Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Dan Ťok říká, že silniční daň pro všechny osobní automobily nemá žádné opodstatnění. Ekologicky šetrná auta lze podle něj podporovat i jinak.
Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Vláda neuvažuje o zavedení silniční daně pro všechny motoristy. V reakci na informace některých médií (včetně AutoRevue.cz) to v pondělí uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Silniční daň pro všechny osobní automobily nemá podle něj žádné opodstatnění. 

„Ministerstvo dopravy dostalo za úkol zpracovat analýzu současných forem zpoplatnění i ve srovnání s ostatními zeměmi, kde silniční daň pro všechna osobní auta mají. Nesouhlasím s tím, že by to snad znamenalo, že takovou daň podporujeme. To v žádném případě. Jsem zásadně proti jakémukoliv zvyšování daní. Proto říkám, že silniční daň pro všechna osobní auta nebude, nemá v současnosti žádné opodstatnění. Podporovat ekologicky šetrná auta můžeme i jinak, než zdanit všechna auta a vytvořit daňovou úlevu pro šetrná vozidla,“ říká ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Toto prohlášení nicméně nevyvrací jinou spekulaci – totiž že k financování Národního plánu čisté mobility se použije nový registrační poplatek, uvalený na vybraná auta, pravděpodobně podle nominálních emisí CO2

Silniční daň v současnosti platí pro motorová vozidla registrovaná a provozovaná v České republice k podnikání.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků