Siemens vyvíjí zcela nový brzdový systém

Společnost Siemens VDO před nedávnem představila svůj nový systém brzd. Ten vychází částečně z nynějšího systému kotouče a brzdových destiček. Brzdový kotouč je zachován, ale místo hydrauliky, která danou destičku přimáčkně ke kotouči je použit klín, který se za destičku zasune a tím se spustí brzdění. Výhodou tohoto systému má být jednoduchost, rychlost a malá energetická náročnost na aktivaci brzd. Další výhodou je, že se využije energie rotujícího kotouče k tomu, aby zmíněný klín rychleji zapadnul. Nový systém dokáže působit, dle Siemense, o 70 milisekund rychleji, než klasické spojení kotouče a destiček a auto pak dokáže zastavit na kratší vzdálenosti. Při rychlosti 96 km/h se má zkrátit brzdná dráha až o 1,4 metru.

Každé kolo má svou vlastní řídící jednotku, dva elektromotory a senzory a svůj vlastní klín. Senzory snímají rotaci kotouče 100 x za sekundu a v případě, že je brzdový pedál zaktivován dojde k zasunutí klímu. Siemens hodlá vybavit první vozidla těmito brzdami již v tomto roce, ovšem pouze pro představení a předvedení. Zda se tyto brzdy objeví v budoucnu i v běžných automobilech, je předčasné odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků