Silnice v Česku dostaly vysvědčení. Jsou horší než v rozvojových zemích!

28 komentářů

Moik
11. června • 8:54

Kvalita silic se u nás i podle mě za posledních pět let zhoršila...Samozřejmě není horší než v Keni, kdo tam byl ví. Ani v Polsku..i když tam došlo v posledních letech k výraznému posunu, tak se nedivím, že Poláci hodnotí kladně, u nás se to spíš zhoršilo, tak Češi hodnotí záporně.

Josef
11. června • 17:20

.... a proto Škoda uvedla na trh Kodiaq, který Češi hodnotí pozizivně (a budou hodnotit za pár let ještě pozitivněji...).;-)

Josef
11. června • 17:21

...pardon za překlep, mělo být napsáno "pozitivně"

Miina
11. června • 8:07

Takže... naše silnice jsou +- stejné jako všude. Pokud stát potřebuje další peníze na opravy, tak ať zavede model VB a Irska. Silniční daň pro všechny. V Irsku je to dle CO2. Já platil 480Euro rok.
Do prdele ať to tady klidně zavedou a peníze jdou na opravy! Alespoň se silnice pročistí od svátkařů a od těch, kdo to auto nepotřebuje (za ty provozní náklady)Tady si 18ti letej kluk pořídí kus šrotu za 80 tis korun, 250koní. Za povinný ručení 2500,-Kč a jezdí!
Irsko - 17let, 2800,- základní pojistka, 500,- silniční daň a odchod!!! A ano je to v eurech.
Tady stále všichni chtějí za málo co nejvíc! Tak si sakra uvědomte, že je to tady levný jako prase

Zelí
12. června • 18:02

Tady šmejdi z germánie nebo švédska postaví betonovou dálnici a za deset let se to bourá a dělá znovu. Jenom podotknu, že betonovky se běžně dělají na životnost 50let do obnovy. Komunistická D1 stavěná v sedumdesátých letech je stále funkční bez větších oprav a to je téměř oněch uváděných 50let.

mpolan
13. června • 7:11

Bez větších oprav? Ale notak, takové zelí nemáš v palici ani ty. Vždyť ta dálnice je na hranici smrti, s každým dalším rokem se neopravované úseky doslova rozpadají.

P
11. června • 12:56

"Silniční daň" platíš i tady, dokonce z každýho ujetýho kilometru - jmenuje se to spotřební daň z paliv. Kdyby ty peníze nešly do kanálu (dotace a jiné hov**), ale na infrastrukturu, tak tady máme luxusní silnice.

puk123
11. června • 11:01

U nás, bohužel, neplatí přímá úměra mezi množstvím investovaných peněz a kvalitou stavby či opravy silnice.

Look
11. června • 7:16

Nesuhlasim. Pridite sa pozriet na Slovensko. Dialnice hrbolate, vyjazdene kolaje (kto by uz len vazil kamiony), jeden cestny pruh vyssi ako druhy.... U nas sa stavaju cesty nato, aby sa za 2-3 roky mohli opravovat. cesty III. triedy su povacsinou zjazdne off-roadami. (to je aj dovod preco na lazoch nikto nevlastni novsie auto.)

Brázdil
11. června • 6:28

Někde jsem četl, že naše komunikace jsou na jedničku. Problém nastává teprve tehdy, když zařadíte dvojku :-D

Roman
10. června • 21:38

ANO, už je líp. Muhehehehe...:-D
Zrovna včera jsem jel busem Kbelskou v Praze. Tam jsou v pravým pruhu udělaný kanály ve stopě jeden přesně na pravý kolo a druhej přesně na levý naproti němu, samozřejmě všechny propadlý.Takhle se jede kilometr, Tak sem si řikal jestli je to debilita nebo úmysl stavitelů?:-(

Tučňák Pingu
10. června • 20:17

To jsou zase kejdy, na fotce silnice někde z Horni-Dolní, která vede max. k opuštěnýmu kravínu.
Když to srovnám s Ukrajinou, kde se mezi městy a vesnicemi dá jet maximálně 30km/h (pokud vlastníte F150 Raptor, lze i víc), tak to musí být v onom zebřičku přímo propast.

Olda
10. června • 21:28

Po Majdanu jsou nejčastější vozidla Abrams a T-90, takže klidně i 70 km/h.

Víťa
10. června • 20:04

Naše silnice nemůžou být horší než v rozvojových zemích, protože rozvojová země jsme, nebo JPMorgan něco změnil?

Zelí
10. června • 16:14

Ten výdrb se jmenuje samet 1989.

Josef
11. června • 17:23

Takovou blbost může napsat jedině Zelí (a i...).

Zelí
12. června • 17:56

Rok 1989 je rokem příchodu šmejdů. Bohužel pro nás. Jsme zadlužení, trpění nájemníci v původně vlastním domě. Není důvod si něco nalhávat.

Jirka
10. června • 14:37

To nejni žádná novinka, pro představu stačí použít google mapy.

Aladin
10. června • 14:21

Problém je, že u nás prodávané automobily jsou dělané na kvalitní silnice. Podvozky jsou tuhé až tvrdé, velká kola s nízkými profily pneu, šetření v podobě znovuzavádění pevných náprav. Vůz se pak chová, jak laciný žebřiňák a po 50tis km je podvozek znatelně unaven.

10. června • 12:16

podívejte se komu to prospívá..je to záměrně..ČR je výjeb

Neurotic
10. června • 11:40

To není žádná novinka. Když jsem jel loni do Bukurešti, Košic, Florencie tak v ČR byla uzavírka nebo omezení snad každých 10km a po překročení hranic až do cíle nic a silnice/dálnice byla ve stejném nebo lepším stavu jak v ČR. Jak je to možný, když je nikdo neustále neopravuje?:-O

Rosťa
10. června • 16:05

Plný souhlas. Před nedávnem cesta přes 600 km do Gdaňsku po dálnici a v Polsku žádná uzavírka či oprava. S klidnou nohou šest hodin čistého času.

Dude
10. června • 11:01

A jak na to přišli? Jezdili po světě a mapovali kvalitu silnic certifikovanými měřidli, zjišťovali dopravní obslužnost měst, počet a délku uzavírek apod.?
Já jsem si dal tu práci a celý report našel. Jedná se jen o dotazník podnikatelů v daných státech (zhruba do 200 lidí/stát), kde hodnotí věci známkama od 1 - 7. Postavené pouze na pocitech dotazovaných. Troufám si tvrdit (afriku neznám, lidi, co vyplňovali dotazník také) že nároky na dopravní infrastrukturu budou třeba v Keni jiné než u nás a co v např. v Keni považují za dobré by u nás třeba neprošlo.
Takže ve výsedku hodnocení a žebříček k ničemu...

puk123
11. června • 10:56

Co když je to trochu jinak? Autoři studie si možná dali tu práci a hledali lidi, kteří právě mají zkušenosti z různých částí světa. Ti pak došli k zaávěru, že v ČR se považuje za dobré, co by už dnes ani v Keni neprošlo.

skodafil
10. června • 10:48

Naprostý souhlas. Jezdím hodně a musím potvrdit, že za posledních pět let se naše silnice výrazně zhoršily. Návrat ze zahraničí, z jakéhokoliv směru, je nepříjemným šokem a příjezdem na Balkán. A to tam prosím Ťok má zůstat !!!!!!!

Josef
11. června • 17:27

I proto možná Škoda uvedla na trh Kodiaq, který se úspěšně prodává. Občas o tom používání Kodiaqu (nebo i o "poctivém" teréňáku) na našich "silnicích" přemýšlím i já (a nejen já...).

Jirka
10. června • 14:41

Ještě je rozdíl v krajích, když jezdím po Ústecku opravují silnice za které by jsme ve Středních Čechách byly ještě moc rádi.

Vladimír
10. června • 11:43

Kde? Na Balkáně?

Doporučujeme

Články odjinud