Šimonovský: Češi platí příliš nízké pokuty

Ministr dopravy Šimonovský chce příští týden předstoupit před sněmovnu s upraveným zákonem, který by zavedl bodový systém. Chce argumentovat tím, že Češi platí jedny z nejnižších pokut v Evropě. Např. za překročení rychlosti je to průměrně jen okolo 390 Kč, zatímco např. ve Finsku se platí cca 14 500 korun. Návrh byl oproti původnímu znění (starší článek) podstatně zmírněn, resp. byly zmírněny bodové represe za jednotlivé přestupky.

Kromě toho nový zákon počítá s tím, že pokud policii neoznámíte, kdo řídil vůz v době spáchání přestupku, budete muset pokutu zaplatit sami. V řadě zemí EU to tak funguje (Irsko, Itálie, Francie...); v Německu sice řidiče identifikovat nemusíte, nicméně pokud to odmítnete několikrát po sobě, může policie nařídit používání knihy jízd. Novelu zákona už sněmovna několikrát zamítla, tak uvidíme, jak to dopadne nyní.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků