Silnice v Česku dostaly vysvědčení. Jsou horší než v rozvojových zemích!

skodafil  |  10. 06. 2018 10:48

Naprostý souhlas. Jezdím hodně a musím potvrdit, že za posledních pět let se naše silnice výrazně zhoršily. Návrat ze zahraničí, z jakéhokoliv směru, je nepříjemným šokem a příjezdem na Balkán. A to tam prosím Ťok má zůstat !!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  10. 06. 2018 11:43

Kde? Na Balkáně?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  10. 06. 2018 14:41

Ještě je rozdíl v krajích, když jezdím po Ústecku opravují silnice za které by jsme ve Středních Čechách byly ještě moc rádi.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 17:27

I proto možná Škoda uvedla na trh Kodiaq, který se úspěšně prodává. Občas o tom používání Kodiaqu (nebo i o "poctivém" teréňáku) na našich "silnicích" přemýšlím i já (a nejen já...).

Odpovědět  |   | 
Dude  |  10. 06. 2018 11:01

A jak na to přišli? Jezdili po světě a mapovali kvalitu silnic certifikovanými měřidli, zjišťovali dopravní obslužnost měst, počet a délku uzavírek apod.?
Já jsem si dal tu práci a celý report našel. Jedná se jen o dotazník podnikatelů v daných státech (zhruba do 200 lidí/stát), kde hodnotí věci známkama od 1 - 7. Postavené pouze na pocitech dotazovaných. Troufám si tvrdit (afriku neznám, lidi, co vyplňovali dotazník také) že nároky na dopravní infrastrukturu budou třeba v Keni jiné než u nás a co v např. v Keni považují za dobré by u nás třeba neprošlo.
Takže ve výsedku hodnocení a žebříček k ničemu...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  11. 06. 2018 10:56

Co když je to trochu jinak? Autoři studie si možná dali tu práci a hledali lidi, kteří právě mají zkušenosti z různých částí světa. Ti pak došli k zaávěru, že v ČR se považuje za dobré, co by už dnes ani v Keni neprošlo.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  10. 06. 2018 11:40

To není žádná novinka. Když jsem jel loni do Bukurešti, Košic, Florencie tak v ČR byla uzavírka nebo omezení snad každých 10km a po překročení hranic až do cíle nic a silnice/dálnice byla ve stejném nebo lepším stavu jak v ČR. Jak je to možný, když je nikdo neustále neopravuje?

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  10. 06. 2018 16:05

Plný souhlas. Před nedávnem cesta přes 600 km do Gdaňsku po dálnici a v Polsku žádná uzavírka či oprava. S klidnou nohou šest hodin čistého času.

Odpovědět  |   | 
 |  10. 06. 2018 12:16

podívejte se komu to prospívá..je to záměrně..ČR je výjeb

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 06. 2018 14:21

Problém je, že u nás prodávané automobily jsou dělané na kvalitní silnice. Podvozky jsou tuhé až tvrdé, velká kola s nízkými profily pneu, šetření v podobě znovuzavádění pevných náprav. Vůz se pak chová, jak laciný žebřiňák a po 50tis km je podvozek znatelně unaven.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  10. 06. 2018 14:37

To nejni žádná novinka, pro představu stačí použít google mapy.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 06. 2018 16:14

Ten výdrb se jmenuje samet 1989.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 17:23

Takovou blbost může napsat jedině Zelí (a i...).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 06. 2018 17:56

Rok 1989 je rokem příchodu šmejdů. Bohužel pro nás. Jsme zadlužení, trpění nájemníci v původně vlastním domě. Není důvod si něco nalhávat.

Odpovědět  |   | 
Víťa  |  10. 06. 2018 20:04

Naše silnice nemůžou být horší než v rozvojových zemích, protože rozvojová země jsme, nebo JPMorgan něco změnil?

Odpovědět  |   | 
Tučňák Pingu  |  10. 06. 2018 20:17

To jsou zase kejdy, na fotce silnice někde z Horni-Dolní, která vede max. k opuštěnýmu kravínu.
Když to srovnám s Ukrajinou, kde se mezi městy a vesnicemi dá jet maximálně 30km/h (pokud vlastníte F150 Raptor, lze i víc), tak to musí být v onom zebřičku přímo propast.

Odpovědět  |   | 
Olda  |  10. 06. 2018 21:28

Po Majdanu jsou nejčastější vozidla Abrams a T-90, takže klidně i 70 km/h.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  10. 06. 2018 21:38

ANO, už je líp. Muhehehehe...
Zrovna včera jsem jel busem Kbelskou v Praze. Tam jsou v pravým pruhu udělaný kanály ve stopě jeden přesně na pravý kolo a druhej přesně na levý naproti němu, samozřejmě všechny propadlý.Takhle se jede kilometr, Tak sem si řikal jestli je to debilita nebo úmysl stavitelů?

Odpovědět  |   | 
Brázdil  |  11. 06. 2018 06:28

Někde jsem četl, že naše komunikace jsou na jedničku. Problém nastává teprve tehdy, když zařadíte dvojku

Odpovědět  |   | 
Look  |  11. 06. 2018 07:16

Nesuhlasim. Pridite sa pozriet na Slovensko. Dialnice hrbolate, vyjazdene kolaje (kto by uz len vazil kamiony), jeden cestny pruh vyssi ako druhy.... U nas sa stavaju cesty nato, aby sa za 2-3 roky mohli opravovat. cesty III. triedy su povacsinou zjazdne off-roadami. (to je aj dovod preco na lazoch nikto nevlastni novsie auto.)

Odpovědět  |   | 
Miina  |  11. 06. 2018 08:07

Takže... naše silnice jsou +- stejné jako všude. Pokud stát potřebuje další peníze na opravy, tak ať zavede model VB a Irska. Silniční daň pro všechny. V Irsku je to dle CO2. Já platil 480Euro rok.
Do prdele ať to tady klidně zavedou a peníze jdou na opravy! Alespoň se silnice pročistí od svátkařů a od těch, kdo to auto nepotřebuje (za ty provozní náklady)

Tady si 18ti letej kluk pořídí kus šrotu za 80 tis korun, 250koní. Za povinný ručení 2500,-Kč a jezdí!
Irsko - 17let, 2800,- základní pojistka, 500,- silniční daň a odchod!!! A ano je to v eurech.
Tady stále všichni chtějí za málo co nejvíc! Tak si sakra uvědomte, že je to tady levný jako prase

Odpovědět  |   | 
puk123  |  11. 06. 2018 11:01

U nás, bohužel, neplatí přímá úměra mezi množstvím investovaných peněz a kvalitou stavby či opravy silnice.

Odpovědět  |   | 
P  |  11. 06. 2018 12:56

"Silniční daň" platíš i tady, dokonce z každýho ujetýho kilometru - jmenuje se to spotřební daň z paliv. Kdyby ty peníze nešly do kanálu (dotace a jiné hov**), ale na infrastrukturu, tak tady máme luxusní silnice.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 06. 2018 18:02

Tady šmejdi z germánie nebo švédska postaví betonovou dálnici a za deset let se to bourá a dělá znovu. Jenom podotknu, že betonovky se běžně dělají na životnost 50let do obnovy. Komunistická D1 stavěná v sedumdesátých letech je stále funkční bez větších oprav a to je téměř oněch uváděných 50let.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 06. 2018 07:11

Bez větších oprav? Ale notak, takové zelí nemáš v palici ani ty. Vždyť ta dálnice je na hranici smrti, s každým dalším rokem se neopravované úseky doslova rozpadají.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 06. 2018 08:54

Kvalita silic se u nás i podle mě za posledních pět let zhoršila...Samozřejmě není horší než v Keni, kdo tam byl ví. Ani v Polsku..i když tam došlo v posledních letech k výraznému posunu, tak se nedivím, že Poláci hodnotí kladně, u nás se to spíš zhoršilo, tak Češi hodnotí záporně.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 17:20

.... a proto Škoda uvedla na trh Kodiaq, který Češi hodnotí pozizivně (a budou hodnotit za pár let ještě pozitivněji...).

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 06. 2018 17:21

...pardon za překlep, mělo být napsáno "pozitivně"

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocen…

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

10.  12.  2018 | | 395 N/A
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým aut…

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu si v roce 2002 přáli v sérii nejen zarytí fanoušci Škodovky. Vždyť koncept Tudor vypadal tak reálně, tak dosažitelně. V historii automobilky však dodnes patří k těm nikdy nesplněným snům…

9.  12.  2018 | | 51 N/A
Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka…

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

24.  11.  2018 | | 179 N/A
Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply c…

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

22.  11.  2018 | | 60 N/A
Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím nekoupíte. Nahradí ji elektrická verze

Dieselovou Avii už od ledna kvůli emisím ne…

Ambiciózní znovuzrození Avie pomalu zhasíná. Aktuální verze nesplňuje nové emisní limity a tak bude její výroba v Přelouči ukončena.

25.  11.  2018 | | 72 N/A