Silvestris: člun ve stylu auta

Společnost Silvestris představila loď s názvem Sports Cabriolet. Ano, loď, ale automobilu se podobá více než byste čekali.

Zdálo by se, že dopravní prostředky určené výhradně k provozu po vodní hladině nemají na AutoRevue.cz co pohledávat, ale tento případ je čímsi zvláštní. Konstruktér Maarten de Bruijn, někdejší designér holandské automobilky Spyker, totiž na svůj předešlý obor podle všeho plně nerezignoval, ale snaží se své dosavadní zkušenosti uplatnit i ve svém současném snažení. Dnes se totiž de Bruijn specializuje na vývoj luxusních lodí. Jeho nejnovější projekt nese název Sports Cabriolet a pochází z dílen společnosti Silvestris Haute Motive Concepts, navíc připomíná doby, kdy byla konstrukce rychlých motorových člunů těsně spjata s výkonnými osobními automobily, a to zvláště po druhé světové válce v USA.

Přívlastek Cabriolet není dnes u lodí příliš frekventovaným, ale společnost Silvestris jím zdůrazňuje právě inspiraci otevřenými sportovními automobily. Interiér tohoto rychlého člunu je určen pro řidiče a spolujezdce a důsledně vychází z osobního vozu. Prvků příbuznosti těchto dvou dopravních prostředků zde nalezneme celou řadu. Tak prostor pro posádku je čalouněn voděvzdornou kůží a palubní deska s potřebnými ovladači a přístroji, pochopitelně vyvedenými ve stylu automobilu, je obložena hliníkovými panely. Ty jsou přinýtovány a přišroubovány k částem skeletu, který je tvořen trubkovým prostorovým rámem.

Interiér umožňuje jízdu s větrem ve vlasech, ale také v komfortu plně uzavřeného kokpitu, který posádku ochrání před rozmary počasí, protože s lodí se jen ztěží schováte do nákupního střediska či pod most. V elegantní zádi stroje Sports Cabriolet mohou být usazena dvě další sedadla, lze je však skrze dálkové ovládání zcela skrýt, takže nenarušují elegantní linie karosérie. Pardon, vlastně trupu. 

Pokud byste si mysleli, že rozsáhlá paleta pohonných jednotek je vyhrazena pouze automobilům, jste na omylu. Tento Silvestris Sports Cabriolet totiž můžete zakoupit s řadou motorů, kam patří také dva vznětové a jeden zážehový od automobilky Volvo. U společnosti Silvestris Haute Motive Concepts přitom nejsou žádní troškaři, neboť vrcholem palety pohonných jednotek je zážehový vidlicový osmiválec Silvestris. Vyvinut byl u firmy Bones Marine, disponuje zdvihovým objemem plných 8,1 l a dosahuje výkonu 560 koní. Točivý moment je přímo přenášen na jedinou vrtuli umístěnou pod zádí a Silvestris Sports Cabriolet díky tomu uhání rychlostí až 55 uzlů, tedy 100 km/h. Inu, na vodě rychlostní limity neplatí a pokuty či nutnost platit povinné ručení vám zde nehrozí. Navíc na našich vodních tocích nemusíme v dopravních špičkách čekat zácpy, takže kdo ví, třeba časem auta vyměníme za podobné čluny... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Silvestris
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků