Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu. O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí.
Silniční daň z provozu auta budou možná platit všichni

Ptáte se, z čeho se bude platit podpora prodeje ekoaut a elektromobilů? Dost možná my všichni – a to formou silniční daně. Ta by se mohla nově vztahovat na všechna auta, nejen na ta používaná k podnikání. Počítá s tím plán vlády na podporu alternativních pohonů aut a upozornila na to Česká televize.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Mluvčí ministerstva financí ale pro ČT řekl, že se k tomuto rozšíření silniční daně na všechna vozidla staví jeho resort rezervovaně. Ministerstvo dopravy teprve připravuje analýzu a ČT upozorňuje, že současná vláda zřejmě ještě zavedení jednotné silniční daně probrat nestihne.

O plošné silniční dani na všechna vozidla začal mluvit před pěti lety tehdejší náměstek ministra financí Peter Chrenko, podle kterého by se daň pohybovala v rozmezí 1000 až 1500 korun.

Škoda | Zajímavosti | Život řidiče | Mercedes-Benz

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

„Myslíme si, že ta částka bude ve skutečnosti vyšší, protože plány vlády na podporu té takzvané čisté mobility jsou celkem ambiciózní a tím pádem drahé,“ myslí si Petr Jaroš ze spolku Mobilita 2014, který bojuje za práva řidičů.

Součástí podpory je i jiné zvýhodňování určitých typů vozidel, která budou označena za ekologická, například možností jízdy ve vyhrazených pruzích, zlevněným nebo bezplatným parkováním a podobně. Jen připomeňme, že pokud jde o elektromobily provozované v Česku, tak složení energetického mixu vychází tak, že po přepočtu vypuštěného CO2 na kilowatthodinu má běžný elektromobil zhruba stejné emise jako osobní auto se spotřebou okolo 7 až 8 litrů benzínu na 100 km.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků