... a kde se pak podle tebe ma zacit? oni samozrejme tebou vyjmenovane prestupky taky pokutujou, ale neposilaj ti o tom asi vzdycky hlaseni... jo a k te udajne zavisti... jestli jsem si dobre vsim, vetsina tech, co me predjizdej na dalnici s vydrenou 160kou ci 180kou, jsou prave proletari ve skodovkach, seatech, astrach apod.
Jejda, to jsem to schytal. Asi jsi bystrozrakej, protoze ja v zivote nevidel fizla, jak pokutuje nekoho za to, ze nejede na dalnici vpravo. Nevidel jsem nikdy, ze by chytli kamionistu, ze predjizdi kde nema, nebo ze provedli zbeznou technickou kontrolu prorezlemu nebrzdicimu dvacetiletemu zigulu a po zjisteni, ze ma tejden starou STK teto stanici odebrali licenci.Jestli te predjizdi i Astra 1.4, to je tvuj problem, ty majiteli BMW 750 iL.
Byla by paráda, kdyby se nemusela každá blbost dokumentuvat a slovo policajta by stačilo. A zároveň zjednodušit vybírání pokut, žádný handrkování o hotovost, předat lístek s částkou a naschle, po týdnu nezaplacenou částku automat. 2x zvednout a další týden soud. Při podezření na podvod STK zavolat k vozidlu technika na posouzení stavu vozidla a případně flastrovat jak řidiče tak příslušnou STK (výrazně) a když to nepomůže tak jak píšeš zavřít krám. Jo a taková sranda, že já auto neřídil, ale půjčil jsem to neznámému stopaři - buď vím komu auto pučuju a pak není problém to od něj získat zpět a nebo sem trouba tak ať cvakám za jiný, neměl sem to pučovat.
Oni asi ve finsku budou mit i vyssi platy, že....
ve Finsku se vyse pokuty odvozuje mimo jineho i od vyse prijmu provinilce. Takze za stejny prestupek Fanda z kravina zaplati 500 Kc, ale reditel CEZ treba 200 000.
No ony se dokonce ve Finsku ty pokuty odvíjí přímo od výše příjmu. Takže chudák Kimi teď dostal pokutu 30000 eur za to, že táhl nějaký vozík nebo co
Jo, at zije socialismus. Bohuzel (bohudik) by to u nas asi nefungovalo, protoze velka cast milionaru ma oficialne 15000 hrubeho mesicne Mimochodem, jak to v tom Finsku funguje? To jako kazdej ssebou musi vozit danove priznani za minuly rok? A kdyz je nekdo asocial na podpore, tak svym patnactiletym Kadetem GSi muze jezdit bez limitu?
Danove priznani je vec verejna, neni tam okolo toho takove tajnuskarstvi jako u nas. Navic tu pokutu nemusi platit hned, al eprijde mu vymer. A na rozdil od Ceska tam funguji soudy, takze snaha vyhnout se placeni velmi rychle skonci kriminalem, a to na tvrdo, zadna podminka
Pokuty je třeba zvýšit, a je třeba zavést pevný sazebník. Dneska je výše pokuty závislá na "uvážení" policisty, při posledním Kryštofu nějaký policista či mluvčí do televize řekl ".... výše pokuty je závislá na chování řidiče..." To je podle mě špatně, výše pokuty musí záviset na spáchaném přestupku, neuznávám ani námitku, že někde je přestupek méně nebezpečný. Policie musí hlídat přestupky zejména tam, kde nebezpečné jsou.Dneska policista při vyměřování pokuty začne průzkumem, kolik je řidič na místě schopen zaplatit, nechá se vtáhnout do různých argumentací, výmluv, zdůvodňování, oblbování a pod.
To že je v česku průměrná pokuta 390 korun za to nemůže zákon ale ti co ho prosazují, kolik může dát policista maximálně určitě víc. S tím bodovým systémem ať dou někam nebo ať je ale doufám že vypustili mazání bodů za prošlou lékárničku nebo zapomenutí rozsvítit. Jinak těm co telefonujou za jízdy bych bral řidičáky hned je to moc nebezpečný a sluchátka s mikrofonem stojej kolem 150 na to snad má každej. Nesnáším když jedu za někým kdo má v jedný ruce telefon a druhou řídí a řadí, nedá se odhadnout co udělá a motá se jak ožralej přes celou cestu.
Hmmm a co by jsi provedl s temi co za volantem za jizdy kouri, jedi, piji, ladi radio, meni CDcka, hraji si s palubnim pocitacem, osahavaji spolujezdkyne , a delaji spoustu dalsich nebezpecnych cinnosti?
Tak že se smí ladit rádio to snad je nebo bylo dřív ve vyhlášce, sice taky nemůžeš bejt plně soustředěnej ale při telefonobání krom toho krom toho že držíš v ruce věc skoro nedáváš pozor protože se soustředíš na hovor, řízení a držení telefonu. Prostě skoro vždycky když sem byl někým zaneprázdněným omezenej tak to byl někdo kdo telefonoval. Jak nedávaj pozor je dobře vidět na křižovatce před semaforem skoro pokaždý se na ně musí houknout že už maj jet.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.