Silniční SUV nebudou kazit jméno Range Roveru. Vznikne divize Road Rover

Silniční SUV nebudou kazit jméno Range Roveru. Vznikne divize Road Rover | Autocar

Britská automobilka plánuje v roce 2019 představit novou značku Road Rover. Z jejího názvu vyplývá, že nová divize se bude soustředit na silniční modely a první vlaštovkou by mělo být elektricky poháněné luxusní SUV velikosti Jaguaru XJ.

Luxusní automobil bude určen primárně pro stát Kalifornie a Čínu, kde se elektromobily těší velké oblibě. Co se komfortu jízdy týče, "mustrem" má být Mercedes třídy S, ovšem s určitými terénními vlastnostmi. Předpokládejme tedy sofistikovaný pohon všech kol All Terrain a pneumatický podvozek zvyšující světlou výšku vozu.

Ve svém Range Roveru vezl šestiletého syna na klíně. Na okruhu Nordschleife!

Ve svém Range Roveru vezl šestiletého syna na klíně. Na okruhu Nordschleife!

Světovou premiéru by si vůz měl odbýt v Los Angeles 2019, přičemž prodej je plánován na počátek roku 2020. Ceny se prozatím odhadují na 2,7 milionu korun za nejvybavenější varianty.

Stejně jako Velar, nejnovější model Range Roveru, také pochází název Road Rover z minulosti. Na počátku 50. let automobilka přemýšlela nad modelem, který by se zařadil mezi Rovery a Land Rovery v 60. letech z této myšlenky vzešel třídveřový Range Rover...

Nový Road Rover bude nejspíše sdílet platformu příštího Jaguaru XJ, který by měl být také elektrifikován a magazín Autocar, jemuž také paří designové rendery, mluví o dojezdu přes 450 km a schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/h.

Jaguar už ví, jak budou vypadat jeho auta v roce 2040

Jaguar už ví, jak budou vypadat jeho auta v roce 2040

JLR se musí popasovat s luxusními značkami jako je Porsche, nebo Audi a oba zmiňovaní výrobci již vlastní elektromobily představily. Byť v podobě konceptů, ovšem jejich sériová výroba je plánována do dvou let. Za nejbližšího konkurenta plánovaného Road Roveru lze označit Audi E-tron Sportback, který se objeví v roce 2019 a nabídne také dojezd nějakých 450 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků