Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Budoucnost motorismu vidí mnozí v elektromobilech. Někteří ale jdou ještě dále. Kromě elektrických automobilů bychom mohli také jezdit po silnicích, které budou elektrickou energii přímo vyrábět. Tedy alespoň s takovou vizí pracuje projekt zvaný Solar Roadways.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Myšlenka jako taková je celkem logická. Solární elektrárny zabírají velké plochy, kdyby tedy bylo možné po solárních panelech jezdit auty, rázem je na světě obří plocha, která může vyrábět elektrickou energii a nikomu to vadit nebude. Přesně takové by měly být silnice (letiště, chodníky, hřiště...) složené ze speciálních panelů vyvinutých v rámci tohoto projektu.

Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Autoři ale tímto nekončí. Každý takový panel by mohl mít ještě diody a mohl by být řízen, takže by silnice budoucnosti byla vlastně jednou obří proměnnou dopravní značkou. Žádné malování vodorovného značení, jednoduše by se přeprogramovala silnice a čáry by byly jinak. Ale to stále není vše. Panely by mohly reagovat na určitý tlak, takže by se rozsvítily, pokud by na ně stouplo zvíře. A stejně tak by mohly mít vlastní vyhřívání, čímž by byly vyřešeny zimní měsíce.

Teslu S P85D s pohonem všech kol a krouťákem 930 Nm si lze půjčit v ČR

Teslu S P85D s pohonem všech kol a krouťákem 930 Nm si lze půjčit v ČR

Myšlenka to je vskutku zajímavá, ale dá se očekávat, že masovějšímu rozšíření nakonec zabrání vysoká cena. Minimálně v České republice. Už naše klasické silnice patří k těm nejdražším, to je známá věc. Na druhou stranu si vzpomeňme, kolik problémů nadělalo houfné rozšiřování solárních elektráren. No a teď si představte, že by se tyto dvě věci spojily do jedné...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků