Silnice v Česku dostaly vysvědčení. Jsou horší než v rozvojových zemích!

Aktualizovaný žebříček kvality světových silnic není pro české ani slovenské komunikace lichotivý.

Rwanda, Keňa, Namibie a další - to jsou státy které mají lépe hodnocenou kvalitu silnic, než Česká republika. Žebříček Mezinárodního ekonomického fóra řadí naše silnice na 74. místo ze 137. Sousední Slováci jsou jen o jednu příčku napřed.

Výzkum na druhou stranu hodnotí i vývoj kvality silniční sítě, která se prý jak v Česku, tak na Slovensku zlepšuje. V současnosti však zaujme, že nad touto dvojicí vyspělých evropských států se pohybují země takzvaného třetí světa, jako je Rwanda či Namibie. Ale také Keňa, Sri Lanka či Nikaragua.

Nejhorší silnice na světě? Po tomto vám D1 bude připadat jako ráj

Nejhorší silnice na světě? Po tomto vám D1 bude připadat jako ráj

 

Pokud zůstaneme v Evropě, horší silnice už podle žebříčku mají jen na v Bulharsku, Moldavsku, Maltě, Rumunsku a na Ukrajině. Nejlépe je kvalita silnic hodnocena ve Spojených arabských emirátech, v Singapuru, Švýcarsku, Hong Kongu či Nizozemsku. Naopak nejvíce jsou podvozky aut zaměstnány v Mauretánii, Kongu či na Haiti.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků