Siemens: aktivní tempomat udržující rychlost dle dopravního značení

Aktivní tempomat, tedy zařízení, které udržuje nejen zvolenou rychlost, ale také bezpečnou vzdálenost od vozu před vámi, není na dnešním automobilovém trhu žádnou novinkou. Z luxusních vozů se postupně dostal až do segmentu střední třídy a místo si hledá i v menších vozech.

Divize německého koncernu Siemenes VDO vyvinula nový systém, který pomocí speciálních kamer hlídá dopravní značení kolem cesty. Pokud jedete rychleji, než umožňuje dopravní značení upozorní vás a pokud máte v daném okamžiku zapnutý aktivní tempomat přibrzdí vůz na požadovanou rychlost.

Tím ohlídá, aby řidič nepřekročil nejvyšší povolenou rychlost a nepřišly tak nepříjemné sankce. Má to nevýhodu v tom, že pokud je snížená rychlost pouze lokální a rychlostní omezení je zrušeno křižovatkou, systém to nedokáže rozpoznat a zrychlit na původní rychlost musíte opět manuálně.

Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků