Shell zvyšuje podíl aditiv ve svých palivech. Chce chránit moderní motory

Od šestého června bude Shell na všech svých tuzemských čerpacích stanicích prodávat palivo s vyšším podílem aditiv. Ty se mají pozitivně projevit na životnosti i výkonu zejména moderních přímovstřikových motorů.

Jako reakci na současný vývoj motoru vysvětluje petrolejářská společnost Shell zahájení prodeje paliv s novou technologií Dynaflex. "Dvě stovky našich expertů téměř pět let bádalo a testovalo nový typ přísad do všech typů námi nabízených paliv," informoval při představení nové generace benzinu a nafty s technologií Dynaflex generální ředitel společnosti Shell Česká republika Pavel Los.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Čistý a špinavý ventil. Ten špinavý se díky příměsím v palivu dokáže zase vyčistit 

To, zda bude nové složení paliva pro motoristy skutečně přínosem, se testovalo na 250 různých typů vozidel a při testech se najely miliony kilometrů. "Například se jednoznačně prokázalo, že pokud motorista jak do vozu s moderním přímovstřikovým motorem nebo i do aut s agregáty starší koncepce natankuje takto aditivované palivo s vyšším oktanovým číslem než je běžných 95, velmi výrazně se omezí takzvané klepání motoru," informovala Joanne Smithová, palivová expertka z laboratoří Shell.

I když Shell aditivuje všechna paliva (od samého počátku svého působení v ČR v roce 1992), nyní se zejména u prémiových paliv V-Power, poměr přísad ještě zvýšil. "Nový benzin V-Power obsahuje třikrát více čistících a tření snižujících látek než náš Shell Fuell Save Natural 95. Současně obsahuje o dvacet procent více čistících molekul ve srovnání s předchozím složením prémiových paliv V Power Nitro+," informoval vedoucí provozu tuzemských čerpacích stanic Shell Jan Čapský.

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Používat náležitě aditivovaná paliva v moderních motorech se podle Jana Macka, profesora ČVUT, stává prakticky nutností. "Je třeba si uvědomit, že palivo se dnes do válců vstřikuje pod tlakem i 2500 barů, teplota plamene dosahuje až tří tisíc stupňů a jeden vstřikovací pulz trvá pouhou milisekundu," říká Macek a dodává, že současně je třeba plnit požadavky na emise, snižování hmotnosti a objemu motoru. Pokud se tedy používá nekvalitní palivo, je podle něho logické, že vzniká detonační spalování, a navíc, usazeniny také snižují účinnost současných sofistikovaných systémů čištění výfukových plynů.

Klepněte pro větší obrázek

Rozdíl v činnosti čistého a špinavého vstřikovače

Přímo v České republice si Shell zadal u společnosti SGS nezávislý test, kdy motor 1,4 TSI z produkce Volkswagenu nejprve 48 hodin pracoval na neaditivované palivo. Během té doby postupně řídící jednotka zvyšovala délku vstřiku z původních 1,65 milisekundy až na 2,45 milisekundy. To proto, že usazeniny postupně zanášely vstřikovací otvory. Následně, při spalování nového typu benzinu Shell, se postupně doba vstřiků zkrátila ze zmíněných téměř 2,5 milisekundy na 2,15 milisekundy. Tato "čistící" fáze trvala přitom jen 24 hodin.

Klepněte pro větší obrázek

Graf zobrazující vliv usazenin na dobu vstřiku

Kromě zamezení tvorby usazenin a odstraňování těch starých mají nová paliva Shell schopnost snižovat tření ve válcích. Opět to výrazněji platí o palivech V-Power. Konkrétně mají v sobě třikrát větší množství tření snižujících složek oproti běžnému Shell FuelSave Natural 95.

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Přesné hodnoty, o kolik procent se díky používání těchto paliv tření sníží, nebo jaký je procentuální podíl aditiv v novém palivu, ovšem zástupci Shellu odmítli uvést. "Jedná se o obchodní tajemství," sdělili vždy redaktorovi Autorevue.cz na jeho dotazy. 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků