Pekelný pick-up mění majitele už podruhé. Nadcházející aukce ukáže, zda si takto specifická přestavba udrží po letech svou závratnou cenovku.
Auta používaná ve slavné sérii videí Gymkhana se během let vyvíjela ve stále upravenější bestie, ve kterých dnes již zesnulý rallye pilot a podnikatel Ken Block stylově „prodriftoval“ nespočet pneumatik. Za jeden z vrcholů přestaveb může určitě patřit i takzvaný Hoonitruck pro desátý díl Gymkhany z roku 2018. A právě tento kousek z „garáže“ Blocka bude v nadcházející aukci společnosti Barrett-Jackson hledat nového majitele.
Speciální pick-up, který si následně zahrál také ve vrchařském videu Climbkhana 2 z čínské hory Tianmen, se nicméně v prodeji neobjevuje poprvé. Nabízen byl už v roce 2021, když Block rozvázal svou spolupráci s automobilkou Ford. Tehdejší cenovkou bylo 1,1 milionu dolarů (cca 23,1 milionu korun), přičemž samotná stavba vozu měla v době uvedení přijít až na 1,5 milionu dolarů (cca 33 milionů korun). Předpokládanou cenovku pro aukci na konci ledna však Barrett-Jackson nyní nezmiňují.
Podobně jako starší a obdobně šílený Mustang Hoonicorn se i Hoonitruck pořádně vzdálil od svého základu – Fordu F-150 z roku 1977. Ze starého pick-upu tak nakonec zbyla jen vnější kastle a vše ostatní uvnitř bylo vrcholem závodní techniky. Samotný motor vychází z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce, který byste našli v závodním Fordu GT, nicméně zde je dále vyladěn na mocných 914 koní (682 kW).
Ze světa rallye se v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka. Nad kapotu trčící hliníkový box sání motoru byl vytvořen pomocí 3D tisku, zatímco karoserie pick-upu byla podstatně rozšířena a původní šasi nahradil trubkový rám. Zbrusu nový je i závodní podvozek a v otevřené korbě lze vidět všechny komponenty včetně závodní nádrže nebo diferenciálu na zadní nápravě. Jako třešničkou na dortu je nakonec rozměrné křídlo na zádi.