Shell zvyšuje podíl aditiv ve svých palivech. Chce chránit moderní motory

22 komentářů

VWBKP
6. června • 22:55

Ano... Kdo by to byl řekl, že vyšší oktanové číslo snižuje riziko detonačního spalování.(už asi odjakživa) A ano, jak nečekané že když porovnáme neadetivovaný benzin s adetivovaným tak bude vstřikování probíhat lépe... A nikdo jiný krom shellu aditivovaná paliva neprodává přeci... Je mi na zvraceí z úrovně tohoto článku / serveru.
Děkuji. Nashledanou.

adweb
2. června • 8:27

Nějak pod článkem namohu najít zkratku PR ;-) . Asi opomenutí "omylem".

vmicho
2. června • 13:51

hehe. Dokonca na SME to dali pod premiovy obsah (auto.sme.sk/c/20548698/ako-nove-paliva-pomahaju-cistit-motor-a-zlepsuju-spotrebu.html) neuveritelne :D

Antiautomat
1. června • 17:55

je dobre ze konecne sa zacina dostavat do pozornosti aj otazka, co vlastne do tych novych super-eko-hyper-kozmickych motorov dnes lejeme. Ale tak dlhu reklamu ste si mohli usetrit. Su aj ine sposoby, ako si nezasr.at motor.

randomuser
1. června • 12:15

Holly shit, dvě stovky expertů pět let bádají, aby pak Joanne mohla potvrdit, že při použití víceoktanového benzínu klesne pravděpodobnost detonačního spalování??!!
Kua, to už nezabírají plastový angličáky, plechovkový pivo a jinej supplement, aby žlutá škeble zvýšila výtoč?
K "nezávislému" testu - zadávali ho inkognito? Protože pokud si ho objedná a platí výrobce testovaného produktu, mám docela rezervovaný postoj k prezentovaným výsledkům, už vzhledem k tomu "obchodnímu tajemství" ohledně konkrétních hodnot přínosu těchto přelomových paliv...

Karel
1. června • 7:09

Tak tento článek je pouze reklamou k získání zákazníků. Je plný údajů o milisekundách, které pro nás nic neřeší, ale tváří se jako vědecký elaborát. Navíc je LŽIVÝ. Uvádí, že shell aditivuje neustále. Ale není to pravda. Jeho základní benzín 95 nebyl několik let vůbec aditivovaný, a přišel jsem na to až díky Světu motorů. Od té doby to beru jako podvod od shellu a jezdím k Mol (dříve Agip). Ten aditivovaný opravdu VŽDY byl a je. Shell pro mě skončil. I kdyby tvrdili, že tam dávají vosumkrát víc aditiv. Nebudu čekat, až s tím zase v tichosti a tajně přestanou, a já blbec budu jezdit další roky bez aditiv v domění, že tankuji to nejlepší.

renda4
1. června • 10:45

Máš pravdu předsedo... na šelku bych nešel ani umýt auto...

Tom
1. června • 6:53

Beru normální natural 95, kdekoliv a neřeším. Jak říkal můj mechanik, ten motor je rád, že do něj něco teče :-). Ty dnešní litroví chcípáčci jsou hákliví pomalu i na kvalitu vzduchu.

milanekjablonečák
31. května • 21:42

Bože, Šel (Shell) už dávno v Česku není, pouze jen frančízi, který má zřejmě Šel (Shell) u p.rdele, hlavně, že mu platěj, na kvalitu už netlačej, to je záležitost pumpařů vod Zlatý podkovy.

Gašpo
31. května • 20:51

Palivá od Shell prehrávajú vo všetkých kontrólnych testoch. Že sa oni odrazu tvária ako priekopníci v ochrane motorov je skorej pre zasmiatie.:-D
Dávať do súčasných áut neaditivované palivo je hlúposť. Ale lepšie než kupovať drahšie, je dolievať si VIF osobne. Vyjde vás to lacnejšie, máte istotu že sa neodparilo ako sa deje u púmp s nízkou stáčivosťou drahších palív. Problémom je trochu dávkovanie, ja si to rozlievam do plastových flaštičiek 30 ml, jedna zodpovedá natankovaniu 30 litrov.
Ale pred zakarbonovaním vás neochráni ani aditívum ak jazdíte pod otáčkami. Čo sa bežne deje s automatickou prevodovkou. A robia to notorický šetriči aj s manuálom. Motor proste potrebuje rozumné otáčky a občas tzv. taliansku údržbu, že ho podržíte vo vyšších otáčkach, nech sa ten bordel spáli a prefúkne. Samozrejme nie za studena.;-)

Jarda
31. května • 21:00

Kdysi mi jeden moudry ucitel rikal, ze auto je od toho aby jezdilo:) Proste ho v rozumne mire brat jak to jde...Ano dnes se jezdi na spotrebu, alespon to se nam vsici snazi vtlouci do hlavy, ale pokud s motorem ridic nevyuzivava cele spektrum otacek, jak benzin tak nafta, motor si zvykne a zvysi se spotreba, je nachylnejsi na poruchy, zanasi se, karbonuje atd. Kdyz je motor zahraty, dat si treba 5ostrych kilometru s rucickou az k omezovaci na dvojecku,trojecku brzdicka a znovu je pryma. Rozjezdil jsem uz hodne aut a u vsech sla spotreba dolu, prestali cukat a jedou jako vitr😁

Eurohujer
4. června • 13:54

No ve meste to moc nejde, jednicku mam do padesatky, dvojku do devadesati a trojcicku do stopade a to mam normalni deset let novej kchar. Je pravda ze vzdy kdyz se rozsviti hladovy oko tak na to slapu co to jde, ale v praze to moc profouknout nejde, tp bych musel jezdit na jednicku.

Lord Owl
31. května • 21:36

To zní jako skoro stejný drasťák na emisích. Dusí to tam až na omezovač.
Já teda v mojem 18.ročním 2,5TDI přes 4,5 tis. nechodím. A jezdím na naftu bez biosložek u Čepra.

Ficus
31. května • 20:10

Jedna z nejhorších kvalit paliv u nás je právě od těhle gaunerů.Už to do ničeho nenatankuju! Ani sekačku !

Antiautomat
31. května • 18:59

...alebo ako sa da zarobit na absolutnom nezmysle.

Sir CHerokee
31. května • 17:09

Shell je drahá bída, alespoň v ČR. Konkurence od Benziny už vůbec neprodává neaditivovaná paliva.

Jarda
31. května • 17:25

Souhlasím. Shell jsem zkoušel několikrát a nic moc. Nakonec jsem skončil u MOL a to u 100 okt. BA. Snížila se jak spotřeba, tak vibrace, cena je asi o 1,5Kč na litr vyšší než 95BA.
Jsem naprosto spokojen. Ono je to dáno tím, že do těch 100 okt. benzínů se nedávají ty zalepovací bio složky:-)

Net
2. června • 8:28

"do těch 100 okt. benzínů se nedávají ty zalepovací bio složky"To není tak docela pravda. Oktanové číslo je poněkud složitý přepočet a může být i vyšší než 100. Podíl biosložky z něj zjistit moc nejde. Nové značení kde se přímo udává podíl biosložky je v tomhle směru lepší.

DAS
1. června • 10:29

Nápodobně, beru jej dlouhodobě a spokojenost maximální.

Hloupej Honza
1. června • 8:34

Mol na spoustě pump lepší benzín nemá a nejen on.

Sir CHerokee
31. května • 17:43

Taky si myslím, že biosložky nedělají dobrotu. Dřív jsem bral OMV MaxxMotion 100, teď jezdím především na Vervu 100 od Benziny. S tou jejich EasyKartou to vyjde levněji než od Shellu aditivovaná 95.

janek
31. května • 16:42

následně, při spalování nového typu benzinu Shell, se postupně doba vstřiků zkrátila ze zmíněných téměř 2,5 milisekundy na 2,15 sekundy. :-DDélka vstřiku 2 sekundy, hmm to se vyplatí :-P

Doporučujeme

Články odjinud