Shell zvyšuje podíl aditiv ve svých palivech. Chce chránit moderní motory

Od šestého června bude Shell na všech svých tuzemských čerpacích stanicích prodávat palivo s vyšším podílem aditiv. Ty se mají pozitivně projevit na životnosti i výkonu zejména moderních přímovstřikových motorů.

Jako reakci na současný vývoj motoru vysvětluje petrolejářská společnost Shell zahájení prodeje paliv s novou technologií Dynaflex. "Dvě stovky našich expertů téměř pět let bádalo a testovalo nový typ přísad do všech typů námi nabízených paliv," informoval při představení nové generace benzinu a nafty s technologií Dynaflex generální ředitel společnosti Shell Česká republika Pavel Los.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Čistý a špinavý ventil. Ten špinavý se díky příměsím v palivu dokáže zase vyčistit 

To, zda bude nové složení paliva pro motoristy skutečně přínosem, se testovalo na 250 různých typů vozidel a při testech se najely miliony kilometrů. "Například se jednoznačně prokázalo, že pokud motorista jak do vozu s moderním přímovstřikovým motorem nebo i do aut s agregáty starší koncepce natankuje takto aditivované palivo s vyšším oktanovým číslem než je běžných 95, velmi výrazně se omezí takzvané klepání motoru," informovala Joanne Smithová, palivová expertka z laboratoří Shell.

I když Shell aditivuje všechna paliva (od samého počátku svého působení v ČR v roce 1992), nyní se zejména u prémiových paliv V-Power, poměr přísad ještě zvýšil. "Nový benzin V-Power obsahuje třikrát více čistících a tření snižujících látek než náš Shell Fuell Save Natural 95. Současně obsahuje o dvacet procent více čistících molekul ve srovnání s předchozím složením prémiových paliv V Power Nitro+," informoval vedoucí provozu tuzemských čerpacích stanic Shell Jan Čapský.

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Používat náležitě aditivovaná paliva v moderních motorech se podle Jana Macka, profesora ČVUT, stává prakticky nutností. "Je třeba si uvědomit, že palivo se dnes do válců vstřikuje pod tlakem i 2500 barů, teplota plamene dosahuje až tří tisíc stupňů a jeden vstřikovací pulz trvá pouhou milisekundu," říká Macek a dodává, že současně je třeba plnit požadavky na emise, snižování hmotnosti a objemu motoru. Pokud se tedy používá nekvalitní palivo, je podle něho logické, že vzniká detonační spalování, a navíc, usazeniny také snižují účinnost současných sofistikovaných systémů čištění výfukových plynů.

Klepněte pro větší obrázek

Rozdíl v činnosti čistého a špinavého vstřikovače

Přímo v České republice si Shell zadal u společnosti SGS nezávislý test, kdy motor 1,4 TSI z produkce Volkswagenu nejprve 48 hodin pracoval na neaditivované palivo. Během té doby postupně řídící jednotka zvyšovala délku vstřiku z původních 1,65 milisekundy až na 2,45 milisekundy. To proto, že usazeniny postupně zanášely vstřikovací otvory. Následně, při spalování nového typu benzinu Shell, se postupně doba vstřiků zkrátila ze zmíněných téměř 2,5 milisekundy na 2,15 milisekundy. Tato "čistící" fáze trvala přitom jen 24 hodin.

Klepněte pro větší obrázek

Graf zobrazující vliv usazenin na dobu vstřiku

Kromě zamezení tvorby usazenin a odstraňování těch starých mají nová paliva Shell schopnost snižovat tření ve válcích. Opět to výrazněji platí o palivech V-Power. Konkrétně mají v sobě třikrát větší množství tření snižujících složek oproti běžnému Shell FuelSave Natural 95.

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Přesné hodnoty, o kolik procent se díky používání těchto paliv tření sníží, nebo jaký je procentuální podíl aditiv v novém palivu, ovšem zástupci Shellu odmítli uvést. "Jedná se o obchodní tajemství," sdělili vždy redaktorovi Autorevue.cz na jeho dotazy. 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků