Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu. O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí.
Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ptáte se, z čeho se bude platit podpora prodeje ekoaut a elektromobilů? Dost možná my všichni – a to formou silniční daně. Ta by se mohla nově vztahovat na všechna auta, nejen na ta používaná k podnikání. Počítá s tím plán vlády na podporu alternativních pohonů aut a upozornila na to Česká televize.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Mluvčí ministerstva financí ale pro ČT řekl, že se k tomuto rozšíření silniční daně na všechna vozidla staví jeho resort rezervovaně. Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu a ČT upozorňuje, že současná vláda zřejmě ještě zavedení jednotné silniční daně probrat nestihne.

O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí Peter Chrenko, podle kterého by se daň pohybovala v rozmezí 1000 až 1500 korun.

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

„Myslíme si, že ta částka bude ve skutečnosti vyšší, protože plány vlády na podporu té takzvané čisté mobility jsou celkem ambiciózní a tím pádem drahé,“ myslí si Petr Jaroš ze spolku Mobilita 2014, který bojuje za práva řidičů.

Součástí podpory je i jiné zvýhodňování určitých typů vozidel, která budou označena za ekologická, například možností jízdy ve vyhrazených pruzích, zlevněným nebo bezplatným parkováním a podobně. Jen připomeňme, že pokud jde o elektromobily provozované v Česku, tak složení energetického mixu vychází tak, že po přepočtu vypuštěného CO2 na kilowatthodinu má běžný elektromobil zhruba stejné emise jako osobní auto se spotřebou okolo 7 až 8 litrů benzínu na 100 km.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků