Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Budoucnost motorismu vidí mnozí v elektromobilech. Někteří ale jdou ještě dále. Kromě elektrických automobilů bychom mohli také jezdit po silnicích, které budou elektrickou energii přímo vyrábět. Tedy alespoň s takovou vizí pracuje projekt zvaný Solar Roadways.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Myšlenka jako taková je celkem logická. Solární elektrárny zabírají velké plochy, kdyby tedy bylo možné po solárních panelech jezdit auty, rázem je na světě obří plocha, která může vyrábět elektrickou energii a nikomu to vadit nebude. Přesně takové by měly být silnice (letiště, chodníky, hřiště...) složené ze speciálních panelů vyvinutých v rámci tohoto projektu.

Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Autoři ale tímto nekončí. Každý takový panel by mohl mít ještě diody a mohl by být řízen, takže by silnice budoucnosti byla vlastně jednou obří proměnnou dopravní značkou. Žádné malování vodorovného značení, jednoduše by se přeprogramovala silnice a čáry by byly jinak. Ale to stále není vše. Panely by mohly reagovat na určitý tlak, takže by se rozsvítily, pokud by na ně stouplo zvíře. A stejně tak by mohly mít vlastní vyhřívání, čímž by byly vyřešeny zimní měsíce.

Teslu S P85D s pohonem všech kol a krouťákem 930 Nm si lze půjčit v ČR

Teslu S P85D s pohonem všech kol a krouťákem 930 Nm si lze půjčit v ČR

Myšlenka to je vskutku zajímavá, ale dá se očekávat, že masovějšímu rozšíření nakonec zabrání vysoká cena. Minimálně v České republice. Už naše klasické silnice patří k těm nejdražším, to je známá věc. Na druhou stranu si vzpomeňme, kolik problémů nadělalo houfné rozšiřování solárních elektráren. No a teď si představte, že by se tyto dvě věci spojily do jedné...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 380 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků