Driftující „pracant“ si střihl roli  v desátém dílu Gymkhany  po boku dalších upravených Fordů z garáže Blocka.

Driftující „pracant“ si střihl roli v desátém dílu Gymkhany po boku dalších upravených Fordů z garáže Blocka.

Hvězda virální série Gymkhana už nabídla k mání  své staré závodní Subaru  i  trojici ikonických Fordů . A teď míří k novému majiteli další pecka.

Hvězda virální série Gymkhana už nabídla k mání své staré závodní Subaru i trojici ikonických Fordů. A teď míří k novému majiteli další pecka.

I takzvaný Hoonitruck je na prodej. Extrémně upravený pick-up Ford F-150 z roku 1977, který vlastně jen připomíná originál a jinak stojí na novém trubkovém rámu, se objevil na scéně v roce 2018.

I takzvaný Hoonitruck je na prodej. Extrémně upravený pick-up Ford F-150 z roku 1977, který vlastně jen připomíná originál a jinak stojí na novém trubkovém rámu, se objevil na scéně v roce 2018.

Asi nejzajímavější částí Hoonitrucku je jeho pohonné ústrojí. Nad kapotu trčící hliníkový box sání částečně odhaluje dvakrát přeplňovaný 3,5litrový šestiválec, původem ze závodního Fordu GT.

Asi nejzajímavější částí Hoonitrucku je jeho pohonné ústrojí. Nad kapotu trčící hliníkový box sání částečně odhaluje dvakrát přeplňovaný 3,5litrový šestiválec, původem ze závodního Fordu GT.

Zde je nicméně motor vyladěn na monstrózních 914 koní (682 kW). Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.

Zde je nicméně motor vyladěn na monstrózních 914 koní (682 kW). Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.

Stejně jako u dřívějších vozů Blocka i prodej Hoonitrucku má na starosti  společnost LBI Limited . Za požadovaných 1,1 milionu dolarů (asi 23,1 milionu korun) však zájemce nedostane pouze slavný pick-up.

Stejně jako u dřívějších vozů Blocka i prodej Hoonitrucku má na starosti společnost LBI Limited. Za požadovaných 1,1 milionu dolarů (asi 23,1 milionu korun) však zájemce nedostane pouze slavný pick-up.

Součástí je i celá řada náhradních dílů – sady kol, části karoserie, světla, komponenty podvozku a dokonce i kompletní záložní motor z Le Mans programu Fordu.

Součástí je i celá řada náhradních dílů – sady kol, části karoserie, světla, komponenty podvozku a dokonce i kompletní záložní motor z Le Mans programu Fordu.

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

 Zdroj: LBI Limited

| Zdroj: LBI Limited

Ken Block letos oznámil, že jeho dlouholetá spolupráce s americkou značkou Ford je u konce. Na volné noze tak nedávno  přesedl i do rallyové Škody Fabia R5 , zatímco dále vyklízí svou garáž plnou úžasných vozů.

Ken Block letos oznámil, že jeho dlouholetá spolupráce s americkou značkou Ford je u konce. Na volné noze tak nedávno přesedl i do rallyové Škody Fabia R5, zatímco dále vyklízí svou garáž plnou úžasných vozů.

Hvězda virální série Gymkhana už nabídla k mání  své staré závodní Subaru  i  trojici ikonických Fordů . A teď míří k novému majiteli další pecka.
I takzvaný Hoonitruck je na prodej. Extrémně upravený pick-up Ford F-150 z roku 1977, který vlastně jen připomíná originál a jinak stojí na novém trubkovém rámu, se objevil na scéně v roce 2018.
Asi nejzajímavější částí Hoonitrucku je jeho pohonné ústrojí. Nad kapotu trčící hliníkový box sání částečně odhaluje dvakrát přeplňovaný 3,5litrový šestiválec, původem ze závodního Fordu GT.
Zde je nicméně motor vyladěn na monstrózních 914 koní (682 kW). Ze světa rallye se poté v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka.
20
Fotogalerie

Šílený Hoonitruck Kena Blocka je na prodej. Jeho hodnota se odhaduje na milion dolarů

Pekelný pick-up mění majitele už podruhé. Nadcházející aukce ukáže, zda si takto specifická přestavba udrží po letech svou závratnou cenovku.

Auta používaná ve slavné sérii videí Gymkhana se během let vyvíjela ve stále upravenější bestie, ve kterých dnes již zesnulý rallye pilot a podnikatel Ken Block stylově „prodriftoval“ nespočet pneumatik. Za jeden z vrcholů přestaveb může určitě patřit i takzvaný Hoonitruck pro desátý díl Gymkhany z roku 2018. A právě tento kousek z „garáže“ Blocka bude v nadcházející aukci společnosti Barrett-Jackson hledat nového majitele.

Speciální pick-up, který si následně zahrál také ve vrchařském videu Climbkhana 2 z čínské hory Tianmen, se nicméně v prodeji neobjevuje poprvé. Nabízen byl už v roce 2021, když Block rozvázal svou spolupráci s automobilkou Ford. Tehdejší cenovkou bylo 1,1 milionu dolarů (cca 23,1 milionu korun), přičemž samotná stavba vozu měla v době uvedení přijít až na 1,5 milionu dolarů (cca 33 milionů korun). Předpokládanou cenovku pro aukci na konci ledna však Barrett-Jackson nyní nezmiňují.

Podobně jako starší a obdobně šílený Mustang Hoonicorn se i Hoonitruck pořádně vzdálil od svého základu – Fordu F-150 z roku 1977. Ze starého pick-upu tak nakonec zbyla jen vnější kastle a vše ostatní uvnitř bylo vrcholem závodní techniky. Samotný motor vychází z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce, který byste našli v závodním Fordu GT, nicméně zde je dále vyladěn na mocných 914 koní (682 kW).

Ze světa rallye se v autě objevuje pohon všech čtyř kol a šestistupňová sekvenční převodovka. Nad kapotu trčící hliníkový box sání motoru byl vytvořen pomocí 3D tisku, zatímco karoserie pick-upu byla podstatně rozšířena a původní šasi nahradil trubkový rám. Zbrusu nový je i závodní podvozek a v otevřené korbě lze vidět všechny komponenty včetně závodní nádrže nebo diferenciálu na zadní nápravě. Jako třešničkou na dortu je nakonec rozměrné křídlo na zádi.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud