Siemens vyvíjí zcela nový brzdový systém

Společnost Siemens VDO před nedávnem představila svůj nový systém brzd. Ten vychází částečně z nynějšího systému kotouče a brzdových destiček. Brzdový kotouč je zachován, ale místo hydrauliky, která danou destičku přimáčkně ke kotouči je použit klín, který se za destičku zasune a tím se spustí brzdění. Výhodou tohoto systému má být jednoduchost, rychlost a malá energetická náročnost na aktivaci brzd. Další výhodou je, že se využije energie rotujícího kotouče k tomu, aby zmíněný klín rychleji zapadnul. Nový systém dokáže působit, dle Siemense, o 70 milisekund rychleji, než klasické spojení kotouče a destiček a auto pak dokáže zastavit na kratší vzdálenosti. Při rychlosti 96 km/h se má zkrátit brzdná dráha až o 1,4 metru.

Každé kolo má svou vlastní řídící jednotku, dva elektromotory a senzory a svůj vlastní klín. Senzory snímají rotaci kotouče 100 x za sekundu a v případě, že je brzdový pedál zaktivován dojde k zasunutí klímu. Siemens hodlá vybavit první vozidla těmito brzdami již v tomto roce, ovšem pouze pro představení a předvedení. Zda se tyto brzdy objeví v budoucnu i v běžných automobilech, je předčasné odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků