Silvestris: člun ve stylu auta

Společnost Silvestris představila loď s názvem Sports Cabriolet. Ano, loď, ale automobilu se podobá více než byste čekali.

Zdálo by se, že dopravní prostředky určené výhradně k provozu po vodní hladině nemají na AutoRevue.cz co pohledávat, ale tento případ je čímsi zvláštní. Konstruktér Maarten de Bruijn, někdejší designér holandské automobilky Spyker, totiž na svůj předešlý obor podle všeho plně nerezignoval, ale snaží se své dosavadní zkušenosti uplatnit i ve svém současném snažení. Dnes se totiž de Bruijn specializuje na vývoj luxusních lodí. Jeho nejnovější projekt nese název Sports Cabriolet a pochází z dílen společnosti Silvestris Haute Motive Concepts, navíc připomíná doby, kdy byla konstrukce rychlých motorových člunů těsně spjata s výkonnými osobními automobily, a to zvláště po druhé světové válce v USA.

Přívlastek Cabriolet není dnes u lodí příliš frekventovaným, ale společnost Silvestris jím zdůrazňuje právě inspiraci otevřenými sportovními automobily. Interiér tohoto rychlého člunu je určen pro řidiče a spolujezdce a důsledně vychází z osobního vozu. Prvků příbuznosti těchto dvou dopravních prostředků zde nalezneme celou řadu. Tak prostor pro posádku je čalouněn voděvzdornou kůží a palubní deska s potřebnými ovladači a přístroji, pochopitelně vyvedenými ve stylu automobilu, je obložena hliníkovými panely. Ty jsou přinýtovány a přišroubovány k částem skeletu, který je tvořen trubkovým prostorovým rámem.

Interiér umožňuje jízdu s větrem ve vlasech, ale také v komfortu plně uzavřeného kokpitu, který posádku ochrání před rozmary počasí, protože s lodí se jen ztěží schováte do nákupního střediska či pod most. V elegantní zádi stroje Sports Cabriolet mohou být usazena dvě další sedadla, lze je však skrze dálkové ovládání zcela skrýt, takže nenarušují elegantní linie karosérie. Pardon, vlastně trupu. 

Pokud byste si mysleli, že rozsáhlá paleta pohonných jednotek je vyhrazena pouze automobilům, jste na omylu. Tento Silvestris Sports Cabriolet totiž můžete zakoupit s řadou motorů, kam patří také dva vznětové a jeden zážehový od automobilky Volvo. U společnosti Silvestris Haute Motive Concepts přitom nejsou žádní troškaři, neboť vrcholem palety pohonných jednotek je zážehový vidlicový osmiválec Silvestris. Vyvinut byl u firmy Bones Marine, disponuje zdvihovým objemem plných 8,1 l a dosahuje výkonu 560 koní. Točivý moment je přímo přenášen na jedinou vrtuli umístěnou pod zádí a Silvestris Sports Cabriolet díky tomu uhání rychlostí až 55 uzlů, tedy 100 km/h. Inu, na vodě rychlostní limity neplatí a pokuty či nutnost platit povinné ručení vám zde nehrozí. Navíc na našich vodních tocích nemusíme v dopravních špičkách čekat zácpy, takže kdo ví, třeba časem auta vyměníme za podobné čluny... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Silvestris
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků