Silniční SUV nebudou kazit jméno Range Roveru. Vznikne divize Road Rover

Silniční SUV nebudou kazit jméno Range Roveru. Vznikne divize Road Rover | Autocar

Britská automobilka plánuje v roce 2019 představit novou značku Road Rover. Z jejího názvu vyplývá, že nová divize se bude soustředit na silniční modely a první vlaštovkou by mělo být elektricky poháněné luxusní SUV velikosti Jaguaru XJ.

Luxusní automobil bude určen primárně pro stát Kalifornie a Čínu, kde se elektromobily těší velké oblibě. Co se komfortu jízdy týče, "mustrem" má být Mercedes třídy S, ovšem s určitými terénními vlastnostmi. Předpokládejme tedy sofistikovaný pohon všech kol All Terrain a pneumatický podvozek zvyšující světlou výšku vozu.

Ve svém Range Roveru vezl šestiletého syna na klíně. Na okruhu Nordschleife!

Ve svém Range Roveru vezl šestiletého syna na klíně. Na okruhu Nordschleife!

Světovou premiéru by si vůz měl odbýt v Los Angeles 2019, přičemž prodej je plánován na počátek roku 2020. Ceny se prozatím odhadují na 2,7 milionu korun za nejvybavenější varianty.

Stejně jako Velar, nejnovější model Range Roveru, také pochází název Road Rover z minulosti. Na počátku 50. let automobilka přemýšlela nad modelem, který by se zařadil mezi Rovery a Land Rovery v 60. letech z této myšlenky vzešel třídveřový Range Rover...

Nový Road Rover bude nejspíše sdílet platformu příštího Jaguaru XJ, který by měl být také elektrifikován a magazín Autocar, jemuž také paří designové rendery, mluví o dojezdu přes 450 km a schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/h.

Jaguar už ví, jak budou vypadat jeho auta v roce 2040

Jaguar už ví, jak budou vypadat jeho auta v roce 2040

JLR se musí popasovat s luxusními značkami jako je Porsche, nebo Audi a oba zmiňovaní výrobci již vlastní elektromobily představily. Byť v podobě konceptů, ovšem jejich sériová výroba je plánována do dvou let. Za nejbližšího konkurenta plánovaného Road Roveru lze označit Audi E-tron Sportback, který se objeví v roce 2019 a nabídne také dojezd nějakých 450 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků