Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu. O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí.
Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ptáte se, z čeho se bude platit podpora prodeje ekoaut a elektromobilů? Dost možná my všichni – a to formou silniční daně. Ta by se mohla nově vztahovat na všechna auta, nejen na ta používaná k podnikání. Počítá s tím plán vlády na podporu alternativních pohonů aut a upozornila na to Česká televize.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Mluvčí ministerstva financí ale pro ČT řekl, že se k tomuto rozšíření silniční daně na všechna vozidla staví jeho resort rezervovaně. Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu a ČT upozorňuje, že současná vláda zřejmě ještě zavedení jednotné silniční daně probrat nestihne.

O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí Peter Chrenko, podle kterého by se daň pohybovala v rozmezí 1000 až 1500 korun.

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

„Myslíme si, že ta částka bude ve skutečnosti vyšší, protože plány vlády na podporu té takzvané čisté mobility jsou celkem ambiciózní a tím pádem drahé,“ myslí si Petr Jaroš ze spolku Mobilita 2014, který bojuje za práva řidičů.

Součástí podpory je i jiné zvýhodňování určitých typů vozidel, která budou označena za ekologická, například možností jízdy ve vyhrazených pruzích, zlevněným nebo bezplatným parkováním a podobně. Jen připomeňme, že pokud jde o elektromobily provozované v Česku, tak složení energetického mixu vychází tak, že po přepočtu vypuštěného CO2 na kilowatthodinu má běžný elektromobil zhruba stejné emise jako osobní auto se spotřebou okolo 7 až 8 litrů benzínu na 100 km.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků