Znáte Porsche 928 Koenig? Míří do aukce, nevyjde ani moc draho

Jedna pneumatika na zadní kolo vyjde zhruba na patnáct tisíc. I tak je ale budete chtít pálit.

Moc často do tuningových záležitostí nezabrušujeme, ale tohle stojí za to. Německá dílna Koenig Specials, založená automobilovým závodníkem Willem Königem, vznikla v roce 1977. V 80. a 90. letech minulého století pak přinášela divoké úpravy evropských exotických vozů, kde platilo, že co vůz, to unikát.

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

V Koenig Specials se nebáli zasadit do Ferrari Testarossa dvě turba a pod názvem Koenig Competition jej pak poslat do světa jako unikátního jednorožce. Stejně tak, jako Ferrari F50 s výkonem 850 koní. Korunu tomu nasadili s úpravou závodního speciálu Porsche 962, který se pak pod názvem Koenig C62 prodával jako první závodní auto skupiny C, schválené pro běžný provoz.

Jeden z jejich výtvorů právě míří do aukce. Jedná se o Porsche 928 Koenig a je to pěkný dravec. Stačí se podívat na šíleně rozšířenou karoserii nebo postranní nasávací otvory. Jak typické pro tehdejší dobu, že? Opomenout pak také nemůžeme ani zadní pneumatiky s rozměrem 345/35 R15.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Vůz patřil jistému majiteli z Bahrajnu a na počítadle ujetých kilometrů je číslo 17.118. Porsche navíc prošlo nedávnou kompletní renovací v hodnotě 14.000 eur. Na motor by podle všeho nemělo být od úpravce sáhnuto. Vůz je vybaven příplatkovou automatickou převodovkou, rádiem Pioneer nebo mobilním telefonem. Dražba proběhne na aukci RM Sotheby´s v Essenu 12. dubna. Očekává se, že kladívko udeří někde mezi částkou 50 až 60 tisíc eur.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků