Siemens vyvíjí zcela nový brzdový systém

Společnost Siemens VDO před nedávnem představila svůj nový systém brzd. Ten vychází částečně z nynějšího systému kotouče a brzdových destiček. Brzdový kotouč je zachován, ale místo hydrauliky, která danou destičku přimáčkně ke kotouči je použit klín, který se za destičku zasune a tím se spustí brzdění. Výhodou tohoto systému má být jednoduchost, rychlost a malá energetická náročnost na aktivaci brzd. Další výhodou je, že se využije energie rotujícího kotouče k tomu, aby zmíněný klín rychleji zapadnul. Nový systém dokáže působit, dle Siemense, o 70 milisekund rychleji, než klasické spojení kotouče a destiček a auto pak dokáže zastavit na kratší vzdálenosti. Při rychlosti 96 km/h se má zkrátit brzdná dráha až o 1,4 metru.

Každé kolo má svou vlastní řídící jednotku, dva elektromotory a senzory a svůj vlastní klín. Senzory snímají rotaci kotouče 100 x za sekundu a v případě, že je brzdový pedál zaktivován dojde k zasunutí klímu. Siemens hodlá vybavit první vozidla těmito brzdami již v tomto roce, ovšem pouze pro představení a předvedení. Zda se tyto brzdy objeví v budoucnu i v běžných automobilech, je předčasné odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků