Siemens: aktivní tempomat udržující rychlost dle dopravního značení

Aktivní tempomat, tedy zařízení, které udržuje nejen zvolenou rychlost, ale také bezpečnou vzdálenost od vozu před vámi, není na dnešním automobilovém trhu žádnou novinkou. Z luxusních vozů se postupně dostal až do segmentu střední třídy a místo si hledá i v menších vozech.

Divize německého koncernu Siemenes VDO vyvinula nový systém, který pomocí speciálních kamer hlídá dopravní značení kolem cesty. Pokud jedete rychleji, než umožňuje dopravní značení upozorní vás a pokud máte v daném okamžiku zapnutý aktivní tempomat přibrzdí vůz na požadovanou rychlost.

Tím ohlídá, aby řidič nepřekročil nejvyšší povolenou rychlost a nepřišly tak nepříjemné sankce. Má to nevýhodu v tom, že pokud je snížená rychlost pouze lokální a rychlostní omezení je zrušeno křižovatkou, systém to nedokáže rozpoznat a zrychlit na původní rychlost musíte opět manuálně.

Klepněte pro větší obrázek 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků